Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem. Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to oldf1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
|
|
|
|
|
|
Emirates Gran Premio de España 2019 | 12 maja |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:16,173 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:18,441 - Daniel Ricciardo (Red Bull), 2018 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes W10 EQ Power+ | | 1:16,568 | - | - | 14 |
2. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari SF90 | | 1:17,099 | 0,531 | 0,531 | 16 |
3. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes W10 EQ Power+ | | 1:17,123 | 0,555 | 0,024 | 9 |
4. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF90 | | 1:17,172 | 0,604 | 0,049 | 15 |
5. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-19 | | 1:17,192 | 0,624 | 0,020 | 15 |
6. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-19 | | 1:17,530 | 0,962 | 0,338 | 15 |
7. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB15 | | 1:17,558 | 0,990 | 0,028 | 12 |
8. | 23 | Alexander Albon | Toro Rosso STR14 | | 1:17,864 | 1,296 | 0,306 | 16 |
9. | 7 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo C38 | | 1:17,969 | 1,401 | 0,105 | 17 |
10. | 55 | Carlos Sainz | McLaren MCL34 | | 1:18,003 | 1,435 | 0,034 | 17 |
11. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR14 | | 1:18,105 | 1,537 | 0,102 | 17 |
12. | 27 | Nico Hulkenberg | Renault R.S.19 | | 1:18,350 | 1,782 | 0,245 | 17 |
13. | 11 | Sergio Perez | Racing Point RP19 | | 1:18,656 | 2,088 | 0,306 | 12 |
14. | 10 | Pierre Gasly | Red Bull RB15 | | 1:18,693 | 2,125 | 0,037 | 12 |
15. | 18 | Lance Stroll | Racing Point RP19 | | 1:18,734 | 2,166 | 0,041 | 16 |
16. | 99 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo C38 | | 1:18,740 | 2,172 | 0,006 | 14 |
17. | 3 | Daniel Ricciardo | Renault R.S.19 | | 1:18,974 | 2,406 | 0,234 | 14 |
18. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL34 | | 1:19,007 | 2,439 | 0,033 | 14 |
19. | 63 | George Russell | Williams FW42 | | 1:19,421 | 2,853 | 0,414 | 16 |
20. | 88 | Robert Kubica | Williams FW42 | | 1:20,570 | 4,002 | 1,149 | 18 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:21,928 |
|
| Embed from Getty Images
Lewis Hamilton dyktuje tempo przed kwalifikacjami do Grand Prix Hiszpanii. Ze stratą pół sekundy uplasowali się za nim odpowiednio Charles Leclerc i Valtteri Bottas.
Sobotnie jazdy rozpoczął duet McLarena z Lando Norrisem na czele. Tuż za nimi wyjechali kierowcy Haasa i Toro Rosso, a także Kimi Raikkonen z Alfy Romeo. Z kolei na pierwszy czas podczas trzeciego treningu musieliśmy poczekać sześć minut i jego autorem był Robert Kubica. Reprezentant Williamsa korzystając z twardego ogumienia przejechał Circuit de Catalunya w 1:28,795.
Dosłownie po chwili za ustanawianie konkurencyjnych czasów zabrali się kierowcy Ferrari. Najpierw na czele tabeli znalazł się Charles Leclerc z wynikiem 1:19,334, natomiast wkrótce wyżej poprzeczkę zawiesił Sebastian Vettel – 1:18,925. Duet włoskiej ekipy korzystał z opon Pirelli oznaczonych czerwonym kolorem.
Kolejne minuty przyniosły poprawy rezultatów Leclerca i Vettela. Najpierw Monakijczyk ustanowił czas 1:18,321, natomiast po nim linię mety przekroczył partner z rezultatem 1:18,255. Vettel na kolejnych okrążeniach śrubując swoje tempo obrócił bolid w samej końcówce trzeciego sektora na wejściu w szykanę. Niemiec mimo kontaktu z wysokim krawężnikiem nie uszkodził bolidu i wrócił do mechaników.
Z kolei najszybsi w piątek zawodnicy Mercedesa – Valtteri Bottas oraz Lewis Hamilton, wkroczyli do akcji dopiero po dwudziestu minutach od rozpoczęcia treningu. Dla Fina początek soboty był fatalny, ze względu na obrót bolidu w piątym zakręcie. Kierowca utknął w żwirowej pułapce, co wymusiło na sędziach wywieszenie czerwonej flagi. Bottas opuścił kokpit, a porządkowi ściągnęli jego W10 na lawetę.
Po krótkiej przerwie sesja została wznowiona i do pracy od razu zabrał się Hamilton. Brytyjczyk dysponując pośrednim ogumieniem wskoczył do tabeli na trzecim miejscu z czasem 1:18,371. Po kilku okrążeniach Brytyjczyk był w stanie przebić najlepszy rezultat Vettela o 0,6 sekundy, notując wynik 1:17,655. Dwadzieścia pięć minut przed finałem treningu jako ostatni opuścił garaż Pierre Gasly. Francuz, któremu po piątkowych treningach wymieniono podwozie, wskoczył wówczas do zestawienia na piątym miejscu korzystając z pośrednich opon.
Na ostatni kwadrans do akcji wrócił Valtteri Bottas, którego bolid ponownie trafił w ręce mechaników Mercedesa. Oprócz Fina, garaże opuścili Lewis Hamilton, Sebastian Vettel oraz Charles Leclerc. Cała czwórka otrzymała miękkie zestawy, wykonując finalną próbę przed kwalifikacjami. Swój wynik do poziomu 1:16,568 wyśrubował Lewis Hamilton, dysponując przewagą pół sekundy nad kolejnym Leclerkiem. Trzeci rezultat należy do Bottasa (+0,555), czwarty do Vettela (+0,604), natomiast piąty do Grosjeana (+0,624).
Pięć minut przed zakończeniem ostatniego treningu na torze wywieszono czerwoną flagę po wypadku George'a Russella. Kierowca Williamsa obrócił się w czwartym zakręcie, uderzając tyłem bolidu o bariery z opon. Mimo to uszkodzenia w jego FW42 były minimalne.
Robert Kubica zakończył sesję na ostatnim miejscu ze stratą 4 sekund do najszybszego Hamiltona oraz 1,2 sekundy do kolejnego Russella. Dla Polaka był to jednak pechowy trening, ponieważ realizując na początku długi przejazd na twardych oponach natrafił na czerwoną flagę po incydencie Bottasa. Z kolei pod koniec, kiedy wyjechał na ostatnie szybkie kółko, z toru wypadł jego partner.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 26°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 0,7 m/s
Wilgotność powietrza: 65%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|