Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem. Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to oldf1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
|
|
|
|
|
|
ING Magyar Nagydij 2008 | 3 sierpnia |
|
|
|
Hungaroring | |
|
Długość toru: 4,381 km Liczba okrążeń: 70 Pełny dystans: 306,663 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:18,436 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:19,071 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 192,802 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 22 | Lewis Hamilton | McLaren MP4-23 | | 1:20,554 | - | - | 35 |
2. | 6 | Nelson Piquet Jr | Renault R28 | | 1:20,748 | 0,194 | 0,194 | 38 |
3. | 23 | Heikki Kovalainen | McLaren MP4-23 | | 1:20,760 | 0,206 | 0,012 | 33 |
4. | 5 | Fernando Alonso | Renault R28 | | 1:20,928 | 0,374 | 0,168 | 35 |
5. | 1 | Kimi Raikkonen | Ferrari F2008 | | 1:21,009 | 0,455 | 0,081 | 36 |
6. | 2 | Felipe Massa | Ferrari F2008 | | 1:21,010 | 0,456 | 0,001 | 36 |
7. | 3 | Nick Heidfeld | BMW Sauber F1.08 | | 1:21,138 | 0,584 | 0,128 | 46 |
8. | 4 | Robert Kubica | BMW Sauber F1.08 | | 1:21,363 | 0,809 | 0,225 | 36 |
9. | 11 | Jarno Trulli | Toyota TF108 | | 1:21,505 | 0,951 | 0,142 | 42 |
10. | 7 | Nico Rosberg | Williams FW30 | | 1:21,581 | 1,027 | 0,076 | 34 |
11. | 12 | Timo Glock | Toyota TF108 | | 1:21,662 | 1,108 | 0,081 | 39 |
12. | 10 | Mark Webber | Red Bull RB4 | | 1:21,733 | 1,179 | 0,071 | 43 |
13. | 9 | David Coulthard | Red Bull RB4 | | 1:21,837 | 1,283 | 0,104 | 34 |
14. | 8 | Kazuki Nakajima | Williams FW30 | | 1:21,902 | 1,348 | 0,065 | 33 |
15. | 14 | Sebastien Bourdais | Toro Rosso STR3 | | 1:21,955 | 1,401 | 0,053 | 41 |
16. | 16 | Jenson Button | Honda RA108 | | 1:22,150 | 1,596 | 0,195 | 41 |
17. | 21 | Giancarlo Fisichella | Force India VJM01 | | 1:22,197 | 1,643 | 0,047 | 36 |
18. | 20 | Adrian Sutil | Force India VJM01 | | 1:22,358 | 1,804 | 0,161 | 37 |
19. | 17 | Rubens Barrichello | Honda RA108 | | 1:22,448 | 1,894 | 0,090 | 33 |
20. | 15 | Sebastian Vettel | Toro Rosso STR3 | | 1:22,945 | 2,391 | 0,497 | 5 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:26,193 |
|
|
Lewis Hamilton okazał się najszybszym kierowcą podczas piątkowych treningów na torze Hungaroring. Wszystko wskazywało na to, że zespół McLaren zajmie dwa czołowe miejsca w popołudniowej sesji, jednak w końcówce szybciej od Heikkiego Kovalainena pojechał Nelson Piquet Jr (Renault) i to właśnie Brazylijczyk zajął drugie miejsce. Robert Kubica uplasował się tym razem tuż za kolegą z zespołu BMW Sauber – Nickiem Heidfeldem na ósmej pozycji.
W drugiej sesji kierowcy od razu zabrali się do pracy, a jako pierwszy czas okrążenia ustanowił Sebastien Bourdais (Toro Rosso), wykręcając na bardziej miękkich oponach 1:25,951. Po pierwszej serii okrążeń na czele klasyfikacji znajdowali się kierowcy Renault – Piquet i Fernando Alonso, a trzeci był Heidfeld. Wynik Piqueta (1:22,183) poprawił jednak wkrótce o 0,7 sekundy Hamilton, awansując na pierwsze miejsce z czasem 1:21,436. Warto dodać, że na nosie bolidu Brytyjczyka zostały zamontowane na drugą sesję skrzydełka, które zespół testował w ubiegłym tygodniu na torze Jerez.
W 9 minucie pech dopadł znowu Sebastiana Vettela (Toro Rosso), który na swoim piątym okrążeniu zjechał z toru i zatrzymał się na poboczu, chwilę wcześniej doprowadzając niemal do kolizji z Timo Glock (Toyota) w wyniku nieporozumienia. Tymczasem na szczycie tabeli znalazł się Kovalainen, uzyskując czas 1:21,024. Fin pokonał swojego zespołowego partnera o 0,099 sekundy. Miejsca 3 i 4 po upływie kwadransa zajmowali kierowcy Ferrari – Kimi Raikkonen i Felipe Massa, a za nimi plasowała się dwójka kierowców BMW – Heidfeld i Kubica. Polak tracił w tym momencie 0,899 sekundy do Kovalainena.
W 20 minucie Massa wykręcił 1:21,272 i awansował ma trzecie miejsce. W chwilę później miejscami zamienili się także kierowcy BMW po tym, jak Kubica poprawił się na 1:21,754. Pierwszą dziesiątkę po 25 minutach zamykali Bourdais, Alonso, Piquet i Giancarlo Fisichella (Force India), który tracił niewiele ponad sekundę do Kovalainena. Tymczasem bolid Vettela został przetransportowany do boksów i wyglądało na to, że Niemiec będzie miał jeszcze szansę na przejechanie kilku okrążeń, o ile zespół Toro Rosso zdąży usunąć usterkę przed końcem sesji. W 29 minucie Hamilton był na najlepszej drodze do ustanowienia najszybszego czasu na bardziej miękkich oponach, ale popełnił niewielki błąd w ostatnim sektorze i nadal był drugi.
W końcu Brytyjczyk zdołał jednak poprawić swój czas, jako pierwszy przełamując barierę jednej minuty i 21 sekund. Uzyskany wynik 1:20,891 dawał mu przewagę 0,133 sekundy nad zespołowym kolegą Kovalainenem. Tymczasem Kubica spadł na siódmej miejsce, gdyż przed nim znaleźli się kierowcy Toyoty – Jarno Trulli i Glock. Polak także był na torze w tym momencie i po chwili uzyskał na twardszych oponach szósty czas, a następnie wskoczył na czwarte miejsce, wykręcając 1:21,363. Tym samym Polak zmniejszył swoją stratę do Hamiltona do mniej niż pół sekundy.
W połowie sesji kolejność kierowców w pierwszej dziesiątce była następująca: Hamilton, Kovalainen, Massa, Kubica, Raikkonen, Trulli, Glock, Nico Rosberg (Williams), Kazuki Nakajima (Williams) i Heidfeld, który miał niewiele ponad sekundę straty do Hamiltona. W 47 minucie kierowców McLarena rozdzielił Massa, uzyskując na twardszych oponach czas 1:21,010. W 54 minucie David Coulthard (Red Bull) wykręcił 1:21,906 i wypchnął tym samym Heidfelda z pierwszej dziesiątki. W chwilę później Hamilton i Kovalainen umocnili się na szczycie tabeli czasowej, wykręcając odpowiednio 1:20,600 i 1:20,760. Warto dodać, że Hamilton jechał na twardszych, a Kovalainen na bardziej miękkich oponach.
Opony z białym paskiem założył także Kubica, jednak Polak nie zdołał poprawić czasu i nadal był czwarty. Tymczasem Heidfeld wykręcił na twardszych oponach 1:21,736 i powrócił do pierwszej dziesiątki, plasując się za Rosbergiem i Glockiem na dziewiątej pozycji. W 64 minucie bardziej miękkie opony postanowił wypróbować Massa. Brazylijczyk przejechał kilka okrążeń, ale podobnie jak Kubica nie zdołał poprawić czasu. Sztuka ta powiodła się za to Raikkonenowi, który wykręcił 1:21,166 i znalazł się przed Polakiem na czwartej pozycji. Następnie Alonso uzyskał czas 1:20,928 na oponach z białym paskiem i przeskoczył nie tylko Kubicę, ale także i obydwu kierowców Ferrari.
W 82 minucie Kovalainen ustanowił najlepszy czas w pierwszym sektorze na twardszych oponach, ale w pozostałych był już wolniejszy, gdyż trafił na wolniejszego Alonso, tak więc ostatecznie nie zdołał poprawić czasu. Sztuka ta powiodła się jednak Hamiltonowi, który z kolei na bardziej miękkich oponach uzyskał czas 1:20,554 i umocnił się na pierwszej pozycji. Opony z białym paskiem umożliwiły także poprawę czasu Heidfeldowi (1:21,138), który awansował na szóste miejsce. W chwilę później na drugie miejsce wskoczył Piquet, wykręcając na symulowanym przejeździe kwalifikacyjnym czas 1:20,748.
W końcówce sesji Nakajima popełnił błąd w ostatnim zakręcie i po poślizgu dotknął lekko tylnym skrzydłem bariery z opon. Japończyk był jednak w stanie kontynuować jazdę i powrócił do boksów. Tymczasem Vettel nie pojawił się już na torze, a więc jego całkowity dorobek wyniósł dzisiaj zaledwie dziewięć okrążeń.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 34°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 1,7 m/s
Wilgotność powietrza: 47%
Sucho
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|