Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem. Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to oldf1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
|
|
|
|
|
|
Gran Premio de España Emirates 2018 | 13 maja |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:19,149 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:21,670 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes W09 EQ Power+ | | 1:17,281 | - | - | 15 |
2. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes W09 EQ Power+ | | 1:17,294 | 0,013 | 0,013 | 19 |
3. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF71H | | 1:17,550 | 0,269 | 0,256 | 16 |
4. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari SF71H | | 1:17,581 | 0,300 | 0,031 | 17 |
5. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB14 | | 1:17,981 | 0,700 | 0,400 | 16 |
6. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-18 | | 1:18,357 | 1,076 | 0,376 | 15 |
7. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-18 | | 1:18,706 | 1,425 | 0,349 | 16 |
8. | 55 | Carlos Sainz | Renault R.S.18 | | 1:18,783 | 1,502 | 0,077 | 16 |
9. | 14 | Fernando Alonso | McLaren MCL33 | | 1:18,847 | 1,566 | 0,064 | 14 |
10. | 10 | Pierre Gasly | Toro Rosso STR13 | | 1:18,886 | 1,605 | 0,039 | 17 |
11. | 27 | Nico Hulkenberg | Renault R.S.18 | | 1:18,905 | 1,624 | 0,019 | 16 |
12. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB14 | | 1:19,013 | 1,732 | 0,108 | 5 |
13. | 31 | Esteban Ocon | Force India VJM11 | | 1:19,121 | 1,840 | 0,108 | 20 |
14. | 2 | Stoffel Vandoorne | McLaren MCL33 | | 1:19,236 | 1,955 | 0,115 | 17 |
15. | 16 | Charles Leclerc | Sauber C37 | | 1:19,292 | 2,011 | 0,056 | 19 |
16. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM11 | | 1:19,376 | 2,095 | 0,084 | 17 |
17. | 28 | Brendon Hartley | Toro Rosso STR13 | | 1:19,428 | 2,147 | 0,052 | 23 |
18. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber C37 | | 1:19,744 | 2,463 | 0,316 | 17 |
19. | 18 | Lance Stroll | Williams FW41 | | 1:19,900 | 2,619 | 0,156 | 15 |
20. | 35 | Siergiej Sirotkin | Williams FW41 | | 1:19,909 | 2,628 | 0,009 | 13 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:22,691 |
|
|
Hiszpania to jak wiadomo nowy rozdział w sezonie Formuły 1. Niemal wszystkie zespoły na rozpoczęcie europejskiej części sezonu przywożą spore pakiety poprawek do swoich maszyn. To wymaga dokładnego sprawdzenia części i porównania do poprzednich rozwiązań. Stąd też bardzo istotny jest czas spędzony na torze.
Tymczasem nad torem w Katalonii zawisły dziś chmury i delikatnie straszyły deszczem. Nawet bez opadów warunki uległy sporym zmianom, gdyż spadła temperatura nawierzchni. Jako pierwszy sprawdzić zachowanie samochodu po okrążeniach instalacyjnych wyjechał Brendon Hartley.
Czołówka na pierwszych przejazdach prezentowała podobną strategię do wczorajszej, gdyż Mercedes podróżował na miękkich oponach i wskoczył na dwa pierwsze miejsca. Prowadził Bottas z czasem 1:18,081, tuż przed Hamiltonem. Za ich plecami plasowało się Ferrari (Vettel strata niecałych 0,2 sekundy) ale na supermiękkich oponach.
Bottasowi udało się jeszcze poprawić na kolejnych kółkach, jako pierwszy kierowca zszedł poniżej 1:18 meldując się z wynikiem 1:17,873. Jeszcze szybciej pojechał Hamilton, wyprzedzając Fina o 0,029 sekundy. Co ciekawe w tym momencie do Mercedesów Red Bull tracił 1,1 sekundy, jednak obaj kierowcy mieli założone pośrednie opony – najtwardsze w ten weekend.
Na drugim przejeździe Ferrari postanowiło podkręcić tempo i Vettel pobił rekord toru, ustanawiając 1:17,604. Mercedesy odpowiedziały na to w nieco inny sposób. Bottas jechał na miękkich oponach i pokonał Vettela o nieco ponad 0,1 sekundy, a o tyle samo był szybszy Hamilton od Bottasa, jednak Anglik założył supermiękkie opony. W tym czasie efektowny piruet zaliczył Ricciardo.
Red Bulle jako ostatnie zaliczyły przejazd na supermiękkiej mieszance, Ricciardo wskoczył na piąte miejsce, tracąc równe 0,7 sekundy do Hamiltona. Verstappen nie zdążył wykręcić szybkiego czasu, gdyż bardzo poważny wypadek zaliczył Brendon Hartley, kompletnie rozbijając tył bolidu. Do zdarzenia doszło w dziewiątym zakręcie, kierowca najechał na trawę na wyjściu z wirażu i nie był w stanie opanować samochodu. Sesja została przerwana i nie było już czasu na jej wznowienie. Na torze pojawił się nawet samochód medyczny, ale z Hartleyem było wszystko w porządku.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 29°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 2,5 m/s
Wilgotność powietrza: 60%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|