Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem. Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to oldf1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
|
|
|
|
|
|
Rolex Australian Grand Prix 2016 | 20 marca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:23,529 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:24,125 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 219,011 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W07 Hybrid | | 1:38,841 | - | - | 7 |
2. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM09 | | 1:39,308 | 0,467 | 0,467 | 8 |
3. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari SF16-H | | 1:39,486 | 0,645 | 0,178 | 7 |
4. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB12 | | 1:39,535 | 0,694 | 0,049 | 9 |
5. | 55 | Carlos Sainz | Toro Rosso STR11 | | 1:39,694 | 0,853 | 0,159 | 16 |
6. | 14 | Fernando Alonso | McLaren MP4-31 | | 1:39,895 | 1,054 | 0,201 | 16 |
7. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-31 | | 1:40,008 | 1,167 | 0,113 | 13 |
8. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF16-H | | 1:40,761 | 1,920 | 0,753 | 7 |
9. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM09 | | 1:41,256 | 2,415 | 0,495 | 8 |
10. | 26 | Daniił Kwiat | Red Bull RB12 | | 1:42,411 | 3,570 | 1,155 | 10 |
11. | 21 | Esteban Gutierrez | Haas VF-16 | | 1:42,891 | 4,050 | 0,480 | 10 |
12. | 94 | Pascal Wehrlein | Manor MRT05 | | 1:43,401 | 4,560 | 0,510 | 25 |
13. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-16 | | 1:43,731 | 4,890 | 0,330 | 8 |
14. | 88 | Rio Haryanto | Manor MRT05 | | 1:44,304 | 5,463 | 0,573 | 22 |
15. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W07 Hybrid | | 1:47,356 | 8,515 | 3,052 | 4 |
16. | 20 | Kevin Magnussen | Renault R.S.16 | | - | - | - | 2 |
17. | 30 | Jolyon Palmer | Renault R.S.16 | | - | - | - | 5 |
18. | 19 | Felipe Massa | Williams FW38 | | - | - | - | 2 |
19. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW38 | | - | - | - | 2 |
20. | 12 | Felipe Nasr | Sauber C35 | | - | - | - | - |
21. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber C35 | | - | - | - | - |
22. | 33 | Max Verstappen | Toro Rosso STR11 | | - | - | - | - |
| |
107% najlepszego czasu: 1:45,760 |
|
|
Lewis Hamilton popisał się najlepszym czasem okrążenia podczas drugiej sesji treningowej przed niedzielnym Grand Prix Australii.
Warunki pogodowe u startu drugich piątkowych zajęć nie różniły się zbytnio od tych, w jakich zespoły pracowały podczas inaugurującego weekend treningu: w dalszym ciągu panowała dość niska temperatura, padał przelotny deszcz, a nad torem przesuwały się ciemne chmury.
Dopiero po dwudziestu minutach od rozpoczęcia sesji z alei serwisowej wyjechał pierwszy bolid – Red Bull RB12 faworyta lokalnej publiczności – Daniela Ricciardo. Australijczyk pozostał na torze osiągając na przejściowym ogumieniu rezultat 1:49,017s. Wkrótce wynik Australijczyka przebili Nico Rosberg oraz Daniił Kwiat, który pokonał okrążenie Albert Park w czasue 1:44,288s.
Kilka chwil później, po utracie kontroli nad tyłem samochodu, Nico Rosberg urwał przednie skrzydło w wyniku uderzenia w betonową ścianę zlokalizowaną za wyjazdem z szóstego zakrętu. Niemiec kontynuował jazdę aż do posterunku obsługi toru usytuowanego w strefie hamowania przed wirażem numer trzynaście. Ze względu na odłamki karoserii, jakie pozostały na torze, dyrekcja sesji podjęła decyzję o zastosowaniu procedury wirtualnego samochodu bezpieczeństwa. Chwilę przed incydentem z udziałem zawodnika Mercedesa, na pierwsze miejsce tabeli wyników awansował Carlos Sainz.
Po zakończeniu "neutralizacji" rekordowy rezultat poprawił Fernando Alosno, osiągając 1:41,694s. Chociaż stan nawierzchni ulegał ciągłej poprawie, wiele zespołów informowało już swoich kierowców o nadciągających opadach deszczu, jakie miały nadejść nad dzielnicę St Kilda w ciągu kolejnych 20 minut. Wraz z upływem czasu kolejnym zawodnikom (Sainz, Alonso, Ricciardo) udawało się stopniowo schodzić do poziomu 1min39s. Podczas gdy Jenson Button przesunął się na piątą lokatę, szóste miejsce należało do Sebastiana Vettela, a dwie kolejne pozycje do kierowców Force India.
Na około pół godziny przed końcem drugiego treningu kamery pokazały pierwsze oznaki nadciągającego deszczu. Bez szybkich kółek pozostawali w dalszym ciągu kierowcy Renault, Saubera i Williamsa, a także Verstappen i Hamilton. Niedługo po tym Brytyjczyk, mający założony do swojego Mercedesa W07 komplet przejściowego ogumienia, awansował na pozycję lidera wykręcając rezultat 1:28,841s. W międzyczasie Rosberg śledził akcję na torze z poziomu garażu Mercedesa, tracąc nadzieję na powrót uszkodzonego bolidu do alei serwisowej przed zakończeniem regulaminowego czasu treningu.
Przez całą sesję wielu kierowców miało problemy z utrzymaniem się na torze – najbardziej newralgicznymi miejscami okazywały się głównie zakręty numer dwa, dwanaście oraz piętnaście, gdzie kontrami bronili się między innymi Perez czy Gutierrez. Tradycyjnie też sporo ostrych dohamowań obserwowali kibice na trybunach w okolicach pierwszego wirażu. Na dziesięć minut przed zakończeniem chaotycznych, piątkowych jazd, pogoda uległa dalszemu pogorszeniu – paradoksalnie dopiero wtedy dopiero na torze pojawili się po raz pierwszy dwaj kierowcy Williamsa – Bottas oraz Massa. Zaróno Fin jak i Brazylijczyk nie ukończyli jednak ani jednego pomiarowego okrążenia.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 18°C
Temperatura powietrza: 17°C
Prędkość wiatru: 1,6 m/s
Wilgotność powietrza: 63%
Mokro
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|