Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to oldf1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

13.05.2024

Zespoły popierają rozszerzenie punktowanej strefy

Ferrari potwierdza zatrudnienie Jerome'a D'Ambrosio i Loica Serry

"Bo nie jest Hiszpanem". Czy Alonso ma powody do narzekania?

11.05.2024

Magnussen: Za opiekę nad dziećmi odpowiadam w domu

F1-Insider: Ocon i Gasly chcą odejść z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2024
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

42-latek ujawnił, że dysponował już tylko jednym kompletem twardych opon.
Maciej Wróbel, 21 kwietnia 2024, wyświetlenia: 872<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Fernando Alonso ujawnił, że zmiana ogumienia na miękkie w połowie wyścigu o Grand Prix Chin wynikała z braku dostępności twardych opon.

Kierowca Astona Martina wystartował do niedzielnego wyścigu w Szanghaju z zaledwie jednym kompletem twardych opon i dwoma kompletami opon pośrednich. Do planowanej zmiany ogumienia na twarde doszło w przypadku Hiszpana na 11. okrążeniu.

Jednakże po tym, jak Valtteri Bottas zatrzymał swój bolid na poboczu, powodując wyjazd samochodu bezpieczeństwa, większość kierowców zdecydowała się sięgnąć po świeże ogumienie. Pozbawiony wówczas elastyczności strategicznej Alonso zmuszony był zjechać po miękkie opony, aby zwiększyć swoje szanse w bezpośredniej walce z rywalami.

Jako iż wszystko to miało miejsce jeszcze przed półmetkiem rywalizacji, było już jasne, że jadący wówczas na piątej pozycji Alonso zmuszony będzie zrealizować taktykę trzech postojów. Po ostatniej wizycie w boksach, wyposażony już w pośrednie opony 42-latek zdołał przebić się z dwunastego tylko na siódme miejsce, zdobywając przy tym dodatkowy punkt za najszybsze okrążenie.

„Nie mieliśmy już więcej twardych opon” – tłumaczy Hiszpan. „Mieliśmy jeden komplet miękkich i jeden pośrednich na 35 okrążeń, które nam zostały. Według naszych obliczeń, nie dałoby się normalnie dojechać do końca. Potrzebowaliśmy wielu okrążeń za safety carem, by ściągnąć tego Saubera, a potem potrzebne były kolejne z powodu kolizji innych”.

„Czułem się szybki, ale nie wyglądało to najlepiej, gdy byłem na dziesiątym miejscu. Nie było łatwo, ale to była dla nas jedyna możliwa strategia. Dobrze było zdobyć najszybsze okrążenie i dobrze było poczuć, że samochód jest szybki. Mamy w tym roku dobry DRS, więc wyprzedzanie było bardzo łatwe. Prawie rozbiłem się w ostatnim zakręcie, naciskałem jak tylko się dało”.

Alonso zaliczył w niedzielę szczególnie udany start, po którym przez kilka okrążeń jechał na drugim miejscu, przed Sergio Perezem. Hiszpan przyznał jednak, że dobrze wiedział, iż nie będzie mógł zbyt długo utrzymać tej pozycji z uwagi na to, że Aston Martin był w Chinach tylko „piątą siłą”.

„Wczoraj tak samo było z Lewisem. Byłem na drugim miejscu, gdy Lando wyjechał poza tor i pomyślałem sobie wtedy «OK, może spróbuję objąć prowadzenie na chociaż jedno kółko». Dziś wyprzedziłem Checo i pomyślałem, że zrobię to samo, ale nie otrzymałem ani wyboru, ani szansy. Może któregoś dnia...”

„Wiatr zmienił dziś rano swój kierunek, więc w zakrętach pierwszym i drugim wiało nam z przodu. Wiedziałem więc, że jeśli będę z kimś jechał tam równolegle, to będę miał szansę na przeprowadzenie ataku. Pojechałem bardzo agresywnie”.

„Potem oczywiście spadasz na swoją naturalną pozycję, jaką jest dziewiąta i dziesiąta. Powtarzamy wciąż te same rzeczy, ale w każdą niedzielę widzimy, że jesteśmy piątą siłą w stawce. Z jakiegoś jednak powodu oni nie złożyli zbyt mocnych okrążeń w sobotę, zakwalifikowaliśmy się przed nimi, a potem w każdą niedzielę jest walka. Sprawdzimy, czy możemy ulepszyć ten samochód” – zakończył dwukrotny mistrz świata.

Szef zespołu z Silverstone, Mike Krack, dodał, że z powodu wysokiej degradacji podczas sprintu Aston Martin nie zdecydował się na taktykę dwóch postojów. „Uznaliśmy, że lepiej będzie zrobić to w ten sposób, ponieważ mieliśmy jeszcze jeden świeży komplet miękkich opon” – powiedział Luksemburczyk.

„Wiązało się z tym pewne ryzyko. Gdy wyjechał samochód bezpieczeństwa, nie można było zrobić użytku z miękkich opon. Potem zostało nam już tylko minmalizowanie strat. Koniec końców, gdy spojrzymy na tempo naszego samochodu – które nie było wystarczająco dobre w wyścigu – optymalnym wynikiem bez neutralizacji byłoby, być może, szóste miejsce”.

„Dojechaliśmy ostatecznie na siódmym miejscu z najszybszym okrążeniem. Ograniczyliśmy straty”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
04.05.2024  Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem
30.04.2024  Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso
20.04.2024  Alonso: Myślałem już o porzuceniu ostatniego kółka
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
18.04.2024  AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją
Tagi:
Alonso F.
Krack M.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca