Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem. Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to oldf1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
|
|
|
|
|
| Robert Kubica | | | | |
| | Powrót do F1 (2017-18) | | | WRC (2013-14) | | | Wypadek (2011-12) | | | Lotus Renault (2010-11) | | | BMW Sauber (2006-09) | | | WSbR FR3.5 (2005) | |
|
|
WSbR > Bolid Formuły Renault 3.5 z 2005 roku
|
|
Renault Sport Technologies połączyło najlepsze cechy samochodów World Series by Nissan i Formuły Renault V6 – kategorii na bazie których powstała World Series by Renault. Celem było stworzenie samochodu, który odpowiednio przygotuje młodych kierowców do startów w Formule 1, a będzie przy tym niezawodny i relatywnie niedrogi.
Budowane przez słynną firmę Dallara nadwozia wykonane są z włókien węglowych. Pakiet aerodynamiczny wzorowany jest na Formule 1: nowoczesne opracowania aerodynamiczne wytwarzają potężną siłę docisku, co pozwala na znacznie szybsze pokonywanie zakrętów.
Blok jednostki napędowej pochodzi z Nissana 350Z. Silnik V6 o pojemności 3,5 litra rozwija moc 425 koni mechanicznych. Napęd przenoszony jest za pośrednictwem sekwencyjnej, sześciobiegowej skrzyni biegów sterowanej za pomocą łopatek przy kierownicy. Sprzęgło również umieszczono przy kierownicy, przez co kierowcy bez przeszkód mogą stosować technikę hamowania lewą nogą. Tarcze i klocki hamulcowe, podobnie jak w Formule 1, wykonane są z włókien węglowych. Nie tylko poprawia to skuteczność, ale także wydłuża żywotność. Szerokie opony (w wersji na suchy tor jest to tzw. pełny slick, bez nacięć i rowków) dostarcza Michelin.
Szczególną troskę wykazano przy opracowywaniu rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa kierowców. Tak jak w Formule 1, zawodnicy muszą stosować system chroniący odcinek szyjny kręgosłupa przed skutkami przeciążeń przy uderzeniu czołowym (tzw. HANS – Head And Neck Support). Zgodny ze standardami F1 jest także fotel, który w razie wypadku ratownicy mogą wydobyć z samochodu wraz z cały czas przypiętym pasami kierowcą.
| | | | | Dane techniczne | |
|
Nadwozie: | Dallara, wykonane z włókien węglowych |
Silnik: | Nissan VQ35 V6, 24 zawory, 3498 cm3 |
Moc maksymalna: | 425 KM przy 8250 obr/min |
Maks. moment obrotowy: | 400 Nm przy 7000 obr/min |
Maks. prędkość obrotowa: | 8500 obr/min |
Sprzęgło: | trzytarczowe o średnicy 140 mm |
Skrzynia biegów: | Ricardo, półautomatyczna sekwencyjna, sterowanie przy kierownicy, 6 biegów + wsteczny |
Zawieszenie: | przód: podwójne wahacze pchane, pojedynczy amortyzator Koni; tył: podwójne wahacze pchane, podwójny amortyzator Koni |
Hamulce: | wentylowane tarcze z włókien węglowych Carbon Industrie o średnicy 270 mm; klocki Carbon Industrie z włókien węglowych, czterotłoczkowe zaciski Brembo |
Obręcze: | OZ 11,75 x 13 cali (przód), 13,75 x 13 cali (tył) |
Opony: | Michelin |
|
Osiągi i wymiary | |
Prędkość maksymalna: | ok. 300 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h: | poniżej 3 sekund. |
Rozstaw osi: | 3025 mm |
Rozstaw kół przód/tył: | 1630/1529 mm |
Pojemność zbiornika paliwa: | 80 litrów |
Waga: | 600 kg (680 razem z kierowcą) |
Koszt samochodu: | 130 000 euro netto plus 20 000 euro rocznie za leasing silnika |
| |
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|