Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to oldf1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Enzo Fittipaldi zwycięża w głównym wyścigu w Dżuddzie
    Maciej Wróbel, 9 marca 2024<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>


    Enzo Fittipaldi zwyciężył w świetnym stylu w głównych zmaganiach Formuły 2 w Dżuddzie. Brazylijczyk zaliczył fantastyczną drugą połowę wyścigu, zostawiając w tyle zdobywcę pole position, Kusha Mainiego. Hindus ostatecznie finiszował jako drugi, a skład podium rzutem na taśmę uzupełnił Dennis Hauger.

    Kush Maini, który "odziedziczył" pole position po wycofanym Bearmanie ruszył znakomicie i niezagrożony pokonał pierwsze zakręty. Drugie miejsce utrzymał Crawford, a nienajlepiej ruszył Martins, który spadł z miejsca trzeciego na piąte, za Fittipaldiego i Antonellego. Już jednak na pierwszym okrążeniu konieczny był wyjazd samochodu bezpieczeństwa z powodu kolizji Pepe Martiego z Romanem Stankiem.

    Hiszpan obrócił bolid po kontakcie z Franco Colapinto na wyjściu z pierwszej szykany, a niemający dokąd uciec Czech uderzył w bolid rywala dość lekko, jednak silnik w jego samochodzie zgasł, przez co zarówno Marti, jak i Stanek zakończyli swój udział w wyścigu. W międzyczasie z powodu awarii zawieszenia w swoim samochodzie wycofał się również Gabriel Bortoleto. Rywalizację wznowiono pod koniec trzeciego kółka.

    Po restarcie Maini pewnie kontrolował przebieg wyścigu, utrzymując się przed Crawfordem, Fittipaldim i Antonellim. Ta czwórka dość szybko zaczęła oddalać się od piątego Martinsa, który znalazł się pod presją ze strony Haugera i Hadjara. Już na siódmym kółku wizytę w boksach zaliczył pierwszy kierowca ze ścisłej czołówki, a był nim Jak Crawford. Wraz z nim na zmianę opon zjechali także Hauger, Aron i Verschoor. Maini zjechał okrążenie później, wraz z pozostałymi kierowcami korzystającymi z supermiękkich opon na starcie.

    Próba podcięcia ze strony Crawforda nie do końca się opłaciła, bowiem Amerykanin spadł po pit stopach za Fittipaldiego i Antonellego. Z tym drugim Crawford ostatecznie rozprawił się po emocjonującym pojedynku na dziewiątym okrążeniu. Później Antonelli stracił jeszcze jedną pozycję, tym razem na rzecz Isacka Hadjara. Na prowadzeniu znajdowała się tymczasem trójka kierowców realizujących alternatywną strategię – liderem był Juan Manuel Correa, który miał niespełna dwanaście sekund przewagi nad Cordeelem i Barnardem.

    Rzeczywistym liderem wyścigu pozostawał rzecz jasna Maini, lecz na twardszej mieszance nie był zbytnio w stanie odjechać Fittipaldiemu. Brazylijczyk postanowił nie czekać i wykorzystał zadyszkę kierowcy Invicty. Od dwunastego kółka Fittipaldi regularnie wykręcał najlepsze czasy okrążeń, a na trzynastym okrążeniu bez większych problemów wyprzedził Mainiego w pierwszym zakręcie.

    Piętnaste okrążenie przyniosło drugą neutralizację, a sprawcą zamieszania był Franco Colapinto. Argentyńczyk uderzył lewym tylnym kołem w ścianę w ostatnim zakręcie uszkadzając zawieszenie, a następnie obrócił samochód w pierwszym zakręcie i nie był już w stanie ruszyć z miejsca. Wyjazd safety cara momentalnie wykorzystali Cordeel i Barnard, którzy od razu zjechali po miękkie ogumienie, odbywając obowiązkowy postój i utrzymując się jednocześnie na drugiej i trzeciej pozycji.

    Prowadził wciąż Correa, lecz kierowca zespołu DAMS nie zdecydował się na zmianę opon, licząc na jeszcze jedną neutralizację. Na osiemnastym kółku neutralizacja dobiegła końca. Correa i Cordeel utrzymali się na pierwszych dwóch pozycjach. Za ich plecami, na trzecie miejsce, awansował jadący jak w transie Enzo Fittipaldi. Na kolejnych pozycjach znajdowali się Barnard, Maini, Crawford, Antonelli, Hauger, Maloney i Martins. Z rywalizacji tuż po restarcie, z powodu usterki mechanicznej, wycofał się Hadjar.

    21. okrążenie przyniosło kolejną zmianę lidera, prawdopodobnie najbardziej sensacyjną w tym sezonie, bowiem na czoło stawki wysunął się Amaury Cordeel. Belg dysponował przewagą opon nad Correą, co skrzętnie wykorzystał w pierwszym zakręcie, wyprzedzając Amerykanina. Cordeel nie nacieszył się jednak prowadzeniem zbyt długo, gdyż na 22. okrążeniu fantastycznym manewrem w pierwszym zakręcie popisał się Enzo Fittipaldi, który za jednym zamachem wyprzedził i Cordeela, i Correę.

    Fittipaldi błyskawicznie zaczął powiększać prowadzenie, a jego przewaga nad drugim Correą wkrótce urosła do niemal czterech sekund. Correa na trzy kółka przed końcem wypadł z walki, zjeżdżając na obowiązkowy postój, z kolei Cordeel szybko znalazł się pod presją ze strony całej grupy kierowców z Mainim i Crawfordem na czele. Na 24. okrążeniu Maini zdołał uporać się z Belgiem, awansując na drugie miejsce.

    Niezagrożony Fittipaldi dowiózł wygraną do mety, Maini finiszował jako drugi, natomiast Cordeel ostatecznie nie wytrzymał naporu ze strony Haugera i Crawforda, którzy wyprzedzili go w ostatnim zakręcie wyścigu. Szóste miejsce zajął Antonelli, a kolejne punktowane miejsca zajęli Maloney, Verschoor, Villagomez i Martins.

    Klasyfikacje generalne

    Formula 2 > 2024 > Arabia Saudyjska 2 (główny), Jeddah Corniche - 6,174 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 14Enzo FittipaldiVan Amersfoort RacingDallara F2 20242856:57,57925
    2. 9Kush MainiInvicta RacingDallara F2 202428+0:07,89518
    3. 11Dennis HaugerMP MotorsportDallara F2 202428+0:09,34815
    4. 7Jak CrawfordDAMS Lucas OilDallara F2 202428+0:09,37912
    5. 16Amaury CordeelHitech Pulse-EightDallara F2 202428+0:09,50610
    6. 4Andrea Kimi Antonelli (D)Prema RacingDallara F2 202428+0:10,0448
    7. 5Zane MaloneyRodin MotorsportDallara F2 202428+0:10,4426
    8. 22Richard VerschoorTridentDallara F2 202428+0:11,8244
    9. 15Rafael Villagomez (D)Van Amersfoort RacingDallara F2 202428+0:17,5412
    10. 17Paul Aron (D)Hitech Pulse-EightDallara F2 202428+0:25,1341
    11. 1Victor MartinsART Grand PrixDallara F2 202428+0:25,680
    12. 24Joshua Durksen (D)PHM AIX RacingDallara F2 202428+0:26,269
    13. 25Taylor Barnard (D)PHM AIX RacingDallara F2 202428+0:30,424
    14. 8Juan Manuel CorreaDAMS Lucas OilDallara F2 202428+0:38,415
    15. 6Ritomo Miyata (D)Rodin MotorsportDallara F2 202428+0:40,805
    Niesklasyfikowani
    2Zak O'Sullivan (D)ART Grand PrixDallara F2 202423
    20Isack HadjarCampos RacingDallara F2 202420
    12Franco Colapinto (D)MP MotorsportDallara F2 202414
    10Gabriel Bortoleto (D)Invicta RacingDallara F2 20241
    21Josep Maria Marti (D)Campos RacingDallara F2 20240
    23Roman StanekTridentDallara F2 20240
    Nie wystartowali
    3Oliver BearmanPrema RacingDallara F2 20240
    Najszybsze okrążenie: Enzo Fittipaldi (Van Amersfoort Racing) - 1:44,449 na 27 okrążeniu (+1 pkt.)
    Pole position: Kush Maini (Invicta Racing) - 1:42,242 (+2 pkt.)
    Objaśnienie skrótów: D - debiutant
    Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca