Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem. Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to oldf1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
|
|
|
|
|
|
Azerbaijan Grand Prix 2021 | 6 czerwca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:40,495 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:43,009 - Charles Leclerc (Ferrari), 2019 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 200,021 km/h - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 10 | Pierre Gasly | AlphaTauri AT02 | | 1:42,251 | - | - | 16 |
2. | 11 | Sergio Perez | Red Bull RB16B | | 1:42,595 | 0,344 | 0,344 | 19 |
3. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W12 E Performance | | 1:42,697 | 0,446 | 0,102 | 16 |
4. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari SF21 | | 1:42,778 | 0,527 | 0,081 | 16 |
5. | 55 | Carlos Sainz | Ferrari SF21 | | 1:43,006 | 0,755 | 0,228 | 17 |
6. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL35M | | 1:43,011 | 0,760 | 0,005 | 15 |
7. | 14 | Fernando Alonso | Alpine A521 | | 1:43,080 | 0,829 | 0,069 | 15 |
8. | 22 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri AT02 | | 1:43,244 | 0,993 | 0,164 | 19 |
9. | 31 | Esteban Ocon | Alpine A521 | | 1:43,294 | 1,043 | 0,050 | 15 |
10. | 3 | Daniel Ricciardo | McLaren MCL35M | | 1:43,557 | 1,306 | 0,263 | 17 |
11. | 5 | Sebastian Vettel | Aston Martin AMR21 | | 1:43,585 | 1,334 | 0,028 | 13 |
12. | 18 | Lance Stroll | Aston Martin AMR21 | | 1:43,682 | 1,431 | 0,097 | 13 |
13. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes F1 W12 E Performance | | 1:43,745 | 1,494 | 0,063 | 16 |
14. | 7 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo C41 | | 1:43,826 | 1,575 | 0,081 | 17 |
15. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB16B | | 1:43,984 | 1,733 | 0,158 | 6 |
16. | 6 | Nicholas Latifi | Williams FW43B | | 1:44,054 | 1,803 | 0,070 | 17 |
17. | 99 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo C41 | | 1:44,113 | 1,862 | 0,059 | 11 |
18. | 63 | George Russell | Williams FW43B | | 1:44,434 | 2,183 | 0,321 | 12 |
19. | 47 | Mick Schumacher | Haas VF-21 | | 1:45,282 | 3,031 | 0,848 | 17 |
20. | 9 | Nikita Mazepin | Haas VF-21 | | 1:45,711 | 3,460 | 0,429 | 12 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:49,409 |
|
|
Po piątkowych treningach wszyscy zadają sobie pytanie czy Mercedes naprawdę ma tak spore problemy? Czy to tylko zasłona dymna, a dzisiaj tryby silnika zostaną zmienione na te właściwe i Srebrne Strzały odjadą całej stawce? Na te pytania choć częściowo odpowiedział trzeci trening.
Początek sesji dał nam aktywność jedynie kierowców Haasa. Dopiero po kilku minutach dołączył do nich Fernando Alonso i Valtteri Bottas. Brytyjscy komentatorzy donosili, iż rozwiązaniem Mercedesa ich wczorajszych problemów ma być zwiększenie docisku, by opony wcześniej zaczynały odpowiednio pracować. Ucierpi na tym jednak prędkość na prostych.
Dopiero po mniej więcej kwadransie więcej zawodników pojawiła się na trasie. Co ciekawe, sprawdzane były wszystkie trzy mieszanki opon, przez co porównania czasów nie były zbyt miarodajne. Na czele był Perez z czasem 1:44,165 jadący na twardym ogumieniu.
Na prowadzeniu Pereza zmienili kierowcy Alpha Tauri, gdyż podróżowali na miękkiej mieszance. Jednak wydarzeniem treningu chwilę później był potworny błąd Maxa Verstappena na twardych oponach. Holender zdecydowanie zbyt szybko wszedł w zakręt numer 15. i rozbił się o ścianę z miękkich barier tecpro. Uszkodzeniu uległo oczywiście skrzydło, ale również zawieszenie Red Bulla. Nad torem pojawiła się czerwona flaga, gdyż samochód trzeba było usunąć dźwigiem, a zalegał na linii wyścigowej.
Po kilku minutach sesja została wznowiona i na torze od razu pojawili się kierowcy Mercedesa w towarzystwie kilku innych ekip. W piętnastym zakręcie problemy mieli również inni zawodnicy. Sainz zdecydował się na wyjazd na pobocze, a Mazepin dotknął prawymi kołami ściany, na szczęście nie rozbijając się.
Gdy już wszyscy mieli założone miękkie opony na czoło stawki ponownie wyszedł Perez z czasem 1:42,595. Tuż za nim plasował się Lerclerc. Problemy za to dotknęły Russella, którego silnik po prostu się wyłączył w pierwszym zakręcie. Za to w naprawdę spore zdziwienie wprawił wszystkich Gasly, który dopiero na siódmym kółku na miękkich oponach wskoczył na czoło tabeli, wyprzedzając Pereza o 0,3 sekundy. Francuz pozostał na czele do końca treningu. Hamilton tymczasem wskoczył na trzecie miejsce, jednak zawdzięczał to strudze za Perezem na proste, więc czas zdecydowanie niemiarodajny.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 46°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 0,8 m/s
Wilgotność powietrza: 51%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|