Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to oldf1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

11.05.2024

Magnussen: Za opiekę nad dziećmi odpowiadam w domu

F1-Insider: Ocon i Gasly chcą odejść z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Roll-out BMW Saubera F1.09 w Walencji

Jako pierwszy za kierownicą nowego bolidu zasiadł Robert Kubica.
Inf. prasowa, 20 stycznia 2009, zmieniony 20.01.2009 12:25, wyświetlenia: 17337<< | lista | T- | T+ | >>
BMW Sauber F1 Team przedstawił na Citcuit de la Comunitat w Walencji swój samochód Formuły 1 na sezon 2009. Prezentacja BMW Sauber F1.09 odbyła się na prostej start/meta. Następnie Robert Kubica wykonał okrążenie instalacyjne.

Poważne zmany w przepisach sprawiły, że w wielu przypadkach owoce wieloletniego doświadczenia trafiły do kosza. Prace rozwojowe nad samochodem, który musi być diametralnie różny od swoich poprzedników, zaczęły się wcześniej niż zazwyczaj. Faza prac koncepcyjnych nad BMW Sauber F1.09 rozpoczęła się już w lutym 2008 roku.

Model na sezon 2009 różni się wyglądem od wszystkich poprzedników. Szerszy nos jest zawieszony wyżej niż dotychczas. Ogromne przednie skrzydło składa się z trzech elementów i rozciąga się przez całą szerokość samochodu. Z kolei tylne skrzydło jest wyraźnie węższe – zgodnie z nowymi przepisami – i umieszczone niezwykle wysoko. Dodatkowe elementy aerodynamiczne, jak na przykład deflektory czy wlot powietrza do chłodnic, zostały zredukowane do minimum. Uwagę przykuwają także osłony chłodnic, które w przedniej części są teraz wyższe.

W sezonie 2009 do Formuły 1 wracają opony bez bieżnika (slicki). Dzięki nim wzrośnie przyczepność przodu, co z kolei zachęca do przeniesienia środka ciężkości ku przodowi. Jednak trzeba także pomyśleć o kolejnej nowości, która może być stosowana w nadchodzącym sezonie: składniki układu KERS (system odzyskujący energię kinetyczną) dodają masę w tylnej części samochodu. Obok aerodynamiki i optymalnego wykorzystania gładkich opon, wprowadzenie KERS jest kolejnym poważnym wyzwaniem dla inżynierów. Dlatego przednia oś została przeprojektowana, a tylna jest zupełnie nowa.

Willy Rampf jest odpowiedzialny za koncepcję F1.09 i będzie nadzorował działalność na torze wyścigowym, jako Koordynator Techniczny. Dyrektor Zarządzający BMW Sauber AG – Walter Riedl poprowadzi dział techniczny w szwajcarskim Hinwil i jest odpowiedzialny za rozwój samochodu. Nadwozie jet owocem pracy ekipy z Hinwil, a technologię KERS rozwijano w Monachium. Tutaj Markus Duesmann (szef działu układu napędowego) i jego ludzie przygotowywali tekże silnik BMW V8 do pokonywania większych dystansów. Teraz jednostka napędowa musi wytrzymać trzy weekendy grand prix zamiast dwóch, a dodatkowo zespół w ciągu sezonu może wykorzystać tylko 20 silników do wyścigów (16, po 8 na każdego kierowcę) i jazd testowych (4).

•  Galeria zdjęć z prezentacji BMW Saubera F1.09

•  Prezentacje i pierwsze testy bolidów na sezon 2009

Źródło: Informacja prasowa BMW-Sauber-F1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.09.2022  Alfa Romeo nie wyklucza podjęcia współpracy z Haasem
22.06.2020  Kubica wciąż żałuje straconej szansy na tytuł z BMW w 2008 roku
23.04.2020  Heidfeld: Vettel nie zrobił wrażenia w BMW Sauber
13.02.2020  Kubica dołączył do stawki DTM na sezon 2020
11.02.2020  AMuS: Orlen prowadzi intensywne rozmowy z BMW
Tagi:
BMW
Prezentacje
Kubica R.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
Dale65, 23.01.2009 16:01[!]
Mi też zaczął się podobać :) Zaczyna już tutaj grać przyzwyczajenie, tylne skrzydło nie wydaje się już takie "dzikie" jak parę miesięcy temu. Po roku się przyzwyczaimy i stare bolidy będą wydawać się dzikie.
NEO86, 09.02.2009 13:38[!]
Ten bolid nie wiele się różni od tego przejściowego i mi się osobiście nie podoba:(

Fajne jest to zdjęcie na którym porównują bolid z zeszłego roku i tegoroczny i tutaj dokładnie widać jak bardzo zeszłoroczny był ładniejszy od tegorocznego

Moim zdaniem:
1.Ferrari
2.McLaren
3.Toyota
4.Renault
5.Williams
6.BMW
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca