Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem. Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to oldf1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
|
|
|
|
|
| Rezultaty z 2013 roku | | | | |
Kolejność startowa | 1. | S. Vettel | Red Bull |
2. | L. Hamilton | Mercedes |
3. | R. Grosjean | Lotus |
4. | N. Rosberg | Mercedes |
5. | F. Alonso | Ferrari |
6. | F. Massa | Ferrari |
7. | N. Hulkenberg | Sauber |
8. | E. Gutierrez | Sauber |
| Rezultat wyścigu | 1. | S. Vettel | Red Bull |
2. | K. Raikkonen | Lotus |
3. | R. Grosjean | Lotus |
4. | N. Hulkenberg | Sauber |
5. | L. Hamilton | Mercedes |
6. | F. Alonso | Ferrari |
7. | N. Rosberg | Mercedes |
8. | J. Button | McLaren |
|
|
| Rozkład postojów | | | | |
Jeden postój | • okrążenia 27-33 | | Dwa postoje | • okrążenia 16-27, 35-41 | | Trzy postoje | • okr. 14-19, 25-30, 38-43 | |
|
Lokalizacja: Yeongam, Jeollanam-do, Korea Południowa |
| |
Długość toru: 5,615 km | Liczba okrążeń: 55 | Pełny dystans: 308,630 km | Najdłuższa prosta: 1160 m | | Szerokość toru: 13-15 m |
| |
| Start wyścigu według czasu lokalnego: 15:00 | Start wyścigu według naszego czasu: 08:00 |
Adres: | Korea Auto Valley Operation Co Ltd, 3 FL Gloria Building, 1160-11 Sang-Dong, Mokpo-si, Jeollanam-do, Korea |
Telefon: +82 02 715 4646 | Fax: +82 02 715 6097 |
| |
Okrążenie toru z Heikki Kovalainenem
| Prosta start/meta jest dość krótka i potem mamy pierwszy zakręt, który pokonujemy na drugim biegu. Jest ciasno i musisz mieć dobre wyjście, aby upewnić się, że na następnej prostej osiągniesz bardzo dobrą prędkość maksymalną. Hamowanie przed trzecim zakrętem jest dość proste – mamy kolejny łuk na drugim biegu, którego ponownie trzeba wyjechać z jak największą prędkością.
Zakręt czwarty ma prawie 180 stopni, więc przejeżdżamy go na drugim, lub nawet pierwszym biegu, to zależy od balansu bolidu. Jeśli masz mocny przód, możesz przejechać go na drugim, w innym przypadku musisz użyć pierwszego biegu. Zakręty pięć i sześć są dość skomplikowane, wciąż na drugim biegu, jednak potem prędkość rośnie, kiedy wjeżdżamy pod górę w zakręty siedem i osiem, przed którym nie spuszczamy nogi z gazu. To szybka sekcja trasy, w dziewiątym zakręcie nieco odpuszczamy, utrzymując możliwie największą prędkość , ponieważ tuż potem znajdujemy się w chwili, gdy hamujemy przed dziesiątką.
Zbijamy biegi do jedynki, szybkie uzyskanie mocy przed wyjściem z zakrętu nie jest takie ważne, ważniejsze jest utrzymanie prędkości w środkowej i końcowej części, która prowadzi do zakrętu 11, w lewo z podwójnym wierzchołkiem, który pokonujemy na czwartym biegu. Dwunastka, trzynastka i czternastka są szybką sekwencją zakrętów prawo, lewo, prawo, wszystkie pokonywane przy średniej prędkości, trzecim lub czwartym biegu, trzeba upewnić się, że mamy z nich dobre wyjście. 15 i 16 są niemalże jednym zakrętem, jednak trzeba uważać na bardzo agresywne krawężniki na szesnastce, tak byś mógł wyjść z dużą prędkością i przejechać zakręty 17 i 18 prowadzące na prostą startową. |
| |
•Rezultaty na torze Yeongam | | | | | Rok | Pole position | Zwycięzca | Najszybsze okrążenie |
|
2013 | Sebastian Vettel (Red Bull) 1:37,202 | Sebastian Vettel (Red Bull) 1h43m13,701 | Sebastian Vettel (Red Bull) 1:41,380 |
2012 | Mark Webber (Red Bull) 1:37,242 | Sebastian Vettel (Red Bull) 1h36m28,651 | Mark Webber (Red Bull) 1:42,037 |
2011 | Lewis Hamilton (McLaren) 1:35,820 | Sebastian Vettel (Red Bull) 1h38m01,994 | Sebastian Vettel (Red Bull) 1:39,605 |
2010 | Sebastian Vettel (Red Bull) 1:35,585 | Fernando Alonso (Ferrari) 2h48m20,810 (deszcz) | Fernando Alonso (Ferrari) 1:50,257 |
| |
Na czerwono zaznaczone rekordy na ostatnio użytej wersji toru |
|
| |
•Kierowcy odnoszący najczęściej sukcesy na torze Yeongam | | | | | Pierwsze pola startowe | Zwycięstwa | Najszybsze okrążenia |
|
1. | Sebastian Vettel | 2 | 1. | Sebastian Vettel | 3 | 1. | Sebastian Vettel | 2 |
2. | Lewis Hamilton | 1 | 2. | Fernando Alonso | 1 | 2. | Fernando Alonso | 1 |
= | Mark Webber | 1 | | | | = | Mark Webber | 1 |
| |
Tabela obejmuje maksymalnie pierwszą dziesiątkę |
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|