Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem. Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to oldf1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
|
|
|
|
|
|
Gran Premio de Espana Telefonica 2010 | 9 maja |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:19,954 - Q2, Rubens Barrichello (Brawn), 2009 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:21,670 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 5 | Sebastian Vettel | Red Bull RB6 | | 1:19,965 | - | - | 24 |
2. | 6 | Mark Webber | Red Bull RB6 | | 1:20,175 | 0,210 | 0,210 | 35 |
3. | 3 | Michael Schumacher | Mercedes GP W01 | | 1:20,757 | 0,792 | 0,582 | 28 |
4. | 8 | Fernando Alonso | Ferrari F10 | | 1:20,819 | 0,854 | 0,062 | 30 |
5. | 2 | Lewis Hamilton | McLaren MP4-25 | | 1:21,191 | 1,226 | 0,372 | 23 |
6. | 11 | Robert Kubica | Renault R30 | | 1:21,202 | 1,237 | 0,011 | 36 |
7. | 4 | Nico Rosberg | Mercedes GP W01 | | 1:21,271 | 1,306 | 0,069 | 27 |
8. | 7 | Felipe Massa | Ferrari F10 | | 1:21,302 | 1,337 | 0,031 | 25 |
9. | 1 | Jenson Button | McLaren MP4-25 | | 1:21,364 | 1,399 | 0,062 | 26 |
10. | 14 | Adrian Sutil | Force India VJM03 | | 1:21,518 | 1,553 | 0,154 | 32 |
11. | 22 | Pedro de la Rosa | BMW Sauber C29 | | 1:21,672 | 1,707 | 0,154 | 37 |
12. | 15 | Vitantonio Liuzzi | Force India VJM03 | | 1:21,904 | 1,939 | 0,232 | 32 |
13. | 23 | Kamui Kobayashi | BMW Sauber C29 | | 1:21,931 | 1,966 | 0,027 | 29 |
14. | 16 | Sebastien Buemi | Toro Rosso STR5 | | 1:22,184 | 2,219 | 0,253 | 37 |
15. | 9 | Rubens Barrichello | Williams FW32 | | 1:22,192 | 2,227 | 0,008 | 33 |
16. | 12 | Witalij Pietrow | Renault R30 | | 1:22,435 | 2,470 | 0,243 | 35 |
17. | 17 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso STR5 | | 1:22,449 | 2,484 | 0,014 | 34 |
18. | 10 | Nico Hulkenberg | Williams FW32 | | 1:23,675 | 3,710 | 1,226 | 7 |
19. | 18 | Jarno Trulli | Lotus T127 | | 1:24,209 | 4,244 | 0,534 | 26 |
20. | 19 | Heikki Kovalainen | Lotus T127 | | 1:24,894 | 4,929 | 0,685 | 22 |
21. | 25 | Lucas di Grassi | Virgin VR-01 | | 1:25,066 | 5,101 | 0,172 | 30 |
22. | 20 | Karun Chandhok | HRT F110 | | 1:25,972 | 6,007 | 0,906 | 23 |
23. | 21 | Bruno Senna | HRT F110 | | 1:26,152 | 6,187 | 0,180 | 25 |
24. | 24 | Timo Glock | Virgin VR-01 | | 1:26,596 | 6,631 | 0,444 | 21 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:25,563 |
|
|
O ile w pierwszej sesji treningowej przed tegorocznym wyścigiem o Grand Prix Hiszpanii najszybsi byli kierowcy McLarena, o tyle druga sesja padła już łupem Red Bulla. Sebastian Vettel jako pierwszy podczas tego weekendu przełamał barierę jednej minuty i 20 sekund, wykręcając 1:19,965. Niewiele ponad 0,2 sekundy stracił do Niemca jego kolega zespołowy Mark Webber, a pierwszą trójkę zamknął ponownie Michael Schumacher, potwierdzając jak dotychczas, że mocno zmodyfikowany Mercedes W01 bardziej mu odpowiada. Robert Kubica zajął tym razem szóste miejsce, mając przed sobą Fernando Alonso i Lewisa Hamiltona.
W drugiej sesji kierowcy od razu przystąpili do wykonywania okrążeń pomiarowych, a jako pierwszy czas ustanowił Kamui Kobayashi – 1:23,385. W chwilę później szybciej od Japończyka pojechał jego zespołowy kolega Pedro de la Rosa (1:23,090), dla którego było to pierwsze okrążenie pomiarowe dzisiejszego dnia po problemach ze skrzynią biegów przed południam. Po pięciu minutach od rozpoczęcia sesji na czele klasyfikacji pojawił się Robert Kubica z czasem 1:22,694, by po chwili ustąpić koledze zespołowemu Witalijowi Pietrowowi (1:22,531), a następnie odzyskać pierwsze miejsce z czasem 1:21,937.
W 12 minucie najlepszy czas sesji uzyskał Michael Schumacher – 1:21,322. Wolniej od Niemca o blisko 0,2 sekundy pojechał Jenson Button, wykręcając 1:21,518. Ponadto szybciej od Kubicy pojechał Nico Rosberg, spychając Polaka na czwarte miejsce. Za kierowcą Renault znajdowali się w tym momencie Adrian Sutil i Felipe Massa. W 18 minucie Mark Webber odebrał Schumacherowi pierwsze miejsce, pokonując go zaledwie o 0,050 sekundy. Australijczyk po chwili poprawił się na 1:21,063, zwiększając swoją przewagę do 0,259 sekundy.
W 22 minucie na torze pojawiła się czerwona flaga po wypadku Nico Hulkenberga. Niemiec pojechał za szeroko w najszybszym zakręcie (nr 9) i znalazł się na poboczu, jednak nie chciał zdjąć nogi z gazu i w końcu stracił kontrolę na bolidem, uderzając w barierę z opon po przeciwnej stronie drogi i uszkadzając przednią część FW32. Dla kierowcy Williamsa był to zapewne koniec jazdy na dziś, a tymczasem mechanicy Ferrari wykorzystali przerwę w sesji do sprawdzenia, jaki element kilka minut wcześniej odpadł z bolidu Fernando Alonso. Hiszpan zajmował w tym momencie dopiero 18 miejsce, tracąc ponad trzy sekundy do Webbera.
Usuwanie skutków wypadku trwało około 13 minut i aleja serwisowa została ponownie otwarta o godzinie 14:35 czasu lokalnego. W połowie sesji kolejność kierowców była następująca: Webber, Hamilton, Schumacher, Button, Alonso, Rosberg, Massa, Vettel, Kubica, Liuzzi, Sutil, Pietrow, Alguersuari, Kobayashi, de la Rosa, Buemi, Barrichello, Hulkenberg, Trulli, di Grassi, Kovalainen, Glock, Chandhok i Senna. W 46 minucie Massa poprawił się na 1:21,302 i awansował na drugie miejsce. Kilka minut później Webber wykręcił na miękkich oponach 1:20,175, powiększając swoją przewagę nad Massą do ponad jednej sekundy. Miękkie opony wypróbował następnie Schumacher, awansując na drugie miejsce z czasem 1:20,757.
W 55 minucie na trzeciej pozycji pojawił się Alonso, mieszcząc się ledwo poniżej jednej sekundy straty do Webbera. Kubica na oponach z zielonym paskiem wykręcił z kolei 1:21,202 i przesunął się z dziesiątej na czwartą pozycję. Tuż za Polakiem pojawił się Rosberg z czasem 1:21,271. Pierwszą dziesiątkę na pół godziny przed końcem sesji zamykali Massa, Hamilton, Button, de la Rosa i Vettel. Ten ostatni w 67 minucie znalazł się jednak na czele tabeli czasowej, jako pierwszy przełamując barierę jednej minuty i 20 sekund (1:19,965). W ostatnim kwadransie sesji w czołowej piątce znalazł się także Hamilton, tak więc Kubica popołudniową sesję ukończył na szóstej pozycji.
W samej końcówce sesji problemy dopadły Alguersuariego i Hiszpan musiał zatrzymać się na torze po tym, jak z tyłu jego bolidu pojawił się obłok dymu.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 28°C
Temperatura powietrza: 17°C
Prędkość wiatru: 4,2 m/s
Wilgotność powietrza: 50%
Sucho
• Dynamiczne wykresy z czasami 2 sesji treningowej
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|