Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem. Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to oldf1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
|
|
|
|
|
|
Grosser Preis von Österreich 2014 | 22 czerwca |
|
|
|
Red Bull Ring | |
|
Długość toru: 4,326 km Liczba okrążeń: 71 Pełny dystans: 307,146 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:07,908 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:08,337 - Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 213,003 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W05 Hybrid | | 1:09,542 | - | - | 37 |
2. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W05 Hybrid | | 1:09,919 | 0,377 | 0,377 | 50 |
3. | 14 | Fernando Alonso | Ferrari F14 T | | 1:10,470 | 0,928 | 0,551 | 40 |
4. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW36 | | 1:10,519 | 0,977 | 0,049 | 44 |
5. | 19 | Felipe Massa | Williams FW36 | | 1:10,521 | 0,979 | 0,002 | 39 |
6. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB10 | | 1:10,807 | 1,265 | 0,286 | 39 |
7. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-29 | | 1:10,813 | 1,271 | 0,006 | 44 |
8. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB10 | | 1:10,920 | 1,378 | 0,107 | 36 |
9. | 20 | Kevin Magnussen | McLaren MP4-29 | | 1:10,936 | 1,394 | 0,016 | 45 |
10. | 25 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso STR9 | | 1:10,972 | 1,430 | 0,036 | 39 |
11. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari F14 T | | 1:10,974 | 1,432 | 0,002 | 45 |
12. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR9 | | 1:11,261 | 1,719 | 0,287 | 45 |
13. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM07 | | 1:11,296 | 1,754 | 0,035 | 36 |
14. | 21 | Esteban Gutierrez | Sauber C33 | | 1:11,491 | 1,949 | 0,195 | 42 |
15. | 13 | Pastor Maldonado | Lotus E22 | | 1:11,765 | 2,223 | 0,274 | 30 |
16. | 99 | Adrian Sutil | Sauber C33 | | 1:11,806 | 2,264 | 0,041 | 42 |
17. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM07 | | 1:11,935 | 2,393 | 0,129 | 39 |
18. | 4 | Max Chilton | Marussia MR03 | | 1:12,229 | 2,687 | 0,294 | 43 |
19. | 8 | Romain Grosjean | Lotus E22 | | 1:12,262 | 2,720 | 0,033 | 46 |
20. | 17 | Jules Bianchi | Marussia MR03 | | 1:12,279 | 2,737 | 0,017 | 36 |
21. | 10 | Kamui Kobayashi | Caterham CT05 | | 1:12,937 | 3,395 | 0,658 | 24 |
22. | 9 | Marcus Ericsson | Caterham CT05 | | 1:13,596 | 4,054 | 0,659 | 48 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:14,410 |
|
|
Po kilku przelotnych opadach drugi trening rozpoczął się mimo wszystko w nieco wyższej temperaturze i w dalszym ciągu o suchej nawierzchni. Prognozy organizatorów mówiły o 30% szansie na deszcz.
Czasu postanowił nie tracić Ericsson, który wyjechał na tor jako pierwszy, by nadrobić zaległości spowodowane awarią bolidu w pierwszym treningu. Tradycyjnie chwilę później na torze zjawiło się więcej zawodników, a pierwsze czasy oscylowały w okolicach 1:15. Po chili Button zszedł do 1:11,403 co było znacznie bardziej reprezentatywnym wynikiem.
Pierwszym kierowcą, który podczas tego weekendu zszedł poniżej poziomu 1:11 był Alonso, a zaraz za nim zrobili to Rosberg i Hamilton, którzy ponownie wskoczyli na pierwsze dwa miejsca, jednak z niewielką przewagą nad Hiszpanem. Dopiero Hamilton na kolejnych kółkach poprawił czas o 0,3 sekundy i nieco się oddalił od reszty stawki, aczkolwiek poprawił się również Rosberg i zameldował 0,039 sekundy za Hamiltonem. Po pierwszych przejazdach na miękkich oponach to Anglik pozostał na prowadzeniu.
Pierwszym zawodnikiem na supermiękkiej mieszance był Jules Bianchi, dzięki czemu wskoczył na 16 lokatę. Kevin Magnussen dzięki temu samemu zabiegowi podskoczył na piątą pozycję i poprawił się o 0,4 sekundy. Znacznie lepiej na opcjonalnej mieszance spisał się Hamilton, który urwał ze swojego poprzedniego wyniku 0,8 sekundy i zszedł do poziomu 1:09,652. Za plecami Mercedesa ponownie zameldował się Alonso, jednak jego strata wynosiła niemal sekundę.
Kolejnym etapem treningu były symulacje wyścigu. Hamilton otrzymał informację, iż celem będzie przejechanie kolejnych kółek w okolicach czasu 1:12. Anglik niestety nie był w stanie zastosować się do życzenia inżyniera i kręcił kółka o sekundę wolniejsze, na przemian z naprawdę wolnymi, a do tego poinformował o braku mocy w bolidzie. Podczas drugiej sesji mocny wiatr ogromnie przeszkadzał zawodnikom w ósmym zakręcie i co chwilę notowaliśmy tam przygody kolejnych kierowców.
Mimo zapowiedzi w końcówce treningu, nad Red Bull Ringiem nie pojawił się deszcz i zawodnicy dokończyli swoje symulacje wyścigowe na suchej nawierzchni. Z pewnością dla wielu była to ulga, gdyż deszcz w piątek na nowym torze jest ostatnią pożądaną rzeczą przez kierowców i inżynierów. Tempo Mercedesów mimo niższego od zakładanego, było nie do osiągnięcia przez inne ekipy, więc ponownie są murowanym faworytem do zwycięstwa w ten weekend.
Przypominamy, iż na naszym profilu facebookowym pojawiają się zdjęcie prosto z padoku, gdzie nasza redakcja ma okazję przebywać w ten weekend. Serdecznie zapraszamy do wspólnego śledzenia zaplecza F1!
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 17°C
Prędkość wiatru: 1,7 m/s
Wilgotność powietrza: 51%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|