Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem. Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to oldf1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
|
|
|
|
|
|
Japanese Grand Prix 2013 | 13 pa?dziernika |
|
|
|
Suzuka Circuit | |
|
Długość toru: 5,807 km Liczba okrążeń: 53 Pełny dystans: 307,471 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:28,954 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:31,540 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 219,983 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2006 |
| |
Opony użyte w wyścigu [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Kierowca | Start | Zmiana 1 | Zmiana 2 | Zmiana 3 | Zmiana 4 | Suma wizyt w boksach | | |
|
1. | Vettel | Pu | Tn (14) | Tn (37) | | | 2 | | |
2. | Webber | Pu | Tu (11) | Tn (25) | Pu (42) | | 3 | | |
3. | Grosjean | Pu | Tu (12) | Tn (29) | | | 2 | | |
4. | Alonso | Pu | Tn (13) | Tu (30) | | | 2 | | |
5. | Räikkönen | Pu | Tu (11) | Tn (31) | | | 2 | | |
6. | Hülkenberg | Pu | Tn (10) | Tn (29) | | | 2 | | |
7. | Gutierrez | Pu | Tn (9) | Tn (30) | | | 2 | | |
8. | Rosberg | Pu | Tn (12) | DT (16) | Pu (24) | Tn (39) | 4 | | |
9. | Button | Pu | Tn (8) | Tn (23) | Pu (40) | | 3 | | |
10. | Massa | Pu | Tu (11) | Tn (28) | DT (34) | | 3 | | |
11. | di Resta | Pu | Tn (10) | Tn (26) | | | 2 | | |
12. | Vergne | Pn | Tn (7) | Pn (21) | Tn (38) | | 3 | | |
13. | Ricciardo | Tn | Tn (21) | DT (32) | Pu (44) | | 3 | | |
14. | Sutil | Pn | Tn (8) | Tn (27) | | | 2 | | |
15. | Perez | Pn | Tn (12) | Tn (30) | Pu (42) | | 3 | | |
16. | Maldonado | Pu | Tn (9) | Tn (28) | | | 2 | | |
17. | Bottas | Pu | Tn (8) | Tn (27) | | | 2 | | |
18. | Pic | Tn | DT (1) | Pn (17) | Tn (35) | | 3 | | |
19. | Chilton | Pn | Tn (11) | Tn (29) | | | 2 | | |
|
| |
| Hamilton | Pu | Tn (1) | | | | 1 | | |
| van der Garde | Pn | | | | | 0 | | |
| Bianchi | Pn | | | | | 0 | | |
| |
|
|
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig, w ostatniej całkowita liczba pit stopów.
P = Pośrednia mieszanka
T = Twarda mieszanka
N = Nowy komplet
U = Używany komplet
DT = Kara przejazdu przez boksy
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: „Wyścig zapowiadał się na bardzo zacięty, przy niewielkich różnicach w osiągach pomiędzy nominowanymi mieszankami. Mieliśmy do czynienia z różnymi strategiami, wykorzystującymi pośrednią i twardą mieszankę na różnych etapach wyścigu. Zgodnie z naszymi przewidywaniami, większość kierowców zjeżdżała po dwa razy: ze względu na płynny układ pętli i niskie wymagania jeśli chodzi o trakcję zużycie ogumienia na Suzuce nie jest duże, za to duże obciążenia boczne oznaczają, że czynnikiem decydującym o osiągach jest degradacja. Sytuacja oczywiście się pogarsza, kiedy samochody jadą blisko jeden za drugim – w takiej sytuacji aerodynamika działa z mniejszą skutecznością i auta bardziej się ślizgają. Vettel wykorzystał taktykę dwóch postojów, ale walka między Webberem i Grosjeanem była bardzo wyrównana. Kolejny raz spotkaliśmy się ze wspaniałym przyjęciem w Japonii. To jeden z najtrudniejszych torów dla kierowców, samochodów i opon, a dzięki fantastycznym kibicom panuje tutaj niezwykła atmosfera”.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|