Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem. Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to oldf1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
|
|
|
|
|
|
|
Nadwozie: | | Samonośne nadwozie (monocoque) produkowane przez Lotus F1 Team z kompozytu włókna węglowego i aluminium, o strukturze plastra miodu, zaprojektowane pod kątem maksymalnej wytrzymałości przy minimalnej masie. Ośmiocylindrowy, widlasty silnik RS27-2012 stanowi element konstrukcji nośnej. |
Zawieszenie przednie: | | Para wahaczy z włókna węglowego, górny i dolny, steruje wahaczem wewnętrznym poprzez system cięgieł, połączonych z drążkiem skrętnym i amortyzatorami zamontowanymi wewnątrz przedniej części nadwozia. Zwrotnice aluminiowe i kute felgi OZ wykonane ze stopu magnezu. |
Zawieszenie tylne: | | Para wahaczy z włókna węglowego, górny i dolny, współpracuje ze sprężynami i poprzecznie montowanymi amortyzatorami, zamocowanymi do górnej części obudowy skrzyni biegów. Zwrotnice aluminiowe i kute felgi OZ wykonane ze stopu magnezu. |
Przeniesienie napędu: | | Siedmiobiegowa, półautomatyczna, tytanowa skrzynia biegów z biegiem wstecznym. System “Quickshift" zapewnia maksymalną szybkość zmiany biegów. |
Układ paliwowy: | | Gumowy zbiornik paliwa produkcji ATL wzmacniany kevlarem. |
Układ chłodzenia: | | Oddzielne, chłodzone powietrzem chłodnice oleju i wody w bocznych wnękach bolidu. |
Układ elektroniczny: | | Standardowy układ sterowania Microsoft ECU MES. |
Układ hamulcowy: | | Tarcze i klocki węglowe. Szczęki AP Racing. Siłowniki główne AP Racing i Brembo. |
Kokpit: | | Wyjmowany fotel kierowcy dostosowany do budowy ciała kierowcy wykonany z włókna węglowego z sześcio- lub ośmiopunktowymi pasami bezpieczeństwa produkcji OMP Racing. Kierownica z łopatkami zmiany biegów i sprzęgła oraz sterowaniem tylnego skrzydła. |
KERS: | | Silnik elektryczny z generatorem umieszczony z przodu silnika spalinowego i akumulatorami do magazynowania energii. Silnik elektryczny z generatorem dostarczany przez Renault Sport F1. Blok sterujący firmy Magneti-Marelli. |
Opony: | | Pirelli P Zero |
Paliwo: | | TOTAL |
Olej: | | Elf (marka firmy TOTAL) |
Akumulator: | | Lotus F1 Team |
Waga: | | 642 kg, wliczając kierowcę, kamery i balast |
| |
| Wymiary |
Przedni ślad: | | 1450 mm |
Tylny ślad: | | 1400 mm |
Długość: | | 5088 mm |
Wysokość: | | 950 mm |
Szerokość: | | 1800 mm |
|
•Statystyki bolidu Lotus E21 ze wszystkich sezonów | | | | | | |
Objaśnienia: GP - zaliczone Grand Prix, Str. - starty wszystkich bolidów, Pkt. - punkty, Zwyc. - zwycięstwa, Pod. - obecność na podium, P.P. - pole positions, N.O. - najszybsze okrążenia, N.U. - nie ukończone wyścigi |
|
|
•Rezultaty wszystkich wyścigów | | | | | GP | Tor | Nr | Kierowca | Silnik | Op. | St. | Fi. | Dodatkowa informacja |
|
Sezon 2013 | |
| Albert Park | 7 | K. Raikkonen | Renault RS27-2013 2.4 V8 | | 7 | 1 | (naj. okr.) | | Albert Park | 8 | R. Grosjean | Renault RS27-2013 2.4 V8 | | 8 | 10 | | | Sepang | 8 | R. Grosjean | Renault RS27-2013 2.4 V8 | | 11 | 6 | | | Sepang | 7 | K. Raikkonen | Renault RS27-2013 2.4 V8 | | 10 | 7 | | | Shanghai | 7 | K. Raikkonen | Renault RS27-2013 2.4 V8 | | 2 | 2 | | | Shanghai | 8 | R. Grosjean | Renault RS27-2013 2.4 V8 | | 6 | 9 | | | Sakhir | 8 | R. Grosjean | Renault RS27-2013 2.4 V8 | | 11 | 3 | | | Sakhir | 7 | K. Raikkonen | Renault RS27-2013 2.4 V8 | | 8 | 2 | | | Catalunya | 8 | R. Grosjean | Renault RS27-2013 2.4 V8 | | 6 | NS | zawieszenie | | Catalunya | 7 | K. Raikkonen | Renault RS27-2013 2.4 V8 | | 4 | 2 | | | Monte Carlo | 8 | R. Grosjean | Renault RS27-2013 2.4 V8 | | 13 | NS | kolizja z Ricciardo | | Monte Carlo | 7 | K. Raikkonen | Renault RS27-2013 2.4 V8 | | 5 | 10 | | | Gilles Villeneuve | 8 | R. Grosjean | Renault RS27-2013 2.4 V8 | | 22 | 13 | | | Gilles Villeneuve | 7 | K. Raikkonen | Renault RS27-2013 2.4 V8 | | 10 | 9 | | | Silverstone | 7 | K. Raikkonen | Renault RS27-2013 2.4 V8 | | 8 | 5 | | | Silverstone | 8 | R. Grosjean | Renault RS27-2013 2.4 V8 | | 7 | 19 | skrzydło | | Nürburgring | 8 | R. Grosjean | Renault RS27-2013 2.4 V8 | | 5 | 3 | | | Nürburgring | 7 | K. Raikkonen | Renault RS27-2013 2.4 V8 | | 4 | 2 | | | Hungaroring | 7 | K. Raikkonen | Renault RS27-2013 2.4 V8 | | 6 | 2 | | | Hungaroring | 8 | R. Grosjean | Renault RS27-2013 2.4 V8 | | 3 | 6 | kara doliczenia 20 sekund za kolizję z Buttonem | | Spa-Francorchamps | 8 | R. Grosjean | Renault RS27-2013 2.4 V8 | | 7 | 8 | | | Spa-Francorchamps | 7 | K. Raikkonen | Renault RS27-2013 2.4 V8 | | 8 | NS | hamulce | | Monza | 8 | R. Grosjean | Renault RS27-2013 2.4 V8 | | 13 | 8 | | | Monza | 7 | K. Raikkonen | Renault RS27-2013 2.4 V8 | | 11 | 11 | | | Marina Bay | 8 | R. Grosjean | Renault RS27-2013 2.4 V8 | | 3 | NS | awaria silnika | | Marina Bay | 7 | K. Raikkonen | Renault RS27-2013 2.4 V8 | | 13 | 3 | | | Yeongam | 8 | R. Grosjean | Renault RS27-2013 2.4 V8 | | 3 | 3 | | | Yeongam | 7 | K. Raikkonen | Renault RS27-2013 2.4 V8 | | 9 | 2 | | | Suzuka | 7 | K. Raikkonen | Renault RS27-2013 2.4 V8 | | 9 | 5 | | | Suzuka | 8 | R. Grosjean | Renault RS27-2013 2.4 V8 | | 4 | 3 | | | Buddh | 8 | R. Grosjean | Renault RS27-2013 2.4 V8 | | 17 | 3 | | | Buddh | 7 | K. Raikkonen | Renault RS27-2013 2.4 V8 | | 6 | 7 | (naj. okr.) | | Yas Marina | 7 | K. Raikkonen | Renault RS27-2013 2.4 V8 | | 22 | NS | kolizja z van der Garde | | Yas Marina | 8 | R. Grosjean | Renault RS27-2013 2.4 V8 | | 6 | 4 | | | Austin | 8 | R. Grosjean | Renault RS27-2013 2.4 V8 | | 3 | 2 | | | Austin | 7 | H. Kovalainen | Renault RS27-2013 2.4 V8 | | 8 | 14 | | | Interlagos | 7 | H. Kovalainen | Renault RS27-2013 2.4 V8 | | 11 | 14 | | | Interlagos | 8 | R. Grosjean | Renault RS27-2013 2.4 V8 | | 6 | NS | silnik |
| |
Objaśnienia: Op. - opony, St. - start, Fi. - finisz, NS - niesklasyfikowany, NW - nie wystartował, N2 - nie wystartował ponownie, ZD - zdyskwalifikowany, PL - start z pit-lane, NZ - nie zakwalifikował się, NP - nie przedkwalifikował się, WY - wykluczony, naj. okr. - najszybsze okrążenie w wyścigu |
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|