Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem. Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to oldf1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
|
|
|
|
|
|
Grosser Preis von Österreich 2014 | 22 czerwca |
|
|
|
Red Bull Ring | |
|
Długość toru: 4,326 km Liczba okrążeń: 71 Pełny dystans: 307,146 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:07,908 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:08,337 - Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 213,003 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W05 Hybrid | | 1:11,295 | - | - | 19 |
2. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W05 Hybrid | | 1:11,435 | 0,140 | 0,140 | 32 |
3. | 14 | Fernando Alonso | Ferrari F14 T | | 1:11,606 | 0,311 | 0,171 | 23 |
4. | 19 | Felipe Massa | Williams FW36 | | 1:11,756 | 0,461 | 0,150 | 27 |
5. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-29 | | 1:11,839 | 0,544 | 0,083 | 33 |
6. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM07 | | 1:12,009 | 0,714 | 0,170 | 33 |
7. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM07 | | 1:12,072 | 0,777 | 0,063 | 20 |
8. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW36 | | 1:12,114 | 0,819 | 0,042 | 21 |
9. | 20 | Kevin Magnussen | McLaren MP4-29 | | 1:12,313 | 1,018 | 0,199 | 36 |
10. | 25 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso STR9 | | 1:12,364 | 1,069 | 0,051 | 30 |
11. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari F14 T | | 1:12,365 | 1,070 | 0,001 | 21 |
12. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR9 | | 1:12,372 | 1,077 | 0,007 | 35 |
13. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB10 | | 1:12,570 | 1,275 | 0,198 | 28 |
14. | 21 | Esteban Gutierrez | Sauber C33 | | 1:12,984 | 1,689 | 0,414 | 29 |
15. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB10 | | 1:12,988 | 1,693 | 0,004 | 25 |
16. | 8 | Romain Grosjean | Lotus E22 | | 1:13,168 | 1,873 | 0,180 | 28 |
17. | 13 | Pastor Maldonado | Lotus E22 | | 1:13,642 | 2,347 | 0,474 | 27 |
18. | 17 | Jules Bianchi | Marussia MR03 | | 1:13,738 | 2,443 | 0,096 | 26 |
19. | 4 | Max Chilton | Marussia MR03 | | 1:13,857 | 2,562 | 0,119 | 28 |
20. | 10 | Kamui Kobayashi | Caterham CT05 | | 1:14,611 | 3,316 | 0,754 | 24 |
21. | 99 | Adrian Sutil | Sauber C33 | | 1:14,691 | 3,396 | 0,080 | 9 |
22. | 9 | Marcus Ericsson | Caterham CT05 | | 1:17,501 | 6,206 | 2,810 | 8 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:16,286 |
|
|
Po 11 latach do kalendarza Formuły 1 wraca GP Austrii na torze Red Bull Ring. Ten położony w bajecznej scenerii u stóp gór obiekt jak na razie w bardzo zimnej atmosferze gości Królową Motosportu. Jednak odnosi się to tylko do pogody, gdyż na trybunach pojawiło się już sporo kibiców, a okoliczne pola namiotowe zaczynają pękać w szwach.
Termometry dzisiejszego poranka pokazywały zaledwie 13 stopni, co może sprawić problemy w rozgrzewaniu tegorocznych opon Pirelli. Tymczasem pierwszy na wyjazd zdecydował się Felipe Massa. Za nim podążyła kolejna grupa kierowców zaliczających okrążenia instalacyjne. Ferrari bardzo szczegółowo po raz kolejny sprawdzało tylne skrzydło, pokrywając je w całości farbą fluorescencyjną.
Pierwsze czasy okrążeń wykręcili kierowcy Mercedesa i początkowo prowadził Hamilton z wynikiem 1:18,702, ale szybko obaj zeszli do poziomu 1:14. Jak można było się spodziewać po nowym torze, kolejne wyniki szybko się poprawiały i po 15 minutach Hamilton meldował się z czasem 1:13.261, by zejść do 1:12,255 na kolejnych kółkach.
Marcus Ericcson już po 20 minutach zatrzymał się na torze za pierwszym zakrętem i w jego bolidzie najprawdopodobniej doszło do awarii elektryki. Za plecami Hamiltona w tym czasie uplasował się Kimi Raikkonen z czasem gorszym o 0,110 sekundy. Dalej meldowali się Hulkenberg, Vergne, Massa, Button, Alonso, Bottas, Ricciardo i Magnussen, wszyscy w obrębię zaledwie 0,5 sekundy.
Gdy upłynęło 30 minut sesji, tradycyjnie wszyscy zjechali do garażów, by zwrócić pierwszy komplet opon dla Pirelli. Podczas kolejnych przejazdów na świeżych gumach początkowo w tabeli prowadził Button, jednak Rosberg szybko go poprawiło o ponad pół sekundy. Aktywność na torze po kilku minutach znacznie spadła ze względu na delikatny deszcz, który pojawił się w kilku zakrętach. Nie było to jednak nic, co mogło by przeszkodzić w jeździe na gładkich oponach.
Pojedyncze krople szybko wyparowały i pozwoliło to Hulkenbergowi wskoczyć na czwartą pozycję. Bardzo groźną przygodę zaliczył Vettel, który na wyjeździe z ostatniego zakrętu wyjechał na trawę i efektownie obrócił dwukrotnie bolid, jednak nie uszkodził żadnej z części. Bardzo podobny wyjazd spotkał Ricciardo, jednak ten uniknął obrócenia swojego RB10.
Hamilton tymczasem wskoczył na drugie miejsce z wynikiem gorszym o 0,140 od swojego partnera. Na 20 minut przed końcem treningu na Red Bull Ringu ponownie zapadła cisza. Przerwał ją Kwiat kilka minut później, a w ślad za nim poszło kilku innych zawodników. Ostatnie przejazdy nie zmieniły jednak układu w tabeli i tradycyjnie na prowadzeniu sesję zakończył Mercedes.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 24°C
Temperatura powietrza: 15°C
Prędkość wiatru: 2,6 m/s
Wilgotność powietrza: 67%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|