Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem. Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to oldf1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
|
|
|
|
|
|
Eni Magyar Nagydíj 2012 | 29 lipca |
|
|
|
Hungaroring | |
|
Długość toru: 4,381 km Liczba okrążeń: 70 Pełny dystans: 306,630 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:18,436 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:19,071 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 192,802 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 4 | Lewis Hamilton | McLaren MP4-27 | | 1:21,995 | - | - | 20 |
2. | 9 | Kimi Raikkonen | Lotus E20 | | 1:22,180 | 0,185 | 0,185 | 20 |
3. | 19 | Bruno Senna | Williams FW34 | | 1:22,253 | 0,258 | 0,073 | 34 |
4. | 6 | Felipe Massa | Ferrari F2012 | | 1:22,417 | 0,422 | 0,164 | 29 |
5. | 5 | Fernando Alonso | Ferrari F2012 | | 1:22,582 | 0,587 | 0,165 | 22 |
6. | 3 | Jenson Button | McLaren MP4-27 | | 1:22,747 | 0,752 | 0,165 | 17 |
7. | 11 | Paul di Resta | Force India VJM05 | | 1:22,794 | 0,799 | 0,047 | 23 |
8. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB8 | | 1:22,824 | 0,829 | 0,030 | 18 |
9. | 10 | Romain Grosjean | Lotus E20 | | 1:22,922 | 0,927 | 0,098 | 12 |
10. | 7 | Michael Schumacher | Mercedes F1 W03 | | 1:23,160 | 1,165 | 0,238 | 19 |
11. | 8 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W03 | | 1:23,164 | 1,169 | 0,004 | 29 |
12. | 18 | Pastor Maldonado | Williams FW34 | | 1:23,700 | 1,705 | 0,536 | 26 |
13. | 12 | Nico Hulkenberg | Force India VJM05 | | 1:23,713 | 1,718 | 0,013 | 26 |
14. | 2 | Mark Webber | Red Bull RB8 | | 1:23,814 | 1,819 | 0,101 | 17 |
15. | 14 | Kamui Kobayashi | Sauber C31 | | 1:23,841 | 1,846 | 0,027 | 28 |
16. | 17 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso STR7 | | 1:24,328 | 2,333 | 0,487 | 25 |
17. | 16 | Daniel Ricciardo | Toro Rosso STR7 | | 1:24,345 | 2,350 | 0,017 | 28 |
18. | 15 | Sergio Perez | Sauber C31 | | 1:24,623 | 2,628 | 0,278 | 23 |
19. | 21 | Witalij Pietrow | Caterham CT01 | | 1:24,823 | 2,828 | 0,200 | 30 |
20. | 20 | Heikki Kovalainen | Caterham CT01 | | 1:25,220 | 3,225 | 0,397 | 30 |
21. | 24 | Timo Glock | Marussia MR01 | | 1:27,104 | 5,109 | 1,884 | 28 |
22. | 22 | Pedro de la Rosa | HRT F112 | | 1:27,106 | 5,111 | 0,002 | 19 |
23. | 25 | Charles Pic | Marussia MR01 | | 1:27,185 | 5,190 | 0,079 | 24 |
24. | 23 | Narain Karthikeyan | HRT F112 | | 1:27,822 | 5,827 | 0,637 | 20 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:27,735 |
|
|
Druga sesja treningowa przywitała nas typowo letnią pogodą. Temperatura powietrza wzrosła od rana do poziomu 29 stopni, a toru aż do 46 stopni. Zespoły z programem przygotowań do wyścigu wyruszyły na tor, jednak prognozy na niedzielę zapowiadają deszcz, więc czy dzisiejszy trening będzie jakkolwiek wartościowy?
Kierowcy ochoczo wyjechali na tor, a niektórzy z nich, (Marussia, Williams czy Raikkonen) zdecydowali się od razu wykręcić czas okrążenia. W ślad za nimi poszły inne ekipy i po kilku minutach niemal cała stawka miała na swoim koncie ustanowiony czas. Na czoło stawki wysunął się Kimi, z wynikiem 1:22,950. Drugi kierowca Lotusa miał mniej szczęścia, i wpadł poślizg przed ósmym zakrętem, przez co uszkodził przednie skrzydło i nos swojej maszyny. Francuz był w stanie wrócić do boksu na naprawę.
Na następnych okrążeniach kierowcy McLarena wskoczyli na ogon Kimiego i Button tracił do Fina 0,013s, a Hamilton 0,040s. Na następnym kółku pogodził ich Alonso, a zaraz za nim Massa wskakując na czoło z czasem 1:22,831. Tymczasem po 18 minutach treningu w radiu Kovalainena zabrzmiał głos inżyniera mówiący o nadchodzącym deszczu i zapowiedzi o szybkim przejściu na miękkie opony.
Na tor po szybkiej naprawie wyjechał Grosjean na miękkiej mieszance, a kierowcy McLarena zniknęli w garażach, by dokonać kolejnych zmian w ustawieniach. Francuz był na dobrej drodze do poprawy czasu, ale popełnił błąd w ostatnim sektorze, a na następnym kółku zjechał do garażu. Deszcz zbliżał się nieubłaganie, a piąty w tabeli Hamilton tracił do Massy jedynie 0,139s. Button jednak okazał się szybszy, ale jedynie o 0,084 od Brazylijczyka.
Kolejni zawodnicy decydowali się na założenie miękkich opon, w tym ekipa Ferrari, także można było spodziewać się przetasowań w tabeli. Tak też się stało gdy Alonso wskoczył na pierwsze miejsce z czasem 1:22,582. Kolejnym zawodnikiem na czele był Raikkonen (szybszy o 0,4s) , a za niego wskoczył Hamilton (0,247s straty do Fina). Chwilę później Hamilton ostatecznie wskoczył na pierwsze miejsce i był pierwszym z czasem poniżej 1:22, a jego czas dokładnie wyniósł 1:21,995
45 minut przed końcem treningu nad torem rozpadał się deszcz, a pierwszą jego ofiarą był Kovalainen, który przestrzelił szykanę w środku toru. Wszyscy kierowcy zjechali do garażów. Po 10 minutach oczekiwania, na tor wyjechał Jean Eric-Vergne na deszczowych oponach, by sprawdzić panujące warunki, a za nim zrobili to kierowcy Mercedesa, jednak na przejściowych gumach.
Tor był naprawdę śliski, co udowodnił Schumacher kompletnie tracąc przyczepność podczas hamowania przed 12 zakrętem i uderzając prosto w barierę z opon. Kolejnym odważnym był Kobayashi, ale kierowca Saubera wyjechał na deszczowych oponach. Tor z ubiegającym czasem przesychał, a zawodnicy kręcili kółka na przejściowych gumach. Jednak do końca sesji trasa nie była wystarczająco sucha, by ktoś odważył się założyć gładkie opony, także nie zanotowaliśmy też zmian w klasyfikacji.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 29°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 2,0 m/s
Wilgotność powietrza: 42%
Mokro
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|