Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem. Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to oldf1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
|
|
|
|
|
|
Gran Premio de Espana Telefonica 2008 | 27 kwietnia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:20,597 - Q2, Felipe Massa (Ferrari), 2007 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:22,680 - Felipe Massa (Ferrari), 2007 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 3 | Nick Heidfeld | BMW Sauber F1.08 | | 1:21,269 | - | - | 19 |
2. | 9 | David Coulthard | Red Bull RB4 | | 1:21,465 | 0,196 | 0,196 | 16 |
3. | 5 | Fernando Alonso | Renault R28 | | 1:21,599 | 0,330 | 0,134 | 16 |
4. | 4 | Robert Kubica | BMW Sauber F1.08 | | 1:21,717 | 0,448 | 0,118 | 23 |
5. | 11 | Jarno Trulli | Toyota TF108 | | 1:21,771 | 0,502 | 0,054 | 21 |
6. | 14 | Sebastien Bourdais | Toro Rosso STR2B | | 1:21,942 | 0,673 | 0,171 | 19 |
7. | 6 | Nelson Piquet Jr | Renault R28 | | 1:21,992 | 0,723 | 0,050 | 18 |
8. | 16 | Jenson Button | Honda RA108 | | 1:22,060 | 0,791 | 0,068 | 17 |
9. | 2 | Felipe Massa | Ferrari F2008 | | 1:22,075 | 0,806 | 0,015 | 16 |
10. | 12 | Timo Glock | Toyota TF108 | | 1:22,081 | 0,812 | 0,006 | 23 |
11. | 22 | Lewis Hamilton | McLaren MP4-23 | | 1:22,094 | 0,825 | 0,013 | 15 |
12. | 7 | Nico Rosberg | Williams FW30 | | 1:22,174 | 0,905 | 0,080 | 19 |
13. | 1 | Kimi Raikkonen | Ferrari F2008 | | 1:22,176 | 0,907 | 0,002 | 18 |
14. | 8 | Kazuki Nakajima | Williams FW30 | | 1:22,189 | 0,920 | 0,013 | 16 |
15. | 23 | Heikki Kovalainen | McLaren MP4-23 | | 1:22,220 | 0,951 | 0,031 | 16 |
16. | 15 | Sebastian Vettel | Toro Rosso STR2B | | 1:22,292 | 1,023 | 0,072 | 20 |
17. | 17 | Rubens Barrichello | Honda RA108 | | 1:22,350 | 1,081 | 0,058 | 17 |
18. | 21 | Giancarlo Fisichella | Force India VJM01 | | 1:22,466 | 1,197 | 0,116 | 22 |
19. | 20 | Adrian Sutil | Force India VJM01 | | 1:22,689 | 1,420 | 0,223 | 21 |
20. | 18 | Takuma Sato | Super Aguri SA08A | | 1:23,726 | 2,457 | 1,037 | 16 |
21. | 19 | Anthony Davidson | Super Aguri SA08A | | 1:23,921 | 2,652 | 0,195 | 15 |
22. | 10 | Mark Webber | Red Bull RB4 | | - | - | - | 2 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:26,958 |
|
|
Nick Heidfeld (BMW) okazał się najszybszym kierowcą podczas sobotniej sesji treningowej bezpośrednio poprzedzającej kwalifikacje do wyścigu o Grand Prix Hiszpanii. Drugi czas uzyskał David Coulthard (Red Bull), a na kolejnych dwóch pozycjach uplasowali się Fernando Alonso (Renault) i Robert Kubica (BMW).
Po serii okrążeń zapoznawczych (zaliczyli je wszyscy z wyjątkiem kierowców Ferrari i Hondy) nastąpiła tradycyjna przerwa w aktywności na torze. Dopiero po upływie 13 minut od rozpoczęcia sesji Jarno Trulli (Toyota) jako pierwszy ukończył okrążenie pomiarowe, uzyskując czas 1:24,638. Wkrótce rezultat Włocha poprawił o ponad sekundę Heidfeld, a Kimi Raikkonen (Ferrari) ustawił poprzeczkę na 1:22,804.
Po 20 minutach na czele klasyfikacji znalazł się inny Fin – Heikki Kovalainen (McLaren), poprawiają nieznacznie czas Raikkonena, by po chwili zostać zepchniętym na drugie miejsce przez Kubicę (1:22,633). Następnie w posiadaniu najlepszego czasu byli Rubens Barrichello (Honda), Alonso i Coulthard, który wykręcił 1:22,068. Wszyscy ci kierowcy jechali na twardych oponach.
W połowie godzinnej sesji Adrian Sutil (Force India) wpadł w poślizg podczas hamowania przed zakrętem nr 10, ale mógł kontynuować jazdę. Chwilę wcześniej większych tarapatach znalazł się jednak Mark Webber, który zatrzymał się we wjeździe do boksów. Mechanicy Red Bull zapchali jego bolid do garażu i zaczęli szukać przyczyny problemu. Na 13 minut przed końcem sesji Webber nadal nie miał ukończonego ani jednego okrążenia pomiarowego.
Timo Glock (Toyota) jako jeden z pierwszych kierowców uzyskał dobry czas na bardziej miękkich oponach (1:22,145), plasując się na drugiej pozycji. Następnie Coulthard jadąc nadal na twardych wykręcił 1:21,580 i umocnił się tym samym na czele klasyfikacji. Niespełna pięć minut przed końcem sesji przed Glockiem znaleźli się Kubica i Trulli, schodząc poniżej granicy jednej minuty i 22 sekund na oponach z białym paskiem.
Następnie najszybszy czas na twardych oponach uzyskał Heidfeld (1:21,269), pokonując Coultharda o ponad 0,3 sekundy. Odpowiedzią Szkota na to był czas 1:21,465, tak więc ostatecznie jego strata do Heidfelda wyniosła niespełna 0,2 sekundy. Na trzecie miejsce wskoczył w końcówce sesji Alonso (1:21,599), spychając w ten sposób na czwarte miejsce Kubicę.
Pierwszą piątkę zamknął Trulli, a oprócz niego czasy poniżej jednej minuty i 22 sekund uzyskali jeszcze Sebastien Bourdais (STR) i Nelson Piquet Jr (Renault). Na pozostałych miejscach w pierwszej dziesiątce znaleźli się Jenson Button (Honda), Felipe Massa (Ferrari) i Glock. Kwalifikacje rozpoczną się o godzinie 14:00.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura powietrza: 23°C
Temperatura toru: 33°C
Prędkość wiatru: 1,1 m/s
Wilgotność powietrza: 33%
Sucho
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|