Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to oldf1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

11.05.2024

Magnussen: Za opiekę nad dziećmi odpowiadam w domu

F1-Insider: Ocon i Gasly chcą odejść z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Więcej wiadomości

  Archiwum 2007
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Analiza techniczna modelu Williams FW29

Nowy bolid powinien pozwolić powrócić Williamsowi do grona najlepszych zespołów środka stawki.
deZZember, 5 lutego 2007, wyświetlenia: 3731<< | lista | T- | T+ | >>
Zespół Williams jako jeden z ostatnich zaprezentował swój najnowszy bolid w swojej siedzibie w hrabstwie Oxford. Oznaczony symbolem FW29 samochód ma w stosunku do swojego poprzednika znacząco zmodyfikowaną aerodynamikę oraz mnóstwo zmian w mechanice.

Podczas ostatniego sezonu brytyjski zespół zmagał się z nieefektywnym pakietem aero oraz wytrzymałością, przez co FW28 nie był konkurencyjny pomimo wspaniałej przyczepności mechanicznej, jaką zademonstrował choćby w Grand Prix Monako.

Z zewnątrz FW29 przypomina poprzedni model z wyjątkiem nieco krótszej skrzyni biegów, dzięki czemu zwiększył się zbiornik paliwa. Z tylnych części osłon chłodnic zniknęły skomplikowane elementy aerodynamiczne. Zamiast tego głęboko podcięte osłony przechodzą w duże kominy – takiej wielkości będą zapewne używane tylko podczas pierwszych gorących wyścigów, natomiast w innych stosowane będą mniejsze, aby zmniejszyć opór aerodynamiczny.

Inżynierowie Williamsa skupili się na uzyskaniu jak największej siły docisku przy jak najmniejszym wytworzonym oporze, co widać szczególnie w tylnej części bolidu. Podobnie jak w Ferrari, tylne skrzydło umieszczone jest na podpórkach. Zastosowano skrzydło rozdzielające strumień powietrza, a dyfuzor ma bardzo wysoki tunel centralny i dodatkowe tunele boczne.

Zastosowane podczas prezentacji przednie skrzydło jest z poprzedniego sezonu. Według dyrektora technicznego Sama Michaela do czasu pierwszego Grand Prix mogą się także pojawić boczne owiewki oraz skrzydełka za górnym wlotem powietrza do silnika.

Pod względem mechanicznym tył bolidu został przekonstruowany i dostosowany do silnika Toyoty oraz nowej, zaprojektowanej przez inżynierów Williamsa skrzyni biegów z systemem "prawie nieprzerwanego" przeniesienia napędu (seamless shift system gearbox).

Z przodu bolidu pozostawiono rozwiązanie typu zero keel przy jednoczesnym odciążeniu monocoque. Wymagało to umieszczenia dodatkowego balastu z przodu, przez co powstał pod podnoszącą się ku górze częścią monocoque dłuższy pionowy rozdzielnik.

Liczba wprowadzonych zmian na tle zeszłorocznych problemów i nowych przepisów dotyczących jednego dostawcy opon dobrze wróży zespołowi Williams. Inżynierowie stworzyli nowoczesny bolid, który – jeżeli potwierdzą się na torze dane i przewidywania uzyskane w testach w tunelu aerodynamicznym – powinien pozwolić zespołowi powrócić na czoło środka stawki w 2007 roku.

Zobacz także:

Źródło: Autosport.com (Autor oryginalnego opracowania: Craig Scarborough)
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.05.2024  Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna
04.05.2024  Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024
04.05.2024  Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele
03.05.2024  Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami
03.05.2024  RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em
Tagi:
Williams
Prezentacje
Analizy techniczne

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kamiss, 05.02.2007 18:55[!]
Sporo bedzie miejsc ex aequo , skoro kazdy ma znalezc sie w czolowce :)
TobaccoBoy, 05.02.2007 19:16[!]
Go,go,go Williams :) tamten rok był przejściowy. Ten- mam nadzieję- będzie triumfalnym powrotem w czołówkę. Dzięki zwiększeniu docisku mechanicznego w bolidzie (już w tamtym roku był jednym z największych jeśli chodzi o bolidy) na nie będzie ślimakiem.
Aquos, 05.02.2007 21:43[!]
Hmmm... A czy czasem nie jest tak, że im większa siła docisku, tym mniejsza V max? Wiem, wiem, nie o tę zależność akurat Ci chodziło, ale jakoś nie mogłem się powstrzymać ;)
Obawiam się jednak, że na powrót do czołowki Williams będzie musiał jeszcze trochę poczekać. Obym się mylił, bo bardzolubie ten zespół (znacznie bardziej niż Toyotę i Hondę).
GroM, 05.02.2007 23:13[!]
Mam nadzieje ze Sir Frank Williams namiesza na podium rowno zeby bylo ciekawie.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca