Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to oldf1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

11.05.2024

Magnussen: Za opiekę nad dziećmi odpowiadam w domu

F1-Insider: Ocon i Gasly chcą odejść z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Więcej wiadomości

  Archiwum 2024
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu

Hiszpan otrzymał karę czasową, a także trzy punkty karne.
Jakub Ziółkowski, 20 kwietnia 2024, wyświetlenia: 1280<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Fernando Alonso otrzymał karę 10 sekund oraz trzy punkty karne za kolizję z Carlosem Sainzem podczas sprintu w Chinach.

Hiszpan stoczył zaciętą walkę z kierowcą Ferrari o trzecie miejsce w końcowych etapach sprintu Szanghaju, jednocześnie walcząc z szybko zużywającymi się oponami. Podczas walki doszło do zderzenia w dziewiątym zakręcie, zaledwie dwa okrążenia przed metą. W wyniku kolizji Alonso przebił oponę, co zmusiło go do zjechania do alei serwisowej po nowe opony, zanim ostatecznie wycofał się z wyścigu.

Sędziowie wezwali obu kierowców przed kwalifikacjami, aby omówić sprawę. Ustalili oni, że Alonso miał szansę uniknąć kolizji, tym samym jest on winny. Mimo że Alonso wycofał się z wyścigu, sędziowie stwierdzili, że standardową praktyką jest dodanie 10 sekund do jego czasu — mimo że faktycznie, kara ta oczywiście nic nie zmieniła.

W oświadczeniu wydanym przez sędziów napisano: „ Zgodnie z wytycznymi dotyczącymi standardów jazdy, które zostały uzgodnione z zespołami, naruszenie tego rodzaju wymagało dodania podstawowej kary w postaci 10 sekund do czasu samochodu, który spowodował kolizję.”

„Artykuł 54.3 Regulaminu Sportowego głosi, że jeśli kara zostanie nałożona po zakończeniu sesji, jej wymiar zostanie dodany do czasu końcowego winnego kierowcy, co zostało dokonane z samochodem 14.”

„Mając na uwadze regulamin FIA, zwracamy uwagę, że przepisy dotyczące sytuacji, w której samochód wycofuje się z wyścigu, a jego kierowca jest karany po nim są nieco niejasne, szczególnie w przeciwieństwie do kierowców, którzy są sklasyfikowani. Zalecamy, aby FIA rozważyła wprowadzenie niezbędnych poprawek w celu osiągnięcia większej jasności w tej kwestii.”

W rozmowie z hiszpańskim kanałem DAZN po sprincie Alonso stwierdził, że Sainz nie zostawił mu tak dużo miejsca w dziewiątym zakręcie, jak w poprzednich segmentach toru.

„W zakręcie siódmym myślę, że byliśmy równie szybcy, potem w "ósemce" próbowałem wyjść na zewnętrzną stronę” – powiedział Alonso. „On jednak pojechał tak, aby mi nie zostawić miejsca, więc w "dziewiątce" zrobiłem to samo, co on chwilę wcześniej.”

„Spróbowałem wejść na wewnętrzną, aby zostawić mu jak najmniej miejsca. On jednak nie zareagował, przez co się zderzyliśmy” – zakończył opis hiszpańskiej walki Alonso.

Trzy punkty karne wręczone po wyścigu oznaczają, że kierowca Aston Martina ma łącznie sześć oczek w ciągu ostatnich 12 miesięcy.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
04.05.2024  Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem
30.04.2024  Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso
21.04.2024  Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu
20.04.2024  Alonso: Myślałem już o porzuceniu ostatniego kółka
18.04.2024  AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją
Tagi:
Szanghaj
Sainz C.
Grand Prix F1
Alonso F.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca