Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem. Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to oldf1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
|
|
|
|
|
| Rezultaty z 2021 roku | | | | |
Kolejność startowa | 1. | V. Bottas | Mercedes |
2. | M. Verstappen | Red Bull |
3. | C. Leclerc | Ferrari |
4. | P. Gasly | AlphaTauri |
5. | F. Alonso | Alpine |
6. | S. Perez | Red Bull |
7. | L. Norris | McLaren |
8. | L. Stroll | Aston Martin |
| Rezultat wyścigu | 1. | V. Bottas | Mercedes |
2. | M. Verstappen | Red Bull |
3. | S. Perez | Red Bull |
4. | C. Leclerc | Ferrari |
5. | L. Hamilton | Mercedes |
6. | P. Gasly | AlphaTauri |
7. | L. Norris | McLaren |
8. | C. Sainz | Ferrari |
|
|
| Rozkład postojów | | | | |
Jeden postój | • okrążenia 27-33 | | Dwa postoje | • okrążenia 12-15, 33-37 | | Trzy postoje | • okr. 6-12, 20-27, 37-45 | |
|
Lokalizacja: Stambuł, Turcja |
| |
Długość toru: 5,338 km | Liczba okrążeń: 58 | Pełny dystans: 309,396 km | Najdłuższa prosta: 720 m | | Szerokość toru: 14-21 m |
| |
| Start wyścigu według czasu lokalnego: 15:00 | Start wyścigu według naszego czasu: 14:00 |
Adres: | Karaaliler Place, 1935 Parcel, 9-10-11 Plots, Tepeoren Road, Akfirat County, Tuzla, Istanbul, Turkey |
Telefon: (+90) 212 522 4155 | Fax: (+90) 212 522 4239 |
| |
Okrążenie toru z Kimim Raikkonenem
| Okrążenie rozpoczynamy na długiej prostej start/meta, po czym hamujemy ostro przed pierwszym, 90-stopniowym zakrętem w lewo. Tor opada następnie stopniowo w dół na krótkiej prostej przed łagodnym zakrętem nr 2 w prawo, po którym rozpędzamy się do 310 km/h przed dodarciem do sekwencji wolnych zakrętów lewo-prawo-lewo. Zakręty od trzeciego do piątego pokonujemy z prędkością około 100 km/h na drugim biegu, jako że środkowy zakręt w prawo jest bardzo ciasny, wolny i gwałtownie opada przy swoim wierzchołku (punkt, w którym dojeżdża się najbardziej do wewnętrznej strony zakrętu, ang. apex).
Na krótkiej prostej rozpędzamy się do 250 km/h na piątym biegu, docierając do szerokiego nawrotu w prawo (zakręt nr 7). Za nim znajduje się kolejna krótka prosta prowadząca do cieszącego się dużą popularnością wśród kierowców najtrudniejszego wirażu na tym torze, którym jest posiadający aż trzy wierzchołki zakręt nr 8. Jest niezwykle szybki, gdyż na wyjściu z niego osiągamy prędkość ponad 300 km/h i dosyć długo jedziemy przy dużym przeciążeniu.
Na kolejnej prostej rozpędzamy się do 320 km/h na szóstym biegu, docierając do wolnej szykany lewo-prawo (zakręty 9 i 10), którą pokonujemy z prędkością 95 km/h na drugim biegu. Prowadzi nas ona na dwie długie proste połączone w środku szerokim wirażem w prawo (11), który z łatwością pokonujemy na pełnym gazie z prędkością 314 km/h.
Uzyskujemy tutaj najwyższą prędkość na torze i jest to najlepsze miejsce do wyprzedzania na całym torze. Pod koniec tej długiej prostej trzeba bardzo ostro hamować, aby zwolnić do 93 km/h na drugim biegu przed sekwencją ciasnych zakrętów lewo-prawo-lewo (12, 13 i 14) na końcu toru, która prowadzi nas z powrotem na prostą start/meta. |
| |
•Rezultaty na torze Istanbul | | | | | Rok | Pole position | Zwycięzca | Najszybsze okrążenie |
|
2021 | Valtteri Bottas (Mercedes) 1:22,998 | Valtteri Bottas (Mercedes) 1h31m04,103 | Valtteri Bottas (Mercedes) 1:30,432 |
2020 | Lance Stroll (Racing Point) 1:47,765 | Lewis Hamilton (Mercedes) 1h42m19,313 | Lando Norris (McLaren) 1:36,806 |
2011 | Sebastian Vettel (Red Bull) 1:25,049 | Sebastian Vettel (Red Bull) 1h30m17,558 | Mark Webber (Red Bull) 1:29,703 |
2010 | Mark Webber (Red Bull) 1:26,295 | Lewis Hamilton (McLaren) 1h28m47,620 | Witalij Pietrow (Renault) 1:29,165 |
2009 | Sebastian Vettel (Red Bull) 1:28,316 | Jenson Button (Brawn) 1h26m24,848 | Jenson Button (Brawn) 1:27,579 |
2008 | Felipe Massa (Ferrari) 1:27,617 | Felipe Massa (Ferrari) 1h26m49,451 | Kimi Raikkonen (Ferrari) 1:26,506 |
2007 | Felipe Massa (Ferrari) 1:27,329 | Felipe Massa (Ferrari) 1h26m42,161 | Kimi Raikkonen (Ferrari) 1:27,295 |
2006 | Felipe Massa (Ferrari) 1:26,907 | Felipe Massa (Ferrari) 1h28m51,082 | Michael Schumacher (Ferrari) 1:28,005 |
2005 | Kimi Raikkonen (McLaren) 1:26,797 | Kimi Raikkonen (McLaren) 1h24m34,454 | Juan Pablo Montoya (McLaren) 1:24,770 |
| |
Na czerwono zaznaczone rekordy na ostatnio użytej wersji toru |
|
| |
•Kierowcy odnoszący najczęściej sukcesy na torze Istanbul | | | | | Pierwsze pola startowe | Zwycięstwa | Najszybsze okrążenia |
|
1. | Felipe Massa | 3 | 1. | Felipe Massa | 3 | 1. | Kimi Raikkonen | 2 |
2. | Sebastian Vettel | 2 | 2. | Lewis Hamilton | 2 | 2. | Michael Schumacher | 1 |
3. | Kimi Raikkonen | 1 | 3. | Kimi Raikkonen | 1 | = | Juan Pablo Montoya | 1 |
= | Lance Stroll | 1 | = | Sebastian Vettel | 1 | = | Jenson Button | 1 |
= | Mark Webber | 1 | = | Valtteri Bottas | 1 | = | Witalij Pietrow | 1 |
= | Valtteri Bottas | 1 | = | Jenson Button | 1 | = | Lando Norris | 1 |
| | | | | | = | Mark Webber | 1 |
| | | | | | = | Valtteri Bottas | 1 |
| |
Tabela obejmuje maksymalnie pierwszą dziesiątkę |
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|