Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem. Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to oldf1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
|
|
|
|
|
| Rocznice kierowców | | | | |
| |
|
Urodzili się:
61 lat temu S. Modena
102 lata temu R. Salvadori
|
|
Zmarli:
63 lata temu T. Bettenhausen
67 lat temu A. de Portago
15 lat temu H. Walter
|
| |
|
•Statystyki | | | | | | |
Objaśnienia: P. - końcowa pozycja w klasyfikacji generalnej, Zwyc. - zwycięstwa, Pktwł. - punktował, P. pos. - pole positions, Naj. okr. - najszybsze okrążenia, Nie skl. - niesklasyfikowany, ZD - zdyskwalifikowany | | Starty obejmują rozpoczęte wyścigi (w nawiasie podana jest suma zgłoszeń do grand prix) |
|
|
•Rezultaty wszystkich wyścigów | | | | | GP | Tor | Nr | Bolid | Op. | St. | Fi. | Dodatkowa informacja |
|
Sezon 1958 | |
| Monte Carlo | 26 | Lotus 12 | | 15 | NS | półoś napędowa | | Zandvoort | 16 | Lotus 12 | | 13 | NS | przegrzanie | | Spa-Francorchamps | 42 | Lotus 12 | | 15 | NS | silnik | | Reims | 24 | Lotus 16 | | 19 | NS | przegrzanie | | Silverstone | 16 | Lotus 16 | | 14 | NS | ciśnienie oleju | | Nürburgring | 25 | Lotus 16 | | 22 | NS | układ smarowania | | Porto | 20 | Lotus 16 | | 12 | NS | poślizg | | Monza | 38 | Lotus 16 | | 12 | 6 | | | Ain-Diab | 32 | Lotus 16 | | 12 | 16 | | |
Sezon 1959 | |
| Monte Carlo | 40 | Lotus 16 | | 14 | NS | pożar | | Zandvoort | 14 | Lotus 16 | | 5 | 7 | | | Reims | 32 | Lotus 16 | | 14 | NS | chłodnica | | Aintree | 28 | Lotus 16 | | 9 | 9 | | | AVUS | 16 | Lotus 16 | | 10 | NS | skrzynia biegów | | Monsanto Park | 11 | Lotus 16 | | 15 | NS | poślizg/kolizja z P. Hillem | | Monza | 18 | Lotus 16 | | 10 | NS | sprzęgło | |
Sezon 1960 | |
| Buenos Aires | 42 | BRM P25 | | 3 | NS | przegrzanie | | Monte Carlo | 6 | BRM P48 | | 6 | 7 | wypadek | | Zandvoort | 16 | BRM P48 | | 5 | 3 | | | Spa-Francorchamps | 10 | BRM P48 | | 5 | NS | silnik | | Reims | 12 | BRM P48 | | 3 | NS | zgaśnięcie silnika na starcie/kolizja z Trintignantem | | Silverstone | 4 | BRM P48 | | 2 | NS | poślizg (naj. okr.) | | Porto | 22 | BRM P48 | | 5 | NS | skrzynia biegów | | Riverside | 17 | BRM P48 | | 11 | NS | skrzynia biegów | |
Sezon 1961 | |
| Monte Carlo | 18 | BRM P48/57 | | 4 | NS | pompa paliwowa | | Zandvoort | 4 | BRM P48/57 | | 5 | 8 | | | Spa-Francorchamps | 36 | BRM P48/57 | | 6 | NS | zapłon | | Reims | 22 | BRM P48/57 | | 6 | 6 | | | Aintree | 20 | BRM P48/57 | | 11 | NS | silnik | | Nürburgring | 17 | BRM P48/57 | | 6 | NS | wypadek | | Monza | 24 | BRM P48/57 | | 5 | NS | silnik | | Watkins Glen | 4 | BRM P48/57 | | 2 | 5 | | |
Sezon 1962 | |
| Zandvoort | 17 | BRM P57 | | 2 | 1 | | | Monte Carlo | 10 | BRM P57 | | 2 | 6 | silnik | | Spa-Francorchamps | 1 | BRM P57 | | 1 | 2 | | | Rouen-les-Essarts | 8 | BRM P57 | | 2 | 9 | (naj. okr.) | | Aintree | 12 | BRM P57 | | 5 | 4 | | | Nürburgring | 11 | BRM P57 | | 2 | 1 | (naj. okr.) | | Monza | 14 | BRM P57 | | 2 | 1 | (naj. okr.) | | Watkins Glen | 4 | BRM P57 | | 3 | 2 | | | East London | 3 | BRM P57 | | 2 | 1 | | |
Sezon 1963 | |
| Monte Carlo | 6 | BRM P57 | | 2 | 1 | | | Spa-Francorchamps | 7 | BRM P57 | | 1 | NS | skrzynia biegów | | Zandvoort | 12 | BRM P57 | | 2 | NS | przegrzanie | | Reims | 2 | BRM P61 | | 2 | 3 | punkty odebrane za start na "popych" | | Silverstone | 1 | BRM P57 | | 3 | 3 | | | Nürburgring | 1 | BRM P57 | | 4 | NS | skrzynia biegów | | Monza | 12 | BRM P61 | | 2 | NS | sprzęgło | | Watkins Glen | 1 | BRM P57 | | 1 | 1 | | | Mexico City | 1 | BRM P57 | | 3 | 4 | | | East London | 5 | BRM P57 | | 6 | 3 | | |
Sezon 1964 | |
| Monte Carlo | 8 | BRM P261 | | 3 | 1 | (naj. okr.) | | Zandvoort | 6 | BRM P261 | | 3 | 4 | | | Spa-Francorchamps | 1 | BRM P261 | | 2 | 5 | pompa paliwowa | | Rouen-les-Essarts | 8 | BRM P261 | | 6 | 2 | | | Brands Hatch | 3 | BRM P261 | | 2 | 2 | | | Nürburgring | 3 | BRM P261 | | 5 | 2 | | | Zeltweg | 3 | BRM P261 | | 1 | NS | dystrybutor | | Monza | 18 | BRM P261 | | 3 | NS | sprzęgło | | Watkins Glen | 3 | BRM P261 | | 4 | 1 | | | Mexico City | 3 | BRM P261 | | 6 | 11 | | |
Sezon 1965 | |
| East London | 3 | BRM P261 | | 5 | 3 | | | Monte Carlo | 3 | BRM P261 | | 1 | 1 | (naj. okr.) | | Spa-Francorchamps | 7 | BRM P261 | | 1 | 5 | | | Clermont-Ferrand | 10 | BRM P261 | | 13 | 5 | | | Silverstone | 3 | BRM P261 | | 2 | 2 | (naj. okr.) | | Zandvoort | 10 | BRM P261 | | 1 | 4 | | | Nürburgring | 9 | BRM P261 | | 3 | 2 | | | Monza | 30 | BRM P261 | | 4 | 2 | | | Watkins Glen | 3 | BRM P261 | | 1 | 1 | (naj. okr.) | | Mexico City | 3 | BRM P261 | | 5 | NS | silnik | |
Sezon 1966 | |
| Monte Carlo | 11 | BRM P261 | | 4 | 3 | | | Spa-Francorchamps | 14 | BRM P261 | | 9 | NS | wypadek | | Reims | 16 | BRM P261 | | 8 | NS | silnik | | Brands Hatch | 3 | BRM P261 | | 4 | 3 | | | Zandvoort | 12 | BRM P261 | | 7 | 2 | | | Nürburgring | 5 | BRM P261 | | 10 | 4 | | | Monza | 26 | BRM P83 | | 11 | NS | silnik | | Watkins Glen | 3 | BRM P83 | | 5 | NS | dyferencjał | | Mexico City | 3 | BRM P83 | | 7 | NS | silnik | |
Sezon 1967 | |
| Kyalami | 8 | Lotus 43 | | 15 | NS | wypadek | | Monte Carlo | 14 | Lotus 33 | | 8 | 2 | | | Zandvoort | 6 | Lotus 49 | | 1 | NS | silnik | | Spa-Francorchamps | 22 | Lotus 49 | | 3 | NS | sprzęgło | | Le Mans | 7 | Lotus 49 | | 1 | NS | dyferencjał (naj. okr.) | | Silverstone | 6 | Lotus 49 | | 2 | NS | silnik | | Nürburgring | 4 | Lotus 49 | | 13 | NS | zawieszenie | | Mosport Park | 4 | Lotus 49 | | 2 | 4 | | | Monza | 22 | Lotus 49 | | 8 | NS | silnik | | Watkins Glen | 6 | Lotus 49 | | 1 | 2 | (naj. okr.) | | Mexico City | 6 | Lotus 49 | | 4 | NS | półoś napędowa | |
Sezon 1968 | |
| Kyalami | 5 | Lotus 49 | | 2 | 2 | | | Járama | 10 | Lotus 49 | | 6 | 1 | | | Monte Carlo | 9 | Lotus 49B | | 1 | 1 | | | Spa-Francorchamps | 1 | Lotus 49B | | 14 | NS | półoś napędowa | | Zandvoort | 3 | Lotus 49B | | 3 | 9 | poślizg | | Rouen-les-Essarts | 12 | Lotus 49B | | 9 | NS | półoś napędowa | | Brands Hatch | 8 | Lotus 49B | | 1 | NS | półoś napędowa | | Nürburgring | 3 | Lotus 49B | | 4 | 2 | | | Monza | 16 | Lotus 49B | | 5 | NS | utrata koła/wypadek | | Mont-Tremblant | 3 | Lotus 49B | | 5 | 4 | | | Watkins Glen | 10 | Lotus 49B | | 3 | 2 | | | Mexico City | 10 | Lotus 49B | | 3 | 1 | | |
Sezon 1969 | |
| Kyalami | 1 | Lotus 49B | | 7 | 2 | | | Montjuich Park | 1 | Lotus 49B | | 3 | NS | opadnięcie tylnego skrzydła/wypadek | | Monte Carlo | 1 | Lotus 49B | | 4 | 1 | | | Zandvoort | 1 | Lotus 49B | | 3 | 7 | | | Clermont-Ferrand | 1 | Lotus 49B | | 8 | 6 | | | Silverstone | 1 | Lotus 49B | | 12 | 7 | | | Nürburgring | 1 | Lotus 49B | | 9 | 4 | | | Monza | 2 | Lotus 49B | | 9 | 9 | układ przeniesienia napędu | | Mosport Park | 1 | Lotus 49B | | 7 | NS | silnik | | Watkins Glen | 1 | Lotus 49B | | 4 | NS | wypadek | |
Sezon 1970 | |
| Kyalami | 11 | Lotus 49C | | 19 | 6 | | | Járama | 6 | Lotus 49C | | 15 | 4 | | | Monte Carlo | 1 | Lotus 49C | | 16 | 5 | | | Spa-Francorchamps | 23 | Lotus 49C | | 16 | NS | silnik | | Zandvoort | 15 | Lotus 49C | | 20 | NS | niesklasyfikowany | | Clermont-Ferrand | 8 | Lotus 49C | | 20 | 10 | | | Brands Hatch | 14 | Lotus 49C | | 22 | 6 | | | Hockenheim | 9 | Lotus 49C | | 20 | NS | silnik | | Monza | 28 | Lotus 72C | | - | NW | wycofał się po wypadku Rindta | | Mont-Tremblant | 9 | Lotus 72C | | 20 | NS | niesklasyfikowany | | Watkins Glen | 14 | Lotus 72C | | 10 | NS | sprzęgło | | Mexico City | 14 | Lotus 72C | | 8 | NS | przegrzanie | |
Sezon 1971 | |
| Kyalami | 14 | Brabham BT33 | | 19 | 9 | | | Montjuich Park | 7 | Brabham BT34 | | 15 | NS | układ kierowniczy | | Monte Carlo | 7 | Brabham BT34 | | 9 | NS | wypadek | | Zandvoort | 24 | Brabham BT34 | | 16 | 10 | | | Paul Ricard | 7 | Brabham BT34 | | 4 | NS | przewód olejowy | | Silverstone | 7 | Brabham BT34 | | 16 | NS | kolizja z Oliverem | | Nürburgring | 24 | Brabham BT34 | | 13 | 9 | | | Red Bull Ring | 7 | Brabham BT34 | | 8 | 5 | | | Monza | 10 | Brabham BT34 | | 14 | 11 | skrzynia biegów | | Mosport Park | 37 | Brabham BT34 | | 15 | NS | wypadek | | Watkins Glen | 22 | Brabham BT34 | | 18 | 7 | | |
Sezon 1972 | |
| Buenos Aires | 1 | Brabham BT33 | | 16 | NS | pompa paliwowa | | Kyalami | 19 | Brabham BT33 | | 14 | 6 | | | Járama | 18 | Brabham BT37 | | 23 | 10 | | | Monte Carlo | 20 | Brabham BT37 | | 19 | 12 | | | Nivelles-Baulers | 17 | Brabham BT37 | | 16 | NS | zawieszenie | | Clermont-Ferrand | 18 | Brabham BT37 | | 20 | 10 | | | Brands Hatch | 26 | Brabham BT37 | | 21 | NS | poślizg | | Nürburgring | 11 | Brabham BT37 | | 15 | 6 | | | Red Bull Ring | 16 | Brabham BT37 | | 14 | NS | wtrysk | | Monza | 28 | Brabham BT37 | | 13 | 5 | | | Mosport Park | 7 | Brabham BT37 | | 17 | 8 | | | Watkins Glen | 28 | Brabham BT37 | | 27 | 11 | | |
Sezon 1973 | |
| Montjuich Park | 25 | Shadow DN1 | | 22 | NS | hamulce | | Zolder | 12 | Shadow DN1 | | 23 | 9 | | | Monte Carlo | 12 | Shadow DN1 | | 24 | NS | zawieszenie | | Anderstorp | 12 | Shadow DN1 | | 18 | NS | zapłon | | Paul Ricard | 12 | Shadow DN1 | | 16 | 10 | | | Silverstone | 12 | Shadow DN1 | | 27 | NS | podwozie | | Zandvoort | 12 | Shadow DN1 | | 17 | NS | niesklasyfikowany | | Nürburgring | 12 | Shadow DN1 | | 20 | 13 | | | Monza | 12 | Shadow DN1 | | 22 | 14 | | | Red Bull Ring | 12 | Shadow DN1 | | 22 | NS | zawieszenie | | Mosport Park | 12 | Shadow DN1 | | 17 | 16 | | | Watkins Glen | 12 | Shadow DN1 | | 18 | 13 | | |
Sezon 1974 | |
| Buenos Aires | 26 | Lola T370 | | 17 | NS | silnik | | Interlagos | 26 | Lola T370 | | 21 | 11 | | | Kyalami | 26 | Lola T370 | | 18 | 12 | | | Járama | 26 | Lola T370 | | 20 | NS | silnik | | Nivelles-Baulers | 26 | Lola T370 | | 29 | 8 | | | Monte Carlo | 26 | Lola T370 | | 21 | 7 | | | Anderstorp | 26 | Lola T370 | | 15 | 6 | | | Dijon-Prenois | 26 | Lola T370 | | 21 | 13 | | | Brands Hatch | 26 | Lola T370 | | 22 | 13 | | | Zandvoort | 26 | Lola T370 | | 19 | NS | skrzynia biegów | | Nürburgring | 26 | Lola T370 | | 20 | 9 | | | Red Bull Ring | 26 | Lola T370 | | 21 | 12 | | | Monza | 26 | Lola T370 | | 21 | 8 | | | Mosport Park | 26 | Lola T370 | | 20 | 14 | | | Watkins Glen | 26 | Lola T370 | | 24 | 8 | | |
Sezon 1975 | |
| Buenos Aires | 22 | Lola T370 | | 21 | 10 | | | Interlagos | 22 | Lola T370 | | 20 | 12 | | | Kyalami | 22 | Lola T370 | | NZ | - | | | Monte Carlo | 23 | Hill GH1 | | NZ | - | |
| |
Objaśnienia: St. - start, Fi. - finisz, NS - niesklasyfikowany, NW - nie wystartował, N2 - nie wystartował ponownie, ZD - zdyskwalifikowany, PL - start z pit-lane, NZ - nie zakwalifikował się, NP - nie przedkwalifikował się, WY - wykluczony, naj. okr. - najszybsze okrążenie w wyścigu |
|
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|