Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem. Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to oldf1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
|
|
|
|
|
|
Gran Premio Marlboro de Espana 2000 | 7 maja |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:16,525 - Jacques Villeneuve (Williams), 1997 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:22,242 - Giancarlo Fisichella (Jordan), 1997 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 200,396 km/h - Jacques Villeneuve (Williams), 1997 |
| |
Opis kwalifikacji [ T- | T+ ]
|
Michael Schumacher wywalczył pierwsze pole position w sezonie 2000, aczkolwiek różnica czasowa dzieląca go od kierowcy startującego z drugiej pozycji, Miki Hakkinena jest minimalna.
Rubens Barrichello uzyskał czas gorszy o blisko pół sekundy od czasu Schumachera i do wyścigu wystartuje z trzeciej pozycji. Na drugiej linii startowej towarzyszyć mu będzie David Coulthard z czasem gorszym o zaledwie sześć tysięcznych sekundy od czasu Brazylijczyka.
Ralf Schumacher zakwalifikował się na piątej pozycji. Podczas sesji kwalifikacyjnej do wyścigu o Grand Prix San Marino Niemiec także wywalczył piątą pozycję startową, jednak tym razem od kierowcy znajdującego się na pole position dzieli go tylko 0.631 sekundy, czyli mniej o blisko pół sekundy. Kierowca prowadzący drugiego Williamsa – Jenson Button wystartuje dopiero z dziesiątej pozycji.
Jacques Villeneuve uzyskał szósty czas i jest to najlepsza pozycja startowa Kanadyjczyka w tym sezonie. Niestety kierowca drugiego bolidu BAR wystartuje z 16 pozycji i tylko dzięki dyskwalifikacji Pedra de la Rosy, Ricardo Zonta, bo o nim właśnie mowa uniknął startu z 17 pozycji, a byłaby to najgorsza pozycja startowa Brazylijczyka w tym sezonie.
Zespół Jordan nadal nie może powrócić do bardzo dobrej formy, jaką prezentował w zeszłym sezonie i do wyścigu o Grand Prix Hiszpanii kierowcy z tego zespołu wystartują z czwartej linii startowej, przy czym wyjątkowo tym razem nieznacznie szybszy okazał się Jarno Trulli.
Pedro de la Rosa, reprezentujący barwy zespołu Arrows miał szansę na uzyskanie najwyższej pozycji startowej w swojej dotychczasowej karierze i to w dodatku na "własnym podwórku", niestety tuż po sesji kwalifikacyjnej sędziowie badający zgodność bolidu orzekli, że paliwo, jakiego Hiszpan używał podczas tej sesji kwalifikacyjnej nie jest zgodne z wzorem dostarczonym przez zespół Arrows na początku sezonu i na tej podstawie FIA zadecydowała o dyskwalifikacji de la Rosy z dziewiątej pozycji. Co prawda szefostwo zespołu Arrows odwołało się od tej decyzji, jednak ze względu na możliwość podtrzymania dyskwalifikacji, co w przypadku ukończenia wyścigu po starcie z dziewiątej pozycji zaowocowałoby unieważnieniem uzyskanego rezultatu, zdecydowali, że Pedro de la Rosa jednak wystartuje z ostatniej pozycji.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|