Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem. Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to oldf1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
|
|
|
|
|
|
Petrol Ofisi Grand Prix of Turkey 2006 | 27 sierpnia |
|
|
|
Istanbul Park | |
|
Długość toru: 5,338 km Liczba okrążeń: 58 Pełny dystans: 309,356 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:26,797 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:24,770 - Juan Pablo Montoya (McLaren), 2005 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 219,497 km/h - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 3 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-21 | | 1:28,315 | - | - | 5 |
2. | 5 | Michael Schumacher | Ferrari 248 F1 | | 1:28,777 | 0,462 | 0,462 | 4 |
3. | 12 | Jenson Button | Honda RA106 | | 1:28,785 | 0,470 | 0,008 | 5 |
4. | 35 | Alex Wurz | Williams FW28 | | 1:28,959 | 0,644 | 0,174 | 24 |
5. | 36 | Anthony Davidson | Honda RA106 | | 1:29,193 | 0,878 | 0,234 | 19 |
6. | 4 | Pedro de la Rosa | McLaren MP4-21 | | 1:29,376 | 1,061 | 0,183 | 5 |
7. | 16 | Nick Heidfeld | BMW Sauber F1.06 | | 1:29,780 | 1,465 | 0,404 | 6 |
8. | 38 | Sebastian Vettel | BMW Sauber F1.06 | | 1:29,964 | 1,649 | 0,184 | 25 |
9. | 37 | Robert Doornbos | Red Bull RB2 | | 1:30,391 | 2,076 | 0,427 | 16 |
10. | 40 | Neel Jani | Toro Rosso STR1 | | 1:30,576 | 2,261 | 0,185 | 22 |
11. | 11 | Rubens Barrichello | Honda RA106 | | 1:30,838 | 2,523 | 0,262 | 5 |
12. | 39 | Giorgio Mondini | Midland M16 | | 1:30,846 | 2,531 | 0,008 | 28 |
13. | 21 | Scott Speed | Toro Rosso STR1 | | 1:31,416 | 3,101 | 0,570 | 5 |
14. | 19 | Christijan Albers | Midland M16 | | 1:31,475 | 3,160 | 0,059 | 10 |
15. | 18 | Tiago Monteiro | Midland M16 | | 1:31,566 | 3,251 | 0,091 | 10 |
16. | 41 | Franck Montagny | Super Aguri SA06 | | 1:31,814 | 3,499 | 0,248 | 13 |
17. | 6 | Felipe Massa | Ferrari 248 F1 | | 1:31,904 | 3,589 | 0,090 | 5 |
18. | 23 | Sakon Yamamoto | Super Aguri SA06 | | 1:32,212 | 3,897 | 0,308 | 11 |
19. | 20 | Vitantonio Liuzzi | Toro Rosso STR1 | | 1:32,497 | 4,182 | 0,285 | 6 |
20. | 7 | Ralf Schumacher | Toyota TF106B | | - | - | - | 5 |
21. | 8 | Jarno Trulli | Toyota TF106B | | - | - | - | 2 |
22. | 2 | Giancarlo Fisichella | Renault R26 | | - | - | - | 1 |
23. | 1 | Fernando Alonso | Renault R26 | | - | - | - | 1 |
24. | 22 | Takuma Sato | Super Aguri SA06 | | - | - | - | 1 |
25. | 17 | Robert Kubica | BMW Sauber F1.06 | | - | - | - | 1 |
26. | 15 | Christian Klien | Red Bull RB2 | | - | - | - | 1 |
27. | 14 | David Coulthard | Red Bull RB2 | | - | - | - | 1 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:34,497 |
|
| Podczas pierwszej sesji treningowej na torze Istanbul Park aż 19 kierowców ustanowiło czasy, co jest sporą rzadkością jeśli chodzi o poranne treningi w piątek. Do pewnego momentu prym jak zwykle wiedli piątkowi testerzy z zespołów Honda i Williams, ale pod koniec godzinnej sesji na torze pojawiło się kilku kierowców wyścigowych z czołówki, z których najszybszy okazał się zwycięzca zeszłorocznej Grand Prix Turcji, Kimi Raikkonen. Kierowca McLarena pokonał aż o blisko pół sekundy swojego najbliższego rywala, a był nim prowadzący czerwone Ferrari Michael Schumacher. Tuż za siedmiokrotnym mistrzem świata uplasował się zwycięzca ostatniego wyścigu, Jenson Button (Honda), mając zaledwie 0.008 sekundy straty do Schumachera.
Z piątkowych testerów najszybszy okazał się ostatecznie Alex Wurz, pokonując Anthony'ego Davidsona o ponad 0.2 sekundy. Davidson przejechał jednak o pięć okrążeń mniej od swojego kolegi po fachu z zespołu Williams, bowiem pod koniec sesji w jego bolidzie nastąpiła awaria silnika Hondy. Bolid Davidsona podczas tego weekendu przyozdobiony jest w logo tureckiego koncernu naftowego Petrol Ofisi, który jest jednocześnie tytularnym sponsorem Grand Prix Turcji. Szósty czas uzyskał drugi kierowca McLarena, Pedro de la Rosa, mając już jednak ponad sekundę straty do swojego partnera – Raikkonena.
Na kolejnych dwóch pozycjach uplasowali się reprezentanci zespołu BMW Sauber, Nick Heidfeld i debiutujący w weekend grand prix w roli piątkowego testera Sebastian Vettel. Młody Niemiec od swojego bardziej doświadczonego rodaka okazał się wolniejszy o mniej niż 0.2 sekundy, a więc ze swojego debiutu może być jak najbardziej zadowolony, zwłaszcza że ma zaledwie 19 lat (jest najmłodszym kierowcą w historii uczestniczącym w oficjalnej sesji F1). Robert Kubica z uwagi na oszczędność silnika musiał tymczasem zadowolić się zaledwie jednym okrążeniem zapoznawczym.
Pierwszą dziesiątkę zamknęli trzeci kierowcy z zespołów Red Bull i Toro Rosso, Robert Doornbos i Neel Jani, mając już ponad dwie sekundy straty do Raikkonena. Na dalszych miejscach znaleźli się Rubens Barrichello (Honda), a także kierowcy z zespołów Midland, Toro Rosso i Super Aguri. Debiutujący w roli piątkowego testera w zespole Aguriego Suzukiego Franck Montagny uplasował się tuż za kierowcami Midland na 16 pozycji, mając niespełna trzy i pół sekundy straty do najszybszego kierowcy.
Oprócz Kubicy okrążeniami zapoznawczymi zadowolili się także kierowcy z zespołów Toyota, Renault i Red Bull, a tymczasem w ogóle na torze w pierwszej sesji nie pojawili się jak zwykle główni kierowcy Williamsa, Mark Webber i Nico Rosberg.
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
Pogoda
Temperatura powietrza: 31°C
Temperatura toru: 47°C
Prędkość wiatru: 3,3 mps
Wilgotność powietrza: 39%
Sucho
Źródło: Formula1.com, Pitpass.com
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|