Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to oldf1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

11.05.2024

F1-Insider: Ocon i Gasly chcą odejść z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Wywiad z Jamesem Allisonem

Dyrektor techniczny Renault opowiada m.in. o R31 i jego różnicach w porównaniu z poprzednikiem.
Grzegorz Filiks, 31 stycznia 2011, wyświetlenia: 4855<< | lista | T- | T+ | >>
Wywiad z dyrektorem technicznym Renault – Jamesem Allisonem, dotyczący nowego bolidu zespołu z Enstone, przeprowadzony przez biuro prasowe.

James, opowiedz nam o R31 i jego różnicach w porównaniu z poprzednikiem...

„Obecnie słowa typu 'agresywny' czy 'innowacyjny' są bardzo często używane w Formule 1, ale myślę, że jeśli chodzi o R31, to przymiotniki te jak najbardziej pasują do naszego bolidu. Prawdą jest, że auto zostało zaprojektowane w sposób ambitny i już pierwszy rzut oka na nie potwierdza, że cała konstrukcja jest sporą zmianą, nie tylko w porównaniu z zeszłorocznym samochodem, ale ze wszystkimi bolidami, jakie kiedykolwiek wyszły z naszej fabryki. Zmiany te są dowodem chęci uzyskania absolutnego maksimum osiągów w obszarze aerodynamiki, ograniczonym przepisami, które na ten sezon również przeszły dużą metamorfozę. Staraliśmy się także jeszcze bardziej rozwinąć pomysł zasilania dyfuzora spalinami pochodzącymi z wydechu”.

Tak więc można powiedzieć, że R31 jest znacznym krokiem naprzód w porównaniu do R30?

„Bardzo trudno porównać te dwa auta we właściwy sposób. 2011 to inny rok z dawką nowych regulacji, właśnie dlatego R31 jest tak odmienny. Dla przykładu, powrócił KERS, więc samochód musiał zostać kompletnie przebudowany, by zainstalować w nim ten system w skuteczny sposób. Ponadto zdecydowaliśmy się zmienić układ tylnego zawieszenia, stosując rozwiązanie typu 'pull rod' po raz pierwszy od dawien dawna. Tak jak powiedziałem wcześniej, można zauważyć, że nasze podejście do poszczególnych obszarów jest zupełnie inne w porównaniu z tym, co robiliśmy przedtem. Wszystkie te działania mają na celu zmaksymalizowanie osiągów R31 zgodnie przepisami na sezon 2011”.

Jak poszły zespołowi fazy projektowania i budowy nowego bolidu – to była stosunkowo prosta zima?

„Nigdy nie jest łatwo – to najuczciwsza odpowiedź – niemniej jednak w tym roku było jeszcze trudniej ze względu na ważne dodatkowe komponenty, takie jak KERS czy ruchome tylne skrzydło. Na przykład budowa skrzydła znacznie zwiększyła nakład pracy na etapie projektowania i produkcji, zamiast umożliwić nam po prostu udoskonalenie zeszłorocznej konstrukcji. Oznacza to rozpoczynanie od zupełnie czystej kartki papieru. Podobnie było z okolicami układu wydechowego, gdzie również zaczynaliśmy od podstaw”.

Co możesz jeszcze powiedzieć o ruchomym tylnym skrzydle i jego wpływie na zachowanie samochodów?

„Szybkość na prostej uzyskana z regulacji skrzydła nie będzie taka sama w przypadku wszystkich bolidów i o tym, kto najwięcej zyska zdecyduje wydajność poszczególnych rozwiązań. Każdy zespół będzie poszukiwał skrzydła zapewniającego optymalny kompromis pomiędzy przyczepnością w zakrętach, a jak największym zmniejszeniem oporu aerodynamicznego na prostych. Im lepiej będzie przystosowane skrzydło, tym lepsze będą czasy okrążeń w kwalifikacjach i większa konkurencyjność podczas wyścigu. Jeśli chodzi o siłę tego efektu, to korzyści z regulowanego tylnego skrzydła będą większe, niż to, co w zeszłym sezonie dawał kanał F. Ale podobnie, jak kanał F, regulowane skrzydło nie jest układem prostym aerodynamicznie i poświęciliśmy dużo czasu na komputerowe symulacje CFD oraz prace w tunelu, żeby osiągnąć odpowiedni kompromis”.

Na jakim miejscu w stosunku do konkurencji będzie się plasował, Pana zdaniem, R31 na początku sezonu?

„Z sezonu na sezon rośnie poziom profesjonalizmu konkurujących między sobą stajni. Wiele zespołów wie, jak stworzyć dobre bolidy i nie mamy złudzeń, co do skali wyzwań, jakie przed nami stoją w 2011 r. Wydaje mi się, że w ubiegłym roku przekroczyliśmy na pit lane oczekiwania niektórych ludzi, ale na pewno nie nasze własne. Oczywiście jesteśmy zadowoleni z powrotu do właściwego kierunku rozwoju, ale bylibyśmy sfrustrowani, gdybyśmy sezon 2011 rozpoczynali na tym samym poziomie osiągów, jaki pokazaliśmy w ubiegłym roku. To oznacza, że chcemy, aby R31 był konkurencyjny już od samego początku i żeby miał szanse na miejsce na podium albo nawet lepiej już w pierwszym wyścigu. Biorąc pod uwagę niesamowity wysiłek, jaki został podjęty na wszystkich etapach produkcji bolidu byłaby to odpowiednia nagroda dla wszystkich”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.04.2024  Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine
21.03.2024  Jordan: Renault mogło już zadecydować o wycofaniu się z F1
07.03.2024  Famin: Wiemy, że nasza obecna forma jest nieackeptowalna
19.01.2024  Famin: Renault pozostaje gotowe na wznowienie rozmów z Andrettim
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
Wywiady
Renault

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
xdomino996, 31.01.2011 15:26[!]
Jeszcze jedno pytanie powinno byc: Gdzie ukryty jest wydech?:D
SkC, 31.01.2011 15:27[!]
Potwierdza magie wydechu R31
akkim, 31.01.2011 15:28[!]
Zanosi się na okres domysłów i gdybanie,
poznać szczegóły, na razie nie będzie nam dane.
alienjam, 31.01.2011 15:28[!]
I czy to prawda, że skierowany jest do przodu ? :P
kemot, 31.01.2011 15:34[!]
Nie może być skierowany do przodu, chyba, że R31 będzie jeździł tyłem.
rentonB, 31.01.2011 15:41[!]
Dlaczego nie? zawsze wynalazki na poczatku wydaja sie dziwaczne
alienjam, 31.01.2011 15:44[!]
@kemot
Zobacz to: http://hopkinsonf...lown-front-diffuser/
Link podesłał kolega cegla87. Nie wiem na ile wiarygodne jest to źródło ale jak dla mnie może to być sensowne.
SkC, 31.01.2011 15:46[!]
W jakimś artykule pisało że to zaledwie jedna z wielu innowacji jakie maja wprowadzić
Kubecks, 31.01.2011 17:06[!]
Gdzie jest wydech?! :D
bartek199874, 31.01.2011 17:32[!]
@Kubecks-bolid jest tak innowacyjny że nie potrzebuje wydechu;).Trochę byłoby to dziwne no ale z początku wydawało się że taki wydech musiałby odrywać bolid od nawierzchni no ale okazało się inaczej.
xdomino996, 31.01.2011 17:37[!]
Zaraz sie okaze ze to całkowita hybryda bez silnika spalinowego;d
sas, 31.01.2011 18:05[!]
haha no :) studpiećdziesięcio kilogramowa bateria do KERSu zamiast silnika spalinowego i jazda, 800 KM dostępne od zera obr/min. Ale byłyby jaja. Może dlatego Renault sprzedało udziały Genii bo już nie ma tam silnika Renault. A Ostatnio wyszedł news, że LRGP nie płaci nic za silniki Renault :)...
adept, 31.01.2011 18:47[!]
@xdomino996 - biorąc pod uwagę ograniczoną moc silnika elektrycznego, wiadomo po co im tylu rezerwowych kierowców - ktoś musi pchać bolid! ;))
Gangster, 31.01.2011 21:56[!]
Kubica jak i Witek będą siadali na rurę wydechową.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca