Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem. Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to oldf1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
|
|
|
|
|
|
Aramco Gran Premio de España 2020 | 16 sierpnia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:15,406 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:18,441 - Daniel Ricciardo (Red Bull), 2018 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes W11 EQ Performance | | 1:16,785 | - | - | 33 |
2. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes W11 EQ Performance | | 1:16,824 | 0,039 | 0,039 | 29 |
3. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB16 | | 1:17,724 | 0,939 | 0,900 | 26 |
4. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari SF1000 | | 1:17,970 | 1,185 | 0,246 | 27 |
5. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF1000 | | 1:17,981 | 1,196 | 0,011 | 27 |
6. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-20 | | 1:18,291 | 1,506 | 0,310 | 29 |
7. | 11 | Sergio Perez | Racing Point RP20 | | 1:18,471 | 1,686 | 0,180 | 31 |
8. | 23 | Alexander Albon | Red Bull RB16 | | 1:18,606 | 1,821 | 0,135 | 27 |
9. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-20 | | 1:18,620 | 1,835 | 0,014 | 28 |
10. | 18 | Lance Stroll | Racing Point RP20 | | 1:18,643 | 1,858 | 0,023 | 31 |
11. | 55 | Carlos Sainz | McLaren MCL35 | | 1:18,733 | 1,948 | 0,090 | 33 |
12. | 31 | Esteban Ocon | Renault R.S.20 | | 1:18,736 | 1,951 | 0,003 | 31 |
13. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL35 | | 1:18,744 | 1,959 | 0,008 | 32 |
14. | 10 | Pierre Gasly | AlphaTauri AT01 | | 1:18,888 | 2,103 | 0,144 | 26 |
15. | 99 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo C39 | | 1:18,917 | 2,132 | 0,029 | 24 |
16. | 7 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo C39 | | 1:18,981 | 2,196 | 0,064 | 24 |
17. | 26 | Daniił Kwiat | AlphaTauri AT01 | | 1:19,145 | 2,360 | 0,164 | 21 |
18. | 3 | Daniel Ricciardo | Renault R.S.20 | | 1:19,230 | 2,445 | 0,085 | 31 |
19. | 6 | Nicholas Latifi | Williams FW43 | | 1:20,334 | 3,549 | 1,104 | 30 |
20. | 40 | Roy Nissany | Williams FW43 | | 1:20,664 | 3,879 | 0,330 | 25 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:22,160 |
|
| Embed from Getty Images
Hiszpania to zwykle "nowe otwarcie" w typowym sezonie F1. Zespoły wracają z rund zamorskich i wprowadzają poprawki do swoich samochodów. Ale ten rok nie jest typowy, nic w nim nie jest takie, jakie było wcześniej. Tym razem Formuła 1 będzie ścigać się w Hiszpanii przy ogromnym upale i ostatni raz z kwalifikacyjnymi trybami silnika.
Jedno się w F1 nie zmienia, zawsze jest wiele do sprawdzenia w pierwszym treningu. Ferrari niemal od razu po zapaleniu się zielonego światła pojawiło się na torze z ogromnymi urządzeniami do pomiaru przepływu powietrza z tyłu samochodu Charlesa Leclerca. Sebastian Vettel w tym czasie sprawdzał nowe podwozie, gdyż poprzednie zostało uszkodzone podczas GP 70-lecia. Podobnie inne zespoły zdecydowały się na kółka instalacyjne, poza Mercedesem, który jako jedyny pozostał na początku sesji w garażu.
Podczas pierwszych przejazdów wszystkie rodzaje opon dostarczonych przez Pirelli były w użyciu. Na czele standardowo usadowił się Mercedes. Co ciekawe, pierwszy Hamilton ustanowił czas na twardych oponach, a Bottas na pośrednich. Kierowcy mistrzowskiej ekipy znacznie podkręcili tempo na miękkich oponach, jednak tym razem szybszy był Bottas z czasem 1:16,785. Mały incydent zaliczył Roy Nissany, jednak z samochodem nie stało się nic poważnego.
Za Mercedesa wskoczył Max Verstappen, a dalej Ferrari. Vettel najwyraźniej czuł się znacznie lepiej z nowym podwoziem, gdyż meldował się tuż za partnerem zespołowym. Pomimo faktu, że to dopiero początek weekendu, niezła formą popisywał się Haas, a jego kierowcy po pierwszych szybkich przejazdach widnieli na szóstej i ósmej pozycji w tabeli.
Zespoły nie śrubowały w końcówce sesji czasów, a raczej skupiły się na zachowaniu opon na kolejnych kółkach. Wartym odnotowania faktem był również komunikat Alexa Albona, który chwalił balans swojego samochodu. Po problematycznym początku sezonu, na pewno jest to ulga dla kierowcy Red Bulla. Nieco słabiej wypadł McLaren i Renault, ale jak zwykle walka w środku stawki zapowiada się pasjonująco.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 44°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 1,6 m/s
Wilgotność powietrza: 51%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|