Isack Hadjar zwyciężył w głównych zmaganiach F2 na torze Albert Park. Junior Red Bulla wykorzystał zamieszanie związane z neutralizacją i pewnie zarządzał tempem w drugiej fazie rywalizacji, dowożąc do mety swoją upragnioną, pierwszą wygraną w serii. Tuż za kierowcą Camposa finiszowali Paul Aron i Zane Maloney.
Hauger, Antonelli i Verschoor świetnie wystartowali i utrzymali swoje pozycje na dojeździe do pierwszego zakrętu. Gorzej spisał się czwarty Maini, który spadł na szóstą pozycję, za Maloneya i Martiego. Jeszcze na pierwszym kółku pozycję lidera Haugerowi odebrał Antonelli. W tę walkę bezskutecznie próbował wmieszać się także Verschoor, co wykorzystał Maloney, wyprzedzając Holendra. Już na drugim kółku Hauger odzyskał jednak prowadzenie, wyprzedzając Antonellego w 11. zakręcie. Warto w tym miejscu podkreślić znakomite starty Bearmana i Martinsa, którzy zyskali odpowiednio po siedem i jedenaście miejsc względem ich pozycji z czasówki.
Hauger dość szybko zaczął narzekać na zużycie opon, co widoczne było w różnicach czasowych w tabeli. Norweg nie był w stanie odskoczyć od Antonellego i Maloneya, którzy znajdowali się w granicach jednej sekundy za kierowcą MP Motorsport. Na szóstym kółku błąd popełnił Maloney, który nie zmieścił się na torze na wyjściu z 12. zakrętu i stracił jedną pozycję na rzecz Kusha Mainiego. Hindus wkrótce podkręcił tempo, wyprzedził Antonellego i był już drugi.
Na siódmym kółku konieczne było z kolei wprowadzenie wirtualnej neutralizacji. Powodem była kolizja Zaka O'Sullivana z Joshuą Durksenem, w wyniku której ten drugi wypadł z toru i nie był w stanie powrócić już do rywalizacji. O'Sullivan, który już wcześniej otrzymał karę doliczenia dziesięciu sekund za uderzenie w Romana Stanka na początku wyścigu, wycofał się natomiast chwilę później, po zjeździe do alei serwisowej.
Wznowienie rywalizacji nastąpiło na 9. kółku. Maini, który realizował alternatywną strategię, był zdecydowanie najszybszy na torze i błyskawicznie uporał się z prowadzącym Haugerem, zostając już trzecim liderem wyścigu. Już pod koniec tego samego okrążenia do boksów zjechała cała grupa kierowców, którzy rozpoczęli zmagania na miękkim ogumieniu, a byli to: Hauger, Antonelli, Aron, Maloney, Verschoor, czy Martins. Prowadził teraz oczywiście Maini przed Hadjarem, Correą, Fittipaldim i Crawfordem.
Tuż po pierwszej turze postojów w boksach doszło do kolejnego, tym razem dużo poważniejszego zwrotu akcji: rozgrzewający pośrednie opony Dennis Hauger roztrzaskał bowiem samochód na wyjściu z szóstego zakrętu i tym samym zdobywca pole position – i jeden z pretendentów do tytułu – był poza wyścigiem. Na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa, a moment pełnej neutralizacji na postój wykorzystali m. in. Hadjar, Miyata i Villagomez. Ten pierwszy po swojej wizycie w boksach znalazł się przed Antonellim, będąc zatem najwyżej plasującym się kierowcą z zaliczonym postojem.
Safety car opuścił tor na 16. okrążeniu, a na czele znajdowała się grupa kierowców realizujących alternatywną strategię: Maini, Correa, Fittipaldi, Crawford, Stanek i Barnard. Siódmy natomiast był Hadjar przed Antonellim, Aronem i Miyatą. Maini i Correa zaliczyli dobry restart, co z kolei nie udało się Fittipaldiemu, który szybko spadł za Crawforda oraz Stanka, a po kolejnym kółku musiał uznać wyższość Isacka Hadjara. Maini tymczasem podkręcił tempo i zaczął oddalać się od drugiego Correi.
Pod kątem strategicznym, dla prowadzących Mainiego, Correi i Crawforda neutralizacja nadeszła zbyt wcześnie i w efekcie nie byli oni w stanie zbudować zbyt dużej przewagi nad resztą stawki, która dysponowała świeższym pośrednim ogumieniem. Na dziesięć kółek przed metą najszybszym kierowcą na torze został zaś Hadjar, który konsekwentnie redukował stratę do trzeciego Crawforda. Skutecznie przez stawkę przebijali się także Aron, Antonelli i Maloney – tercet ten na 24. kółku uporał się z Romanem Stankiem i Enzo Fittipaldim.
Ostatnie okrążenia miały dość spokojny przebieg i było niemal pewne, że do kolejnej neutralizacji już nie dojdzie. Maini, Crawford i Correa po odbyciu swoich obowiązkowych postojów wypadli z czołowej dziesiątki. Na prowadzeniu znalazł się zatem Hadjar, który miał niemal pięć sekund przewagi nad Paulem Aronem. Trzy sekundy za Estończykiem podążał Maloney i w takiej właśnie kolejności wspomniana trójka dojechała już do mety. Hadjar w najlepszy możliwy sposób powetował więc sobie utratę zwycięstwa w sobotnim sprincie, wygrywając wyścig główny.
Aron i Maloney uzupełnili pierwszą trójkę, a na kolejnych pozycjach finiszowali Antonelli, Miyata, Verschoor, Colapinto, Villagomez, Martins i Bearman, który wreszcie otwiera swój dorobek punktowy w sezonie 2024.
Klasyfikacje generalne
•Formula 2 > 2024 > Australia 2 (główny), Albert Park - 5,278 km |
| | |
| P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 20 | Isack Hadjar | | Campos Racing | Dallara F2 2024 | 33 | 56:42,116 | 25 |
2. | 17 | Paul Aron (D) | | Hitech Pulse-Eight | Dallara F2 2024 | 33 | +0:04,454 | 18 |
3. | 5 | Zane Maloney | | Rodin Motorsport | Dallara F2 2024 | 33 | +0:09,649 | 15 |
4. | 4 | Andrea Kimi Antonelli (D) | | Prema Racing | Dallara F2 2024 | 33 | +0:12,990 | 12 |
5. | 6 | Ritomo Miyata (D) | | Rodin Motorsport | Dallara F2 2024 | 33 | +0:13,652 | 10 |
6. | 22 | Richard Verschoor | | Trident | Dallara F2 2024 | 33 | +0:18,059 | 8 |
7. | 15 | Rafael Villagomez (D) | | Van Amersfoort Racing | Dallara F2 2024 | 33 | +0:23,600 | 6 |
8. | 1 | Victor Martins | | ART Grand Prix | Dallara F2 2024 | 33 | +0:25,080 | 4 |
9. | 3 | Oliver Bearman | | Prema Racing | Dallara F2 2024 | 33 | +0:29,442 | 2 |
10. | 7 | Jak Crawford | | DAMS Lucas Oil | Dallara F2 2024 | 33 | +0:31,199 | 1 |
11. | 16 | Amaury Cordeel | | Hitech Pulse-Eight | Dallara F2 2024 | 33 | +0:33,841 | |
12. | 9 | Kush Maini | | Invicta Racing | Dallara F2 2024 | 33 | +0:34,041 | |
13. | 21 | Josep Maria Marti (D) | | Campos Racing | Dallara F2 2024 | 33 | +0:34,594 | |
14. | 8 | Juan Manuel Correa | | DAMS Lucas Oil | Dallara F2 2024 | 33 | +0:41,772 | |
15. | 23 | Roman Stanek | | Trident | Dallara F2 2024 | 33 | +0:58,194 | |
16. | 25 | Taylor Barnard (D) | | PHM AIX Racing | Dallara F2 2024 | 33 | +0:59,319 | |
17. | 14 | Enzo Fittipaldi | | Van Amersfoort Racing | Dallara F2 2024 | 33 | +1:09,169 | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 11 | Dennis Hauger | | MP Motorsport | Dallara F2 2024 | 9 | | |
| 10 | Gabriel Bortoleto (D) | | Invicta Racing | Dallara F2 2024 | 6 | | |
| 2 | Zak O'Sullivan (D) | | ART Grand Prix | Dallara F2 2024 | 5 | | |
| 24 | Joshua Durksen (D) | | PHM AIX Racing | Dallara F2 2024 | 5 | | |
|
Zdyskwalifikowani lub wykluczeni | |
| 12 | Franco Colapinto (D) | | MP Motorsport | Dallara F2 2024 | 33 | 0h57m01,857 | |
| |
Najszybsze okrążenie: Jak Crawford (DAMS Lucas Oil) - 1:30,961 na 33 okrążeniu (+1 pkt.) Pole position: Dennis Hauger (MP Motorsport) - 1:28,694 (+2 pkt.) Objaśnienie skrótów: D - debiutant Klasyfikacje generalne | Kalendarz wyścigów |
|