Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem. Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to oldf1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
|
|
|
|
|
|
United States Grand Prix 2006 | 2 lipca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:09,454 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:10,399 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 204,648 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2005 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 5 | Michael Schumacher | Ferrari 248 F1 | | 1:10,760 | - | - | 15 |
2. | 6 | Felipe Massa | Ferrari 248 F1 | | 1:11,039 | 0,279 | 0,279 | 8 |
3. | 2 | Giancarlo Fisichella | Renault R26 | | 1:11,940 | 1,180 | 0,901 | 15 |
4. | 16 | Nick Heidfeld | BMW Sauber F1.06 | | 1:12,049 | 1,289 | 0,109 | 18 |
5. | 11 | Rubens Barrichello | Honda RA106 | | 1:12,149 | 1,389 | 0,100 | 13 |
6. | 1 | Fernando Alonso | Renault R26 | | 1:12,202 | 1,442 | 0,053 | 15 |
7. | 12 | Jenson Button | Honda RA106 | | 1:12,269 | 1,509 | 0,067 | 18 |
8. | 17 | Jacques Villeneuve | BMW Sauber F1.06 | | 1:12,327 | 1,567 | 0,058 | 13 |
9. | 3 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-21 | | 1:12,569 | 1,809 | 0,242 | 13 |
10. | 4 | Juan Pablo Montoya | McLaren MP4-21 | | 1:12,592 | 1,832 | 0,023 | 10 |
11. | 20 | Vitantonio Liuzzi | Toro Rosso STR1 | | 1:12,675 | 1,915 | 0,083 | 18 |
12. | 9 | Mark Webber | Williams FW28 | | 1:12,904 | 2,144 | 0,229 | 15 |
13. | 18 | Tiago Monteiro | Midland M16 | | 1:12,912 | 2,152 | 0,008 | 18 |
14. | 8 | Jarno Trulli | Toyota TF106B | | 1:13,091 | 2,331 | 0,179 | 21 |
15. | 7 | Ralf Schumacher | Toyota TF106B | | 1:13,101 | 2,341 | 0,010 | 19 |
16. | 21 | Scott Speed | Toro Rosso STR1 | | 1:13,103 | 2,343 | 0,002 | 17 |
17. | 15 | Christian Klien | Red Bull RB2 | | 1:13,113 | 2,353 | 0,010 | 15 |
18. | 19 | Christijan Albers | Midland M16 | | 1:13,172 | 2,412 | 0,059 | 19 |
19. | 10 | Nico Rosberg | Williams FW28 | | 1:13,230 | 2,470 | 0,058 | 12 |
20. | 14 | David Coulthard | Red Bull RB2 | | 1:13,364 | 2,604 | 0,134 | 17 |
21. | 22 | Takuma Sato | Super Aguri SA05 | | 1:13,806 | 3,046 | 0,442 | 16 |
22. | 23 | Franck Montagny | Super Aguri SA05 | | 1:14,454 | 3,694 | 0,648 | 10 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:15,713 |
|
| Kierowcy Ferrari, Michael Schumacher i Felipe Massa, zdominowali sobotnie treningi bezpośrednio poprzedzające kwalifikacje do wyścigu o Grand Prix Stanów Zjednoczonych, uzyskując wyraźną przewagę nad najszybszym z reprezentantów mistrzowskiej ekipy Renault, Giancarlo Fisichellą. Włoch do Schumachera stracił już ponad sekundę, a tuż za jego plecami uplasował się Nick Heidfeld (+1.2s). W pierwszej dziesiątce znalazł się także drugi kierowca zespołu BMW Sauber, Jacques Villeneuve (P8, +1.5s), co może wróżyć udany występ niemiecko-szwajcarskiej ekipy w dzisiejszych kwalifikacjach, choć jak wszyscy zapewne pamiętają, jeszcze lepszy występ podczas sobotnich treningów w Montrealu niestety nie został zwieńczony wywalczeniem pozycji startowych w pierwszej dziesiątce, tak więc może być różnie.
Odpowiednio na piątej i siódmej pozycji uplasowali się kierowcy Hondy, Rubens Barrichello i Jenson Button, a rozdzielił ich lider klasyfikacji generalnej kierowców, Fernando Alonso (Renault), który jak dotąd ani razu nie dojechał do mety w Grand Prix Stanów Zjednoczonych. Warto jednak dodać, że powodem tego zawsze były problemy techniczne, a nie błąd kierowcy. Pierwszą dziesiątkę zamknęli tymczasem kierowcy McLarena, Kimi Raikkonen i Juan Pablo Montoya, tracąc już blisko dwie sekundy do Michaela Schumachera, któremu do najszybszego okrążenia kwalifikacyjnego na torze Indianapolis (1:10.223, Barrichello, 2004) zabrakło niewiele ponad pół sekundy.
Jako ostatni poniżej dwóch sekund straty do najszybszego kierowcy Ferrari zmieścił się Vitantonio Liuzzi (Toro Rosso), a tuż za Włochem na 12 pozycji sklasyfikowany został Mark Webber (Williams), który – jeśli wierzyć ostatnim plotkom – w przyszłym roku powróci do stajni z Milton Keynes i będzie reprezentował barwy Red Bull. Ma to być częścią umowy wiązanej, obejmującej także dostawę silników Renault, a za wszystkim stoi oczywiście szef francuskiej stajni, Flavio Briatore, który jest także menedżerem Webbera. Partnerem Australijczyka miałby zostać kierowca testowy Renault, Heikki Kovalainen, a więc z Red Bull musiałby pożegnać się David Coulthard. Być może świadomość tego faktu spowodowała, że Szkot uplasował się dopiero na 20 pozycji (+2.6s).
Podczas dzisiejszych treningów kierowcy narzekali na słabą przyczepność, a zwłaszcza na czwartym zakręcie, z którego wczoraj wypadli Michael Schumacher i Franck Montagny (Super Aguri). Tym razem jednak nikt z tego powodu nie musiał przedwcześnie zakończyć jazdy. Problemów z utrzymaniem bolidów na torze nie uniknęli dzisiaj między innymi Michael Schumacher, Fisichella, Raikkonen i lokalny bohater Scott Speed (P16, +2.3s).
Pogoda
Temperatura powietrza: 42°C
Temperatura toru: 31°C
Prędkość wiatru: 1,0 mps
Wilgotność powietrza: 46%
Sucho
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
Źródło: Formula1.com, pitpass.com
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|