Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to oldf1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

11.05.2024

Magnussen: Za opiekę nad dziećmi odpowiadam w domu

F1-Insider: Ocon i Gasly chcą odejść z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Więcej wiadomości

  Archiwum 2003
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Zespół Williams zaprezentował bolid FW25

Marek Roczniak, 31 stycznia 2003, wyświetlenia: 1721<< | lista | T- | T+ | >>
Na położonym niedaleko Barcelony hiszpańskim torze Catalunya zespół BMW WilliamsF1 zaprezentował dzisiaj swój najnowszy bolid – FW25. Dyrektor techniczny zespołu Williams – Patrick Head powiedział, iż jest to zupełnie nowy pojazd, mający niewiele wspólnego z zeszłoroczną konstrukcją, która co prawda była dosyć niezawodna, ale ze względu na zbyt konserwatywne podejście przy projektowaniu cechowała się nienajlepszą wydajnością pod względem aerodynamicznym. Z tego właśnie powodu nowy bolid powstawał z wykorzystaniem zupełnie nowych pomysłów.

Jest on krótszy od swojego poprzednika (FW24), a znajdujące się pod jego karoserią wszystkie kluczowe systemy, w tym układ przeniesienia napędu zostały przerobione. Podczas projektowania elementów aerodynamicznych do nowego samochodu, zespół inżynierów pod dowództwem głównego projektanta Gavina Fishera kierował się nową filozofią, która zaowocowała widocznymi zmianami w wyglądzie zewnętrznym. Niewątpliwym atutem zeszłorocznego bolidu był z pewnością silnik BMW P82 V10, który przełamał barierę 19000 obrotów na minutę i dysponował mocą blisko 900 koni mechanicznych. Według zapewnień jednego z dyrektorów sportowych BMW – Mario Theissena nowy silnik, oznaczony symbolem P83 dysponuje jeszcze większą mocą i tak jak dwa poprzednie modele został opracowany z myślą o stworzeniu najmocniejszego silnika w Formule Jeden.

Kolejnym czynnikiem, który w sezonie 2003 powinien zapewnić brytyjskiej stajni uzyskanie jeszcze lepszych rezultatów, jest niezmieniony od trzech lat skład kierowców w postaci Juana Pablo Montoi i Ralfa Schumachera. Obaj kierowcy na dobre zadomowili się już w zespole Williams i co najważniejsze udowodnili, iż są w stanie wygrywać wyścigi. W zeszłym sezonie młodszy z braci Schumacherów zapewnił swojemu zespołowi jedyne zwycięstwo (Grand Prix Malezji), ale ani razu nie udało mu się wywalczyć pierwszej pozycji startowej.

Tymczasem Montoya aż siedmiokrotnie startował z pole position, będąc jednocześnie jedynym kierowcą, który podczas sesji kwalifikacyjnych był w stanie pokonać reprezentantów Ferrari. Niestety Kolumbijczyk nie zdołał ani razu stanąć na najwyższym stopniu podium, ale dzięki bardziej wyrównanej formie zgromadził na swoim koncie więcej punktów od zespołowego partnera. Tym niemniej obaj kierowcy wspólnie przyczynili się do wywalczenia drugiej pozycji w klasyfikacji generalnej dla zespołu Williams. Tymczasem w składzie kierowców testowych nastąpiła niewielka zmiana, gdyż odchodzącego do zespołu Jaguar Antonio Pizzonię zastąpił Ricardo Sperafico. Głównym kierowcą testowym i jednocześnie rezerwowym jest jednak nadal Marc Gene.

Szef zespołu Frank Williams zapewnia, iż wszyscy są przygotowani i zdeterminowani do podjęcia walki o najwyższe laury. Umożliwić to powinno innowacyjne podwozie, jeszcze mocniejszy silnik BMW i dwójka głodnych sukcesu kierowców, wspieranych przez doskonale wyszkolony zespół. Także francuski producent opon Michelin dzięki postępom poczynionym w okresie zimowym powinien przyczynić się do dogonienia zespołu Ferrari. W sezonie 2003 zespół Williams wkracza w czwarty rok współpracy z niemieckim koncernem BMW. Od czerwca ubiegłego roku obie strony usilnie starają się o zacieśnienie współpracy pomiędzy siedzibą główną zespołu w Grove i fabryką w Monachium, w której pod przewodnictwem Heinza Paschena powstają silniki BMW F1. Proces ten ma na celu zwiększenie integracji, przyśpieszenie wymiany informacji i tym samym skrócenie czasu potrzebnego do wprowadzania kolejnych ulepszeń. Pomimo trudnej sytuacji ekonomicznej na świecie zespół Williams zdołał zapewnić sobie silną pozycję, do czego przyczyniło się przedłużenie współpracy z firmami Accenture i Petrobras.

Pierwsza jazda próbna bolidu Williams FW25 odbyła się tuż po prezentacji, natomiast jutro rozpoczynają się oficjalne testy nowego samochodu. Dane techniczne tego bolidu znajdują się w dziale zespoły.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.05.2024  Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna
04.05.2024  Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024
04.05.2024  Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele
03.05.2024  Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami
03.05.2024  RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em
Tagi:
Williams
Prezentacje

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca