Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem. Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to oldf1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
|
|
|
|
|
|
Singapore Airlines Singapore Grand Prix 2016 | 18 wrze?nia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:42,841 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:48,574 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 155,361 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W07 Hybrid | | 1:44,352 | - | - | 15 |
2. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB12 | | 1:44,411 | 0,059 | 0,059 | 15 |
3. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari SF16-H | | 1:44,860 | 0,508 | 0,449 | 15 |
4. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB12 | | 1:44,903 | 0,551 | 0,043 | 12 |
5. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF16-H | | 1:45,104 | 0,752 | 0,201 | 13 |
6. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM09 | | 1:45,316 | 0,964 | 0,212 | 13 |
7. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR11 | | 1:45,503 | 1,151 | 0,187 | 19 |
8. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W07 Hybrid | | 1:45,806 | 1,454 | 0,303 | 9 |
9. | 55 | Carlos Sainz | Toro Rosso STR11 | | 1:45,879 | 1,527 | 0,073 | 17 |
10. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW38 | | 1:45,947 | 1,595 | 0,068 | 16 |
11. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM09 | | 1:46,112 | 1,760 | 0,165 | 15 |
12. | 14 | Fernando Alonso | McLaren MP4-31 | | 1:46,164 | 1,812 | 0,052 | 13 |
13. | 21 | Esteban Gutierrez | Haas VF-16 | | 1:46,316 | 1,964 | 0,152 | 16 |
14. | 19 | Felipe Massa | Williams FW38 | | 1:46,529 | 2,177 | 0,213 | 17 |
15. | 20 | Kevin Magnussen | Renault R.S.16 | | 1:47,116 | 2,764 | 0,587 | 11 |
16. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-31 | | 1:47,277 | 2,925 | 0,161 | 16 |
17. | 12 | Felipe Nasr | Sauber C35 | | 1:47,293 | 2,941 | 0,016 | 18 |
18. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-16 | | 1:47,411 | 3,059 | 0,118 | 20 |
19. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber C35 | | 1:47,956 | 3,604 | 0,545 | 20 |
20. | 30 | Jolyon Palmer | Renault R.S.16 | | 1:48,689 | 4,337 | 0,733 | 13 |
21. | 94 | Pascal Wehrlein | Manor MRT05 | | 1:49,201 | 4,849 | 0,512 | 10 |
22. | 31 | Esteban Ocon | Manor MRT05 | | 1:49,565 | 5,213 | 0,364 | 14 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:51,657 |
|
|
Wczorajsze treningi pokazały nam, że o ile Mercedes nie jest w tak złej sytuacji jak rok temu, to mimo wszystko zapowiada się ciekawa walka pomiędzy czołowymi trzema ekipami. Trzeci trening to oczywiście okazja do sprawdzenia poprawek zaplanowanych po pierwszych dwóch sesjach i dał nam pewien pogląd jak może wyglądać walka w czasówce.
Pierwsze 10 minut ekipy poświęciły na okrążenia instalacyjne, jednak po upływie tego czasu z jednej strony Verstappen próbował swoich sił na miękkich oponach, a z drugiej strony Pascal Wehrlein uderzył tyłem bolidu w bandy, co zniszczyło jego tylne skrzydło. Niemiec starał się dotrzeć do boksów, co pozostawiło na trasie wiele odłamków skrzydła, przez co dyrekcja wyścigu zdecydowała się na wywieszenie czerwonej flagi. W tym czasie Verstappen wykręcił czas 1:47,038.
Ciekawy komunikat przekazał Holender do swoich inżynierów z Red Bulla. Według Maxa na torze poruszała się gigantyczna jaszczurka LINK. Tymczasem zielone flagi szybko pojawiły się na trasie, ale o mało doszło do kolejnej kraksy, gdy Nasr wyprzedzał Gutierreza. Na szczęście obyło się bez uszkodzeń. Mercedesy pojawiły się na torze na super-miękkich oponach i Rosberg od razu pewnie wskoczył na pierwsze miejsce z czasem 1:45,544. Hamilton pojechał wolniej o 0,262 sekundy, a Sebastian Vettel na ultra-miękkich oponach był o pół sekundy wolniejszy od Niemca.
Na kolejnych okrążeniach problem z przyczepnością podczas hamowania miał Hamilton, przez co mocno przytarł opony oraz pojechał prosto w pobocze w siódmym zakręcie. W tym czasie bardzo mocnym czasem popisał się Carlos Sainz, który był wolniejszy od Rosberga o 0,7 sekundy.
Sebastian Vettel pomimo trzeciej pozycji ciągle narzekał na zachowanie bolidu, który według Niemca miał zbyt niestabilny tył. Tymczasem gdy Mercedesy zmieniły na ultra-miękkie Rosberg popisał się genialnym wynikiem 1:44,352. Jednak Lewis Hamilton ponownie zablokował koła przed 7 zakrętem i tak jak poprzednio wyjechał na pobocze.
Na fioletowej mieszance Daniel Ricciardo pojechał o pół sekundy wolniej od Rosberga. Nadzieję na walkę z Mercedesem dał Verstappen, który wykręcił czas gorszy od lidera o 0,059 sekundy. Vettel w dalszym stopniu zmagał się z bolidem i pojechał aż o 0,7 wolniej. Mimo wszystko musimy liczyć, że forma Red Bulla da nam ekscytujące kwalifikacje, a co za tym idzie jutrzejszy wyścig.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 0,9 m/s
Wilgotność powietrza: 64%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|