Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem. Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to oldf1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
|
|
|
|
|
|
Aramco Magyar Nagydíj 2020 | 19 lipca |
|
|
|
Hungaroring | |
|
Długość toru: 4,381 km Liczba okrążeń: 70 Pełny dystans: 306,630 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:14,572 - Max Verstappen (Red Bull), 2019 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:17,103 - Max Verstappen (Red Bull), 2019 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 193,532 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes W11 EQ Performance | | 1:15,437 | - | - | 18 |
2. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes W11 EQ Performance | | 1:15,479 | 0,042 | 0,042 | 20 |
3. | 11 | Sergio Perez | Racing Point RP20 | | 1:15,598 | 0,161 | 0,119 | 16 |
4. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari SF1000 | | 1:15,781 | 0,344 | 0,183 | 19 |
5. | 18 | Lance Stroll | Racing Point RP20 | | 1:16,033 | 0,596 | 0,252 | 15 |
6. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB16 | | 1:16,084 | 0,647 | 0,051 | 18 |
7. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL35 | | 1:16,193 | 0,756 | 0,109 | 18 |
8. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF1000 | | 1:16,351 | 0,914 | 0,158 | 18 |
9. | 10 | Pierre Gasly | AlphaTauri AT01 | | 1:16,453 | 1,016 | 0,102 | 20 |
10. | 3 | Daniel Ricciardo | Renault R.S.20 | | 1:16,508 | 1,071 | 0,055 | 14 |
11. | 55 | Carlos Sainz | McLaren MCL35 | | 1:16,545 | 1,108 | 0,037 | 21 |
12. | 23 | Alexander Albon | Red Bull RB16 | | 1:16,582 | 1,145 | 0,037 | 19 |
13. | 31 | Esteban Ocon | Renault R.S.20 | | 1:16,706 | 1,269 | 0,124 | 20 |
14. | 63 | George Russell | Williams FW43 | | 1:16,847 | 1,410 | 0,141 | 23 |
15. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-20 | | 1:16,866 | 1,429 | 0,019 | 15 |
16. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-20 | | 1:17,086 | 1,649 | 0,220 | 14 |
17. | 26 | Daniił Kwiat | AlphaTauri AT01 | | 1:17,292 | 1,855 | 0,206 | 15 |
18. | 99 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo C39 | | 1:17,496 | 2,059 | 0,204 | 20 |
19. | 7 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo C39 | | 1:17,527 | 2,090 | 0,031 | 25 |
20. | 6 | Nicholas Latifi | Williams FW43 | | 1:17,650 | 2,213 | 0,123 | 17 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:20,718 |
|
|
Valtteri Bottas uzyskał najlepszy czas okrążenia w trakcie finałowej sesji treningowej przed kwalifikacjami i wyścigiem o Grand Prix Węgier. Czołową trójkę uzupełnili Lewis Hamilton i Sergio Perez.
Przez całe zajęcia tor pozostał suchy, chociaż według prognoz FIA ryzyko deszczu było bardzo wysokie i wynosiło aż 90 procent.
Pierwszy kwadrans upłynął dość leniwie. Pomiarowe okrążenia ukończyli tylko Raikkonen, Russell i Latifi. Dopiero około 12:20 aktywność na torze znacząco wzrosła. Na miękkich oponach garaż Red Bulla opuścił Alex Albon. Do pracy przystąpili także kierowcy Mercedesa i Ferrari.
Zdecydowanie najszybszym okrążeniem popisał się Max Verstappen, który na pośredniej mieszance wykręcił czas 1:17,033s. Po chwili jednak jego rezultat poprawił Valtteri Bottas. Fin uzyskał czas lepszy o 0,171s, przy czym w jego bolidzie znajdowało się miękkie ogumienie. Wkrótce na drugie miejsce awansował Charles Leclerc, jednak ostatnie słowo po inauguracyjnych przejazdach czołówki należało do Lewisa Hamiltona. Urzędujący mistrz świata urwał trzy dziesiąte z wyniku Monakijczyka.
Niedługo po tym Verstappen spowodował wywieszenie żółtych flag w okolicach dwunastego zakrętu po widowiskowym piruecie. Holender nie rozpoczął kolejnego okrążenia – zjechał do boksów na kontrolę u mechaników. Drobne problemy towarzyszyły też Albonowi, który narzekał na „dziwne wibracje”.
Zgodnie z oczekiwaniami Bottas zbliżył się do Hamiltona na 0,066s. Trzeci był Leclerc, ale tuż za nim plasował się Sergio Perez, który notował konkurencyjne międzyczasy w szybszych sekcjach Hungaroringu.
Niedługo po tym przyszła pora na jeszcze lepsze wyniki – Bottas uzyskał 1:16,2 na mających już kilka okrążeń miękkich oponach. Drugie miejsce z minimalną stratą do aktualnego lidera klasyfikacji generalnej zajmował Perez tracący do Fina tylko 0.062s. Meksykanin nie cieszył się jednak zbyt długo pozycją w ścisłej czołówce, gdyż jego czas pobili wkrótce Hamilton, Leclerc i Verstappen. Tymczasem przewodzący tabeli Bottas zszedł do poziomu 1:15,437s.
Około dziesięć minut przed zakończeniem sesji George Russell wskoczył niespodziewanie na siódmą pozycję, dość wcześnie rozpoczynając finałową próbę będącą symulacją czasówki. Brytyjczyk został ostatecznie sklasyfikowany na czternastej lokacie.
W czołówce mocną dyspozycję potwierdziło Racing Point – Perez był trzeci, Stroll piąty. Pomiędzy nimi uplasował się Leclerc. Na szóstym miejscu, ze stratą 0,6s do Bottasa, sesję zakończył Max Verstappen, mając za sobą Norrisa, Vettela i Gasly'ego. Czołową dziesiątkę uzupełnił tym razem Daniel Ricciardo. Na tyłach bez zmian. Ostatnia lokata przypadła Latifiemu. Pomimo zmiany toru nie zniknęły problemy Alfy Romeo. Giovinazzi i Raikkonen musieli zadowolić się odpowiednio osiemnastą i dziewiętnastą pozycją.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 28°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 1,0 m/s
Wilgotność powietrza: 70%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|