Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem. Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to oldf1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
|
|
|
|
|
|
ING Magyar Nagydij 2008 | 3 sierpnia |
|
|
|
Hungaroring | |
|
Długość toru: 4,381 km Liczba okrążeń: 70 Pełny dystans: 306,663 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:18,436 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:19,071 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 192,802 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 2 | Felipe Massa | Ferrari F2008 | | 1:20,981 | - | - | 19 |
2. | 1 | Kimi Raikkonen | Ferrari F2008 | | 1:21,345 | 0,364 | 0,364 | 21 |
3. | 23 | Heikki Kovalainen | McLaren MP4-23 | | 1:21,410 | 0,429 | 0,065 | 17 |
4. | 22 | Lewis Hamilton | McLaren MP4-23 | | 1:21,535 | 0,554 | 0,125 | 18 |
5. | 5 | Fernando Alonso | Renault R28 | | 1:21,802 | 0,821 | 0,267 | 18 |
6. | 12 | Timo Glock | Toyota TF108 | | 1:21,931 | 0,950 | 0,129 | 22 |
7. | 4 | Robert Kubica | BMW Sauber F1.08 | | 1:22,267 | 1,286 | 0,336 | 18 |
8. | 6 | Nelson Piquet Jr | Renault R28 | | 1:22,326 | 1,345 | 0,059 | 19 |
9. | 3 | Nick Heidfeld | BMW Sauber F1.08 | | 1:22,370 | 1,389 | 0,044 | 22 |
10. | 11 | Jarno Trulli | Toyota TF108 | | 1:22,457 | 1,476 | 0,087 | 25 |
11. | 10 | Mark Webber | Red Bull RB4 | | 1:22,654 | 1,673 | 0,197 | 23 |
12. | 9 | David Coulthard | Red Bull RB4 | | 1:22,700 | 1,719 | 0,046 | 16 |
13. | 14 | Sebastien Bourdais | Toro Rosso STR3 | | 1:22,900 | 1,919 | 0,200 | 26 |
14. | 16 | Jenson Button | Honda RA108 | | 1:22,917 | 1,936 | 0,017 | 27 |
15. | 17 | Rubens Barrichello | Honda RA108 | | 1:23,093 | 2,112 | 0,176 | 28 |
16. | 7 | Nico Rosberg | Williams FW30 | | 1:23,147 | 2,166 | 0,054 | 21 |
17. | 8 | Kazuki Nakajima | Williams FW30 | | 1:23,274 | 2,293 | 0,127 | 22 |
18. | 20 | Adrian Sutil | Force India VJM01 | | 1:23,353 | 2,372 | 0,079 | 25 |
19. | 21 | Giancarlo Fisichella | Force India VJM01 | | 1:23,459 | 2,478 | 0,106 | 28 |
20. | 15 | Sebastian Vettel | Toro Rosso STR3 | | 1:23,923 | 2,942 | 0,464 | 4 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:26,650 |
|
|
Felipe Massa (Ferrari) uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia podczas pierwszej sesji treningowej na Węgrzech. Brazylijczyk jako jedyny przełamał barierę jednej minuty i 21 sekund, a tuż za nim uplasował się drugi kierowca Ferrari – Kimi Raikkonen. Kierowcy McLarena – Heikki Kovalainen i Lewis Hamilton musieli zadowolić się miejscami 3 i 4. Robert Kubica (BMW Sauber) poranną sesję na "domowym" torze ukończył na siódmej pozycji, mając ponad sekundę straty do Massy.
Sesja rozpoczęła się przy suchej nawierzchni toru i częściowo zachmurzonym niebie. Jako pierwszy z boksów wyjechał Giancarlo Fisichella (Force India), a w chwilę później okrążenia zapoznawcze wykonali także pozostali kierowcy – z wyjątkiem jak zwykle Massy i Raikkonena. Warto dodać, że oprócz zespołu Ferrari pokrywy silników z "płetwą rekina" na tor Hungaroring przywiozły także Honda i Toyota. Po serii okrążeń zapoznawczych mechanicy zaczęli sprawdzać, czy wszystko z bolidami jest w porządku, a następnie rozpoczęło się oczekiwanie na poprawę warunków do jazdy.
W 21 minucie na tor powrócił Kubica, ale wykonał tylko kolejne okrążenie zapoznawcze i wrócił do boksów bez ustanowienia czasu. W końcu po upływie 35 minut od rozpoczęcia sesji jako pierwszy okrążenie pomiarowe przejechał Rubens Barrichello (Honda), ustanawiając na bardziej miękkich oponach dosyć słaby czas – 1:34,220. Na kolejnym kółku Brazylijczyk poprawił się na 1:33,698, a tymczasem drugi kierowca Honda – Jenson Button na swoim pierwszym okrążeniu pomiarowym uzyskał czas 1:31,657. Następnie Barrichello poprawił swój czas aż o ponad sześć sekund, wykręcając 1:27,409.
Na torze pojawili się kolejni kierowcy – Sebastien Bourdais (Toro Rosso) na swoim pierwszym okrążeniu pomiarowym poprawił czas Barrichello o 0,7 sekundy i wskoczył od razu na pierwsze miejsce. Następnie szybciej od Francuza pojechali Fisichella i Jarno Trulli (Toyota) – ten ostatni uzyskał czas 1:23,354. W końcu na torze pojawił się także pierwszy kierowca z czołówki – Raikkonen. Fin po pierwszym niezbyt szybkim kółku wykręcił 1:22,032 i znalazł się na szczycie tabeli czasowej z przewagą ponad sekundy nad Trullim. Tymczasem w tarapatach znalazł się Sebastian Vettel (Toro Rosso), który ze względu na problemy z bolidem (z tyłu auta wypadły na prostej jakieś części) zatrzymał się na poboczu w drugim sektorze toru. Niemiec zajmował w tym momencie szóste miejsce.
W 52 minucie Massa uzyskał czas 1:22,725 i znalazł się tuż za Raikkonenem na drugiej pozycji. Na torze był już także Kubica – Polak po kilku okrążeniach rozdzielił kierowców Ferrari, wykręcając 1:22,579. W chwilę później lepsze czasy uzyskali Massa, Timo Glock (Toyota) i Hamilton, tak więc Kubica spadł na piąte miejsce. W międzyczasie Trulli zaliczył niegroźny poślizg w pierwszym zakręcie. Co ciekawe, kierowca Toyoty miał w tym momencie zamontowaną tradycyjną pokrywę silnika. W 59 minucie Kovalainen uzyskał czas 1:22,396 i wskoczył na szóstej miejsce, ale już na kolejnym kółku jako pierwszy przełamał barierę jednej minuty i 22 sekund (1:21,951), by awansować na pierwsze miejsce.
Po upływie godziny pierwsza dziesiątka wyglądała następująco: Kovalainen, Raikkonen, Glock, Massa, Hamilton, Kubica, Fernando Alonso (Renault), Nelson Piquet Jr (Renault), Trulli i Button. W międzyczasie Kubica poprawił się na 1:22,267, ale nadal był szósty. Tym niemniej strata Polaka do Kovalainena wynosiła już tylko 0,3 sekundy. W 73 minucie Massa poprawił czas Kovalainena o zaledwie 0,005 sekundy (1:21,946) i wskoczył na pierwsze miejsce. Następnie Brazylijczyk poprawił się na 1:21,465, a niewiele wolniej od niego pojechał Hamilton (1:21,535), który awansował na drugie miejsce (obaj kierowcy korzystali z twardszych opon).
W chwilę później Massa przełamał barierę jednej minuty i 21 sekund, wykręcając 1:20,981. Poniżej jednej sekundy straty do Brazylijczyka mieścili się w tym momencie tylko Hamilton, Glock i Kovalainen. W 83 minucie Kovalainen uzyskał czas 1:21,410 i znalazł się przed Hamiltonem na drugiej pozycji. Tymczasem na tor powrócił Raikkonen, by zaliczyć swój pierwszy przejazd z "płetwą rekina" (wcześniej Fin jeździł z tradycyjną pokrywą silnika). Sześć minut przed końcem sesji Alonso awansował na czwarte miejsce z czasem 1:21,802. W samej końcówce Raikkonen poprawił się na 1:21,345, zapewniając ekipie Ferrari dwa czołowe miejsca w pierwszej sesji.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 32°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 1,6 m/s
Wilgotność powietrza: 48%
Sucho
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|