Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem. Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to oldf1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
|
|
|
|
|
|
MSC Cruises Japanese Grand Prix 2024 | 7 kwietnia |
|
|
|
Suzuka Circuit | |
|
Długość toru: 5,807 km Liczba okrążeń: 53 Pełny dystans: 307,771 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:27,064 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2019 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:30,983 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 225,586 km/h - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 81 | Oscar Piastri | McLaren MCL38 | | 1:34,725 | - | - | 7 |
2. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes W15 | | 1:35,226 | 0,501 | 0,501 | 6 |
3. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari SF-24 | | 1:38,760 | 4,035 | 3,534 | 4 |
4. | 22 | Yuki Tsunoda | RB VCARB 01 | | 1:40,946 | 6,221 | 2,186 | 8 |
5. | 3 | Daniel Ricciardo | RB VCARB 01 | | 1:41,913 | 7,188 | 0,967 | 9 |
6. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL38 | | 1:44,977 | 10,252 | 3,064 | 3 |
7. | 55 | Carlos Sainz | Ferrari SF-24 | | 1:52,579 | 17,854 | 7,602 | 3 |
8. | 27 | Nico Hulkenberg | Haas VF-24 | | 1:55,179 | 20,454 | 2,600 | 5 |
9. | 77 | Valtteri Bottas | Kick Sauber C44 | | 1:56,059 | 21,334 | 0,880 | 7 |
10. | 31 | Esteban Ocon | Alpine A524 | | 1:59,113 | 24,388 | 3,054 | 3 |
11. | 23 | Alexander Albon | Williams FW46 | | 2:03,821 | 29,096 | 4,708 | 5 |
12. | 24 | Guanyu Zhou | Kick Sauber C44 | | 2:03,317 | 28,592 | - | 7 |
13. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-24 | | 2:30,472 | 55,747 | 27,155 | 4 |
14. | 1 | Max Verstappen | Red Bull RB20 | | - | - | - | - |
15. | 2 | Logan Sargeant | Williams FW46 | | - | - | - | - |
16. | 10 | Pierre Gasly | Alpine A524 | | - | - | - | - |
17. | 11 | Sergio Perez | Red Bull RB20 | | - | - | - | - |
18. | 14 | Fernando Alonso | Aston Martin AMR24 | | - | - | - | - |
19. | 18 | Lance Stroll | Aston Martin AMR24 | | - | - | - | - |
20. | 63 | George Russell | Mercedes W15 | | - | - | - | - |
| |
107% najlepszego czasu: 1:41,356 |
|
| Embed from Getty Images
Oscar Piastri ustanowił najlepszy wynik w trakcie drugiego treningu przed GP Japonii, rozgrywanego na przesychającym torze.
Sesja rozpoczęła się o czasie, ale kierowcy nie spieszyli się z wyjazdem na tor ze względu na niekorzystne warunki. Nawierzchnia Suzuki była zroszona po wcześniejszych opadach deszczu, więc podejmowanie ryzyka nie było uzasadnione.
Po czternastu minutach aleję serwisową opuścił Lewis Hamilton. Reprezentant Mercedesa przejechał jedno, niepełne okrążenie, po czym powrócił do zespołu. Brytyjczyk miał w swym bolidzie pośrednie opony Pirelli.
Po wizycie na torze siedmiokrotnego mistrza świata, nad Suzukę nadszedł kolejny deszczowy front. Po raz kolejny opady nie okazały się zbyt intensywne, ale jedynym sposobem na pokonanie kilku kilometrów stało się skorzystanie z przejściowego ogumienia.
Yuki Tsunoda ustanowił na nich rezultat 1:40,946s. Drugi z kierowców RB – Daniel Ricciardo, osiągnął wynik gorszy o niespełna jedną sekundę. Zapoznawcze okrążenia na przejściówkach przejechali także Piastri, Zhou, Bottas oraz Albon- nie zdecydowali się oni jednak na pomiarową próbę.
Pod koniec sesji na skorzystanie z miękkich opon zdecydowali się kierowcy Haasa – Kevin Magnussen i Nico Hulkenberg. Poprzestali oni jednak na kółkach wyjazdowych.
Trzy minuty przed wywieszeniem flagi w szachownicę na pierwsze miejsce awansował Piastri, który na miękkim ogumieniu ustanowił czas 1:39.105s. Kolejne okrążenia pozwoliły Australijczykowi zejść do poziomu 1:36,7s a następnie 1:34,7. Względnie konkurencyjne, szybkie kółka przejechali także Hamilton oraz Leclerc. Pozwoliły im one na zajęcie drugiej i trzeciej lokaty.
Do pewnego stopnia niekorzystne warunki były na rękę Williamsowi, który odbudowywał bolid Logana Sargeanta po kraksie z FP1. Przed startem drugiego treningu zespół potwierdził, że Amerykanin nie wyjedzie na tor. W deszczowych warunkach zespół i kierowca nie stracili zbyt wiele cennego czasu na zbieranie danych.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 16°C
Temperatura powietrza: 13°C
Prędkość wiatru: 2,1 km/h
Wilgotność powietrza: 79%
Przesychający tor
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|