Zawieszenie to zespół elementów łączących koło z resztą pojazdu, który jest częścią podwozia. Wśród elementów zawieszenia można wymienić: wahacze, które odpowiadają za prowadzenie, skok i geometrię zawieszenia, elementy resorujące (sprężyny) oraz elementy tłumiące (amortyzatory).
W Formule 1 z reguły stosuje się zawieszenie typu push-rod; drążek przenoszący siły drgania z koła na podwozie jest ustawiony 'do góry' – przy tłumieniu wybrzuszenia w nawierzchni drążek jest 'popychany' do góry w stronę środka podwozia, gdzie znajdują się elementy resorujące i tłumiące zawieszenia. Stosuje się też czasami zawieszenie typu pull-rod; drążek przenoszący siły drgania z koła na podwozie ustawiony jest wtedy 'w dół' – takie ustawienie powoduje, że drążek jest 'ciągnięty' podczas przejazdu przez wybrzuszenie w nawierzchni.
O ile zastosowanie obydwu typów zawieszenia jest możliwe zarówno z tyłu jak i z przodu, o tyle z przodu obecnie stosowana jest zawsze konfiguracja push-rod, natomiast pull-rod jest jedynie alternatywą dla tylnego zawieszenia.
Dodatkowe informacje związane z tym hasłem można znaleźć
tutaj.