Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to oldf1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Maloney z dubletem na otwarcie sezonu w Bahrajnie
    Jakub Ziółkowski, 2 marca 2024<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Embed from Getty Images

    Wczoraj sprint, a dzisiaj wyścig główny — Zane Maloney zgarnął dublet w inauguracyjnej rundzie F2 w sezonie 2024. W emocjonującym wyścigu głównym Maloney wygrał przed Pepe Martim i Paulem Aronem.

    Bortoleto słabo wystartował z pierwszego pola — to wykorzystał trzeci na starcie Maloney. Kierowca z Barbadosu wskoczył na prowadzenie. Koszmar Bortoleto trwał. Brazylijczyk nie wytrzymał presji w pierwszym zakręcie i uderzył w bolid Hadjara. Francuz obrócił się i spadł na koniec stawki. Enzo Fittipaldi nie zdołał ominąć bolidu Francuza, doprowadzając do kolizji. Obaj kierowcy musieli wycofać się z wyścigu.

    Na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa. Maloney prowadził przed O'Sullivanem i Haugerem. Dalej jechali: Bortoleto, Marti, Aron, Crawford, Miyata, Colapinto i Verschoor. Bardzo trudny weekend Premy trwał. Antonelli był siedemnasty, za to Oliver Bearman na drugim kółku odwiedził swoich mechaników. Bortoleto szybko otrzymał karę za swoje zachowanie w pierwszym zakręcie — sędziowie postanowili dodać mu 10 sekund do końcowego wyniku wyścigu.

    Safety car zjechał z toru pod koniec piątego okrążenia. Maloney świetnie przeprowadził restart i obronił prowadzenie. Bortoleto natychmiast stracił czwarte miejsce na rzecz Martiego. Po chwili Brazylijczyk stracił kolejne miejsce na rzecz Crawforda. Fatalny restart zaliczył Paul Aron. Estończyk wyjechał szeroko w ostatnim zakręcie, tracąc cztery pozycje. Na szóstym okrążeniu Marti i Crawford wyprzedził Haugera, który spadł na piąte miejsce.

    Juan Manuel Correa zwolnił na torze i musiał wycofać się z wyścigu. Na szczęście kierowca DAMS zdołał zjechać do alei serwisowej. Pepe Marti wyprzedził tymczasem O'Sullivana i ruszył w pogoń za Maloneyem.

    Na 11. kółku Victor Martins jako pierwszy zjechał na wymianę opon. Co ciekawe, Francuz postanowił pozbyć się twardych na rzecz miękkich opon. Dwa okrążenia później Taylor Barnard również przerzucił się na miękką mieszankę. Ritomo Miyata wyprzedził tymczasem Haugera i wskoczył na szóste miejsce.
    Na kolejnych okrążeniach kierowcy zaczęli zjeżdżać do alei serwisowej. W międzyczasie doszło do kuriozalnej kolizji Bearmana i Cordeela na prostej startowej. Kierowcy zderzyli się jadąc bok w bok.

    Na 16. okrążeniu zjechał O'Sullivan oraz Hauger, a na następnym kółku Crawford i Miyata. Amerykanin miał jednak wielkiego pecha. Jego silnik zgasł podczas postoju, przez co kierowca DAMS stracił mnóstwo czasu. Crawford musiał wycofać się z wyścigu. To samo spotkało Cordeela, który zrezygnował z dalszego udziału po kolizji z Bearmanem. Tymczasem Richard Verschoor i Paul Aron otrzymali karę pięciu sekund za przekroczenie prędkości w alei serwisowej.

    Na 18. okrążeniu Zane Maloney zjechał do swoich mechaników. Jednocześnie Victor Martins zatrzymał się na poboczu w drugim sektorze z problemem z elektroniką. Możliwa neutralizacja sprawiła, że Marti i Bortoleto również zjechali do alei serwisowej. Tym samym na prowadzenie wysunął się Kush Maini, który wystartował do wyścigu z ostatniego miejsca. Hindus jako jedyny nie zjechał jeszcze do alei serwisowej.

    Sędziowie zdecydowali się na wypuszczenie na tor samochodu bezpieczeństwa. Kush Maini wykorzystał sytuację i powrócił na tor na jedenastej pozycji na świeżych, miękkich oponach. Na dwanaście kółek przed końcem Maloney prowadził O'Sullivanem i Martim. Dalej jechali: Hauger, Verschoor, Aron, Miyata, Colapinto, Bearman i Antoneli. Kierowcy Premy wykorzystali neutralizację i przebili się do pierwszej dziesiątki.

    Koniec neutralizacji oznaczał jedenaście okrążeń sprintu do mety. Colapinto wyprzedził Miyatę w walce o siódme miejsce. Paul Aron po raz kolejny wyjechał poza tor podczas restartu, tym razem w trzecim zakręcie. Oliver Bearman wykorzystał zamieszanie i wyprzedził Miyatę. Japończyk po chwili spadł również za Antonelliego. Pomimo przygody, Paul Aron wyprzedził Richarda Verschoora i był już piąty. W walce dwóch Prem lepszy okazał się Andrea Kimi Antonelli, objeżdżając Olivera Bearmana. Za Brytyjczykiem nagle pojawił się Maini, który korzystał ze świeżych opon.

    Bearman nie był w stanie utrzymać za sobą innych kierowców. Po chwili Brytyjczyka przeskoczył Miyata i Durksen. Na 27. okrążeniu Pepe Marti wyprzedził O'Sullivana i awansował na pozycję wicelidera. Pięć okrążeń i niecałe cztery sekundy straty — Hiszpan ruszył w pogoń za Maloneyem. Paul Aron również wyprzedził O'Sullivana i wskoczył na podium.

    Na trzy kółka przed końcem kierowcy Maini zbliżył się do Haugera. Hindus nie spojrzał jednak w lusterka — tam czaił się jego zespołowy kolega. Bortoleto wyprzedził Mainiego, a na następnym okrążeniu wyprzedził Haugera. Norweg broniąc się wyjechał na żwirowe pobocze, tracąc przy tym kolejne miejsce na rzecz Mainiego. Na ostatnim kółku Bortoleto wyprzedził jeszcze Franco Colapinto, odrabiając częściowo straty z początku wyścigu.

    Z przodu Maloney spokojnie dowiózł do mety drugie zwycięstwo w sezonie, kompletując imponujący dublet w Bahrajnie. Podium uzupełnili Pepe Marti i Paul Aron. Za nimi w dziesiątce znaleźli się: O'Sullivan, Bortoleto, Colapinto, Maini, Hauger, Miyata i Antonelli.

    Formula 2 > 2024 > Bahrajn 2 (główny), Sakhir - 5,412 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 5Zane MaloneyRodin MotorsportDallara F2 2024321h02m46,43525
    2. 21Josep Maria Marti (D)Campos RacingDallara F2 202432+0:04,62118
    3. 17Paul Aron (D)Hitech Pulse-EightDallara F2 202432+0:11,78115
    4. 2Zak O'Sullivan (D)ART Grand PrixDallara F2 202432+0:12,52312
    5. 10Gabriel Bortoleto (D)Invicta RacingDallara F2 202432+0:12,59110
    6. 12Franco Colapinto (D)MP MotorsportDallara F2 202432+0:13,6098
    7. 9Kush MainiInvicta RacingDallara F2 202432+0:14,7196
    8. 11Dennis HaugerMP MotorsportDallara F2 202432+0:16,0024
    9. 6Ritomo Miyata (D)Rodin MotorsportDallara F2 202432+0:16,2722
    10. 4Andrea Kimi Antonelli (D)Prema RacingDallara F2 202432+0:20,4051
    11. 24Joshua Durksen (D)PHM AIX RacingDallara F2 202432+0:24,035
    12. 15Rafael Villagomez (D)Van Amersfoort RacingDallara F2 202432+0:29,532
    13. 23Roman StanekTridentDallara F2 202432+0:31,193
    14. 22Richard VerschoorTridentDallara F2 202432+0:33,702
    15. 3Oliver BearmanPrema RacingDallara F2 202432+0:51,135
    16. 25Taylor Barnard (D)PHM AIX RacingDallara F2 202432+0:58,999
    Niesklasyfikowani
    1Victor MartinsART Grand PrixDallara F2 202417
    7Jak CrawfordDAMS Lucas OilDallara F2 202416
    16Amaury CordeelHitech Pulse-EightDallara F2 202414
    8Juan Manuel CorreaDAMS Lucas OilDallara F2 20246
    20Isack HadjarCampos RacingDallara F2 20240
    14Enzo FittipaldiVan Amersfoort RacingDallara F2 20240
    Najszybsze okrążenie: Dennis Hauger (MP Motorsport) - 1:46,743 na 17 okrążeniu (+1 pkt.)
    Pole position: Gabriel Bortoleto (Invicta Racing) - 1:41,915 (+2 pkt.)
    Objaśnienie skrótów: D - debiutant
    Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca