Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to oldf1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

Więcej wiadomości

  Archiwum 2024
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Albon: Już przed uderzeniem bałem się o części zamienne

Kierowca Williamsa przekonuje, iż zrobił wszystko, by uniknąć kontaktu z Ricciardo.
Maciej Wróbel, 7 kwietnia 2024, wyświetlenia: 709<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Alexander Albon przyznał, że jeszcze przed uderzeniem w bariery pomyślał o sytuacji swojego zespołu w kontekście dostępności części zamiennych.

Tegoroczne Grand Prix Japonii zakończyło się dla 28-letniego Taja już po trzech zakrętach. Podczas próby ominięcia Daniela Ricciardo pomiędzy kierowcami doszło do kontaktu, w wyniku którego obaj wypadli z toru i uderzyli w bariery z opon.

Po tym incydencie rywalizacja została wstrzymana, gdyż konieczna była naprawa barier, która potrwała ponad 30 minut.

Kolizja Albona z Ricciardo może być również potencjalnie bardzo bolesna w skutkach dla ekipy Williamsa. Stajnia z Grove z powodu braku zapasowego podwozia w Australii przystąpiła do rywalizacji z tylko jednym bolidem.

Występ obu kierowców Williamsa nie był także pewny w Japonii. Ostatecznie brytyjski zespół zdołał przygotować dwa bolidy na weekend wyścigowy na Suzuce i zarówno Albon, jak i Sargeant, zdołali przystąpić do wyścigu, choć ten drugi zaliczył w międzyczasie wypadek w pierwszym treningu.

Zapytany o to, czy pomyślał o sytuacji swojego zespołu tuż po wypadku w wyścigu, Albon odparł twierdząco. „Natychmiast. Jeszcze nawet przed uderzeniem w barierę. Zdecydowanie jest to coś, czego nie potrzebujemy. Samo uderzenie miało miejsce przy relatywnie niskiej prędkości, ale chodziło tu o sposób, w jaki uderzyłem w barierę z opon”.

„Zazwyczaj w takich sytuacjach mamy bariery z plastiku, Armco. Tutaj jednak "zanurzyłem" się dość mocno i wszystko zatrzymało się dość brutalnie. To są pytania, które mnie martwią, ale bardziej ze względu na samochód. Jeszcze go nie odzyskaliśmy. Musimy ocenić jego stan, mam nadzieję, że nie jest źle”.

Albon podkreślił, że tuż przed kontaktem próbował się wycofać, gdy zorientował się, że znalazł się w martwej strefie koło bolidu Ricciardo. „Miałem lepszą przyczepność, którą byłem nawet nieco zaskoczony po wyjściu z drugiego zakrętu i byłem w stanie wcisnąć się obok niego z niezłą prędkością na dojeździe do trójki”.

„Bardziej chodziło mi o lekkie zepchnięcie go z optymalnej linii w trzecim zakręcie, by znaleźć na niego sposób w 4, 5, 6 i 7. Oczywiście skończyło się już w pierwszym z nich. Oczywiście on mnie nie widział. Próbowałem się z tego wycofywać na ostatnią chwilę”.

[cyt[Był taki moment, w którym zorientowałem się, że on mnie nie widzi. Chodziło o sposób, w jaki odbił do zewnętrznej. Zahamowałem więc i próbowałem uniknąć kontaktu, ale byłem już zbyt blisko niego, a on dalej jechał w prawo, więc nie mogłem od tego uciec”.

„To nie jest żadna tajemnica, że mamy ciężki okres przy tej ilości części, jaką dysponujemy. To z pewnością nas zaboli” – zakończył Taj.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.03.2024  Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie
22.03.2024  Logan Sargeant nie pojedzie w pozostałych sesjach w Australii
22.02.2024  Albon: Williams rozwiązał stare problemy, ale pojawiły się nowe
09.02.2024  Autosport: Red Bull oferuje Albonowi powrót od sezonu 2026
08.02.2024  Umowa Albona z Williamsem obowiązuje do 2025 roku
Tagi:
Albon A.
Williams

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca